افزونه جلالی را نصب کنید. 25 شوال 1445 Friday, 3 May , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 6274 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 10 تعداد دیدگاهها : 764×
جام فوتبال هفتمین یادواره شهید حاج ابراهیم آرانپور دردستان پیشکسوتان استقلال دهدشت(+تصاویر)
11 فوریه 2024 - 13:37
در گرامیداشت دهه مبارک فجر و در راستای استقبال از دومین کنگره ملی شهدای استان کهگیلویه و بویراحمد به همت خانواده شهید ابراهیم آرانپور در شهر دهدشت برگزار گردید.
پ
پ

به گزارش عصر زاگرس،در گرامیداشت دهه مبارک فجر و در راستای استقبال از دومین کنگره ملی شهدای استان کهگیلویه وبویراحمد به همت خانواده شهید ابراهیم آرانپور ، اداره ورزش وجوانان ،هیئت فوتبال شهرستان کهگیلویه و بسیج ورزشکاران هفتمین یادواره ورزشکار شهید حاج ابراهیم آرانپور وشهدای ورزشکار شهرستان کهگیلویه که از دی ماه ۱۴۰۲ در رده سنی پیشکسوتان شروع وبه بهمن ماه کشیده شد با شرکت ۱۶ تیم پیشکسوتان تام بویراحمد ، شاهد وشهدای گچساران ،پاس آبشیرین گچساران شهدای خیرآباد گچساران ، استقلال ، پرسپولیس بلاد شاپور، تام ،سادات ، یاران سادات ، شهدای سادات ،بابک ،مارون کهگیلویه (دهدشت)، منتخب شهرستان لنده ، پاس قلعه جلو بخش چاروسا ومنتخب بخش سوق شرکت داشتند.

بازیها به صورت تک حذفی انجام که بعد از انجام ۱۴ مسابقه دو تیم خوب پیشکسوتان پاس آبشیرین گچساران وپیشکسوتان استقلال دهدشت به فینال مسابقات رسیدند.

جمعه ۲۱ بهمن ۱۴۰۲ با حضور جمع کثیری از پیشکسوتان ، مسئولین ومهمانان دعوت شده بازی فینال به قضاوت علی آرانپور وکمک های بناری وحبیبیان وداوری چهارمی اکرمی برگزار گردید.

برای تیم استقلال یاران مسلمی وسازگار نژاد پرهون، اندرزیان ، پرورش، کرمی، پایمرد ، عدالتمند ، مسلمی رمضان، نیاپرست ، شیخ ممو ، پژواک ودرخشان به میدان رفتند.

در سوی دیگر زمین یاران دره شوری وحاجی زاده با قرقانی ، حسینی ، خردمند ، جعفری ، خلیلی ، باشتی ، سیاه پور، صمدی، موسوی ،ایزدپناه واکبری به میدان رفتند.

در نیمه اول شاهد بازی جذاب وتماشایی از هر دو تیم بودیم که برای برتری تلاش دو چندانی از خود به نمایش گذاشتند.

دقایق اولیه استقلال چربش بهتری نسبت به حریف خود داشت وپاسی ها چندضربه آزاد مستقیم در دقایقی از بازی بدست آوردند که ثمری برای این تیم نداشت.

در ادامه بازی شوت سرضرب درخشان مهاجم استقلال به شکل خطر سازی ازکنار دروازه پاس به بیرون رفت.

موقعیت برای پاس روی فرار صمد اکبری از جناح چپ خط دفاعی استقلال که این فرار و این موقعیت از یک زاویه بسته می رفت که دروازه استقلال را باز کند که توپ عرض دروازه استقلال طی و در غیاب بازیکنان پاس به شکل خطرسازی در جناح دیگر توسط مدافعان استقلال دفع گردید.

ضربه آزاد مستقیم موسوی برای پاس در دستان پرهون قرار گرفت،عقربه ساعت دقیقه ۲۰ مسابقه را نشان می داد که استقلال موفق شد روی یکی از حملات خود فرار پا به توپ نیاپرست همراه با تعلل مدافعان پاس که فضای پیشروی به این بازیکن داده بودند موفق به توقفشن نشدند تا شوت این بازیکن دروازه قرقانی را باز و گل اول بازی برای استقلال رقم بزند.

هنوز پاسی ها در شوک این گل بودند ویک دقیقه از به ثمر آن نگذشته بود که بازهم ناهماهنگی در خط دفاعی پاس واشتباه در آفساید گیری باعث شد پاس پشت مدافعان از نیاپرست را اکبر شیخ ممو از آن خود وبا یک فرار عالی ودریک موقعیت تک به تک گل دوم را برای استقلال رقم بزند وکار را برای پاس سخت کند.

پاسی های مغموم که نتیجه را از دست رفته می دیدند به دنبال بازگشت به بازی توپ ومیدان را در اختیار تا گلهای خورده را جبران کنند.

در ادامه بازی یک ضربه آزاد مستقیم برای پاس که شوت سید ابراهیم موسوی با برخورد به سد دفاعی استقلال راهی کرنر شد.

ضربه کرنر را باشتی ارسال که ضربه سر مهاجمان پاس با برخورد به دستان پرهون دروازه‌بان استقلال وتیرک افقی جلو دروازه فرود آمد که مدافعان استقلال سرآسیمه دفع خطر نمودند.

در این دقایق استقلال به دفع حملات پاس مشغول و به حفاظت از دروازه خود پرداخته در ادامه بازی وحملات پاس از جناح راست خط دفاع استقلال برای صمد اکبری فرار این بازیکن تلاش مدافعان استقلال رابه همراه داشت که این فرصت توسط مدافعان استقلال به کرنر فرستاده شد.

عقربه ساعت دقیقه ۳۰بازی را نشان می داد که سید ابراهیم موسوی پشت ضربه کرنر ایستاد با ارسال ضربه کرنر مدافعان و دروازه‌بان استقلال در دفع توپ ناموفق واین صیدی بود که یکی از گلها را برای پاس جواب و اختلاف را به یک گل رسانید.

پاسی ها که بااین گل روحیه گرفته بودند چند موقعیت دیگر بدست آوردند که توسط مدافعان وپرهون دروازه‌بان جمع گردید.

استقلال برای حفظ برتری خود وسط زمین وخط هافبک خود را محکم و در صدد استفاده ازضد حملات بود که در ادامه بازی ضربه آزاد مستقیم نیا پرست از روی سر مدافعان ومهاجمان حریف وخودی از کنار تیرک عمودی به شکل خطر سازی راهی اوت شد تا نیمه اول با برتری دو بریک استقلال دو تیم به وقت استراحت بروند.

با شروع نیمه دوم پاسی ها با بیرون کشیدن خردمند مدافع عباسی مهاجم را به ترکیب خود وارد بازی تا فشار برای جبران را دوچندان کنند وبازی هم به اوج هیجان وزیبای خودرسیده واز طرف هر دو تیم دنبال می شد یکی برای افزایش گلهای ودیگری برای جبران تا اینکه تعویض دره شوری مربی پاس دقیقه ۵۷ جواب داد و روی یک خطای آزاد مستقیم از جناح چپ زمین استقلال سید ابراهیم موسوی با یک ارسال کشیده وبلند در دهانه دروازه استقلال که روی این ارسال مدافعان و دروازه‌بان استقلال ومهاجمان پاس برای دفع توپ به هوا برخواستند که توپ با برخورد به سر خلیلی مدافع پیش تاخته پاس در یک قدمی دروازه جلو پای مدافعان استقلال افتاد که این رهام عباسی بود از این توپ استفاده و با یک بغل پا گل مساوی را برای پاس آبشیرین به ثمر وحلقه شادی را به جمع یاران خود بیاورد.

هنوز سه دقیقه از شادی ومزه گل مساوی برای پاسی ها نگذشته وخشک نشده بود وعقربه ساعت دقیقه ۶۰ را نشان می داد که حمله استقلال از جناح راست خط دفاعی پاس به خطای مدافعان درون محوطه منجر به یک ضربه پنالتی برای استقلال گردید این پنالتی را عدالتمند برای استقلال به ثمر تا باز هم استقلال از حریف خود پیش بیفتد.

در این دقایق استقلال دست به دو تعویض همزمان زد درخشان جای خود را به سید جمال حسینی داد وجهان وفایی به جای نیا پرست وارد زمین مسابقه شد ودر تیم پاس هم صیدی جای خود را به نصیری فر داد.

در این دقایق پاس که جام را از دست رفته می دید با چند جابجایی نفرات فشار جهت جبران گل خورده وارد تا جایی که علی دره شوری مربی پاس کنار خط آرام و قرار نداشت وبازیکنان را به جلو کشیدن وحمله تشویق می کرد.

بازی همچنان با حساسیت در اوج وهیجان خود دنبال می شد با خطاهایی  که استقلالی ها کنار محوطه دروازه خود مرتکب می شدند پاسی ها می توانستند بهتر عمل کنند که ضربات صمد اکبری ، سیاه پور و موسوی ثمری نداشتند.

جا عوض کردن ها وتلاش صمد اکبری جهت تغییر نتیجه یکی پس از دیگری از دست می رفت.

در اوج حملات پاس استقلال می توانست از ضد حملات خود بهتر استفاده نماید هرچه به دقایق پایانی نزدیک می شدیم بازی با گرمی دنبال و استقلال با آرامش و پاس ها با استرس تا جایی که پاسی ها خط دفاعی خود را که سراپا در موقعیت حمله بودند در این دقایق یک ضربه آزاد مستقیم برای پاس در جناح راست زمین استقلال برای این تیم بدست آمد که نصیری فر تازه نفس پشت این ضربه قرار گرفت ضربه کشیده وبلند این بازیکن با بلند شدن دروازه‌بان ، مدافعان استقلال و مهاجمان پاس در شلوغی جلو دروازه توپ وارد دروازه استقلال شد ولی داور خطای مهاجمان پاس را اعلام تا در میان ناباوری پاسی ها این گل پذیرفته نشود.

استقلال که دقایق پایانی را با یک مهاجم، جمال حسینی،دنبال می کرد همین یک مهاجم دفاع پاس را مشغول خود می نمود تا جایی که در یک ضد حمله با دفع ناقص توپ توسط قرقانی دروازه‌بان پاس این بازیکن نهایت استفاده از این موقعیت را برد تا با به ثمر رساندن گل چهارم استقلال سند برتری وقهرمانی استقلال دهدشت را تضمین نماید وآبسردی بر آتش گرم پاس جهت جبران بریزد.

دقایق باقی مانده پاس ها خود را به آب وآتش زدند هرچه زد به در بسته خورد واستقلال با چنگ ودندان از دروازه خود محافظت حتی می توانست در این بازه زمان وشش دقیقه وقت تلف شده از ضد حملات خود بهتر استفاده وگل های زده را افزایش دهند ولی حاصلی برای این تیم نداشت تا در روزی که صمد اکبری ماشین گلزنی پاس گرفتار مدافعان سخت کوش استقلال شد با قبول باخت ۴بر۲ جام هفتمین یادواره شهید حاج ابراهیم آرانپور را به خانه استقلال دهدشت بفرستد.

مراسم اختتامیه یادواره با حضور خانواده شهید حاج ابراهیم ارانپور ، مسئولین ورزش وجوانان و هیئت فوتبال شهرستان کهگیلویه ، هیئت برگزاری در راس علی آرانپور ، جمعی از پیشکسوتان کفش طلایی به آقای گلی مسابقات به صمد اکبری از تیم پاس آبشیرین گچساران ، دستکش طلایی به کیومرث دوستکام پیشکسوترین دروازبان جام از تیم منتخب سوق، اهداء جام اخلاق به تیم یاران سادات دهدشت ، اهداء جام قهرمانی به تیم استقلال دهدشت ونایب قهرمانی به تیم پاس آبشیرین وجوایز دیگر به عوامل و اعضای هیئت برگزاری، هیئت فوتبال ، کمیته داوران اهداء گردید.

خبر وگزارش : کیومرث دوستکام

دیدگاه های مردم

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

شـماره تمـاس 09171482994
پسـت الـکترونیـکی info@asrzagros.ir
آدرس پسـتی جمهوری اسلامی ایران،کهگیلویه و بویراحمد، دهدشت ...