افزونه جلالی را نصب کنید. 20 شوال 1445 Sunday, 28 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 6248 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 10 تعداد دیدگاهها : 764×
بهره‌برداری از ۳۶ پروژه آموزشی نوسازی مدارس کهگیلویه و بویراحمد در دهه فجر
02 فوریه 2024 - 1:04
مدیرکل نوسازی مدارس کهگیلویه و بویراحمد گفت: در دهه فجر امسال ۳۶ طرح آموزشی و ورزشی بهره‌برداری می‌رسد.
پ
پ

سید رضا حسینی‌نیک در گفت‌وگو با خبرنگار ان در یاسوج، با بیان اینکه نوسازی مدارس بال سخت‌افزاری حوزه عمرانی وزارت آموزش و پرورش و متولی پروژه‌های آموزشی،کمک آموزشی، ورزشی و فرهنگی است، گفت: طی دو سال دولت سیزدهم ۸۰۰ میلیارد تومان در قالب ۲۰۰ پروژه تعریف و تحویل آموزش و پرورش شد که بی‌سابقه است.

مدیرکل نوسازی مدارس کهگیلویه و بویراحمد افزود: ۳۳ مدرسه محرومیت‌زدایی و ۷۷ مدرسه در قالب طرح شهید پناهی را انجام دادیم و در در تکمیل پروژه‌های ملی و استانی، تعمیرات، انجام قیر و ایزوگام اعتبارات خوبی دریافت کردیم.

وی با اشاره به اختصاص ۸۰ میلیارد تومان پروژه‌های کمک آموزشی گفت: ۸۰ درصد پروژه های عمرانی نوسازی مدارس با مشارکت خیرین احداث می‌شود که از آنها تشکر و قدردانی می‌کنیم.

هوشمندسازی ۲۰۰ مدرسه با کمک خیرین

حسینی‌نیک بیان کرد: در حوزه فرهنگی ۱۰ هزار متر مکعب موکت خریداری شده و در ایام‌الله دهه فجر در نمازخانه مدارس نصب می‌شود.

این مسئول بر ضرورت هوشمندسازی مدارس تاکید کرد و با بیان اینکه وضعیت استان در زمینه هوشمندسازی مدارس قابل قبول نیست، گفت: قرارداد همکاری میان موسسه قلم چی و موسسه مهر گیتی منعقد شد که با همکاری آنها ۲۰۰ مدرسه استان هوشمندسازی می‌شوند.

حسینی نیک با بیان اینکه نیازمندی مدارس بحرانی را با همکاری آموزش و پرورش و گروهای جهادی شناسایی و ۷۰ درصد درخواست تعمیرات انجام دادیم، گفت: در سال جاری با تخصیص اعتبار تعمیرات جدید نیز انجام شود‌، ضمن اینکه ۱۵۰ هزار متر مربع قیر و ایزوگام و۱۴۰ متر قیر در مدارس سطح استان انجام شد و تخصیص جدیدی برای این موضوع گرفتیم.

حسینی‌نیک بیان کرد: نوسازی طی سال جاری ۳۵ میلیارد تومان برای خرید تجهیزات سرمایشی و گرمایشی هزینه کرد و مدارسی که دچار مشکل موتورخانه بوده را رفع کردیم.

مدیرکل نوسازی مدارس کهگیلویه و بویراحمد در ادامه سخنان خود گفت: مهر امسال دو هزار پروژه آموزشی در سطح کشور به بهره‌برداری رسید که ۱۰۳ پروژه با ۳۴۵ کلاس درس متعلق به استان کهگیلویه و بویراحمد بود، در دهه فجر نیز ۳۶ پروژه آموزشی، ورزشی و فرهنگی با ۷۷ کلاس درس تعمیر، تجهیز و تحویل آموزش و پرورش می‌شود که یکی از آنها پروژه ۹ کلاسه دبستان روستای مهریان است که به صورت وبیناری با حضور رئیس جمهور به بهره‌برداری می‌رسد.

وی از جمع‌آوری ۷۷ مدرسه کانکسی بالای ۱۰ دانش‌آموزی در سطح استان خبر داد و گفت: پیشتاز در جمع آوری مدارس کانکسی بالای ۱۰ دانش آموز هستیم و اگر مورد جدیدی از مدارس کانکسی گزارش شود آماده جمع‌آوری و اعلام پایان مدارس کانکسی هستیم.

عملیاتی شدن ۵۰ میلیارد تومان از تعهدات خیرین مدرسه‌ساز

این مسوول از خرید ۳ هزار صندلی در طرح شهید عجمیان خبر داد و گفت: در سفر دور دوم رئیس جمهور به استان فصل آموزش به خوبی دیده شد و ۱۰۰۰ هزار میلیارد اعتبار به استان اختصاص یافت داریم که گام بزرگی برای برچیده شدن مدارس سنگی، ناایمن و فرسوده خواهد بود.

وی بیان کرد: شناسایی این مدارس انجام و نقشه‌ها آماده است و به محض اینکه اعتبارات اعلام شود اقدام به ایمن‌سازی مدارس ناایمن خواهیم کرد.

حسینی‌نیک خواستار توجه مسئولان به موضوع مولدسازی املاک مازاد آموزش و پرورش شد ‌و گفت: املاک مازاد آموزش و پرورش شناسایی و اعلام شود.

مدیرکل نوسازی مدارس در پایان به جشنواره خیرین مدرسه‌ساز که ۲۵ آذرماه در سطح استان برگزار شد اشاره و عنوان کرد: تاکنون ۵۰ میلیارد تومان از تعهدات خیرین عملیاتی و چندین مدرسه خیرساز در یاسوج و دهدشت احداث می‌شود.

دیدگاه های مردم

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

شـماره تمـاس 09171482994
پسـت الـکترونیـکی info@asrzagros.ir
آدرس پسـتی جمهوری اسلامی ایران،کهگیلویه و بویراحمد، دهدشت ...