افزونه جلالی را نصب کنید. 12 ذو القعدة 1445 Sunday, 19 May , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 6324 تعداد نوشته های امروز : 1 تعداد اعضا : 10 تعداد دیدگاهها : 764×
آرای سبز جایگزین برخی مجازات حوزه منابع طبیعی استان می شود
22 ژانویه 2024 - 20:56
آرای سبز جایگزین برخی مجازات حوزه منابع طبیعی استان می شود.
پ
پ

به گزارش عصر زاگرس و به نقل از   روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کهگیلویه و بویراحمد در جلسه تعاملی بین دادگستری و منابع طبیعی استان، تفاهم نامه همکاری در راستای تعامل با دادگستری و تسهیل در کاهش مشکلات قصایی، تعامل سازنده با مردم و کاهش تشکیل پرونده ها منعقد شد.

بر اساس این گزارش تفاهم نامه همکاری بین دادگستری کل استان به نمایندگی آقای سید عیسی حسنی، معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم و سعید جاویدبخت مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کهگیلویه و بویراحمد منعقد گردید. این تفاهم نامه که به  صدور آرای سبز از آن نام برده می شود با هدف تعامل و تسهیل در رفع مشکلات مردم در برخی از اقدامات قضایی صورت میگیرد.

اقدامات زیر مورد توافق طرفین واقع شد: ۱-اجرای مجازات های جایگزین با رویکرد خدمات عام المنفعه ۲-همکاری با قضات اجرای احکام در زمینه اجرای احکام اینگونه مجازات ها ۳-همکاری و همراهی در اجرای برنامه های آگاهی سازی مردم به مزایای مجازات های جایگزین حبس ۴-تسویق دستگاههای پذیرنده مجازات های جایگزین و هماهنگی در خصوص تقدیر از دستگاههای برتردر این زمینه.
سعید جاویدبخت مسئول ارشد منابع طبیعی و آبخیزداری استان با تقدیر از مجموعه قضایی، اذعان داشت: به فرموده بزرگان فلسفه اصلی مجازات‌ها، بازسازی اخلاقی مجرم و بازگشت وی به جامعه است و این موضوع در سند تحول قضائی پیش بینی شده و اصلاح مجریان از طریق استفاده از نهاد های ارفاقی از جمله مجازاتهای جایگزین حبس طراحی و پیگیری شده است. جاویدبخت افزود در دین مبین اسلام تاکید ویژه ای بر موضوع منابع طبیعی شده و الحمدلله در جمهوری اسلامی نیز نگاه و توجه خاصی به این موضوع مهم شده است که از مبانی امنیت زیستی است. وی با اشاره به اینکه حفظ منابع طبیعی و محیط زیست وظیفه ای شرعی و همگانی است، افزود صدور آرای سبز می تواند گام موثری در حفظ و فرهنگ سازی حفاظت از منابع طبیعی باشد.

دیدگاه های مردم

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

شـماره تمـاس 09171482994
پسـت الـکترونیـکی info@asrzagros.ir
آدرس پسـتی جمهوری اسلامی ایران،کهگیلویه و بویراحمد، دهدشت ...