افزونه جلالی را نصب کنید. 10 ذو القعدة 1445 Friday, 17 May , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 6316 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 10 تعداد دیدگاهها : 764×
روایتی از سفر معنوی راهیان نور ۱۴۰۲ بسیج کارمندان استان کهگیلویه وبویراحمد به منطقه عملیاتی جنوب(+تصاویر)
09 ژانویه 2024 - 16:36
اینجا قطعه از بهشت است جای جای این مکان مقدس به خون شهدا آغشته است اینجا به یاد شهدا به یاد مظلومیت غواصان نقطه نقطه این مکان تجسم جسم شهیدی است که تکه تکه شد و به خون غلطیدند اما یک وجب از خاک کشور را به دست دشمن ندادند.
پ
پ

به گزارش عصر زاگرس،همچون سنوات گذشته و در امتداد کنگره شهدای استان کهگیلویه وبویراحمد وهمچنین زنده نگه داشتن یاد وخاطره شهید سلیمانی وتجدید میثاق دوباره با شهدا از طرف سپاه فتح استان کاروان های راهیان نور امسال در قالب دانش آموزی ، دانشجویی ، کارمندانی واقشار در دو بخش برادران وخواهران مجزا به مناطق عملیاتی جنوب کشور اعزام می شوند.

برپای همین گزارش برنامه کاروان آقایان کارمند ادارت کل استان کهگیلویه وبویراحمد وشهرستان های تابعه متشکل از ۲۵۰ نفره ازبسیج کارمندی به سرپرستی سرهنگ ارژنگ تندپور مسئول بسیج کارمندان ومسئول کاروان،روز شنبه ۱۶دی ماه ۱۴۰۲عازم مناطق عملیاتی جنوب کشوراستان خوزستان شدند.

این کاروان که توسط چند نفر از فرزندان شهدا همراهی میشد با گذر از زیر قرآن حرکت خود را از شهر یاسوج مرکز استان آغاز و در ادامه مسیر نیروهای دیگر شهرستانها تابعه استان به این کاروان ملحق شدند نماز ظهر وعصر ونهار ظهر در مسیرحرکت انجام گرفت.

کاروان شب ساعت ۱۸ وارد شهر اهواز و سپس برای ادای احترام به شهدا وانجام فریضه دینی نماز واردمعراج شهدا در شهر اهواز شدند.

در این مکان مقدس یعنی معراج شهدا نماز مغرب وعشاء به جماعت اقامه و مسئولین وراویان نسبت به برنامه های پیش رو مکان هایی که مورد بازدید قرار می گیرند توضیحات لازم ارائه گردید.

سپس حاضرین را در مورد نحوه چگونگی تفحص شهدا عزیزی که گاه گاه پیکر (استخوان های ) مطهر آنها پیدا وتشیع می شوند قرار دادند.

حاضرین بعد ازنماز مغرب وعشاء در یک فضای معنوی در کنار شهید تازه تفحص شده که هنوز در محل بود تجمع و آن را زیارت نمودند.

سپس جهت استراحت وصرف شام به اردوگاه شهیدمصطفی مسعودیان وزائرسرای شهدای سپاه فتح استان حرکت کردند.

بعداز صرف شام کمی در محوطه اردوگاه پیاده روی ودید بازدید از ادوات جنگی به جای مانده از ۸ سال دفاع مقدس در صورت گرفت ، سپس شرایط برای خواب آماده و کاروان در محل های خواب خود مستقر واعلام خاموشی گردید.

صبح روز بعد یعنی ۱۷ دیماه همه اعضای کاروان قبل از اذان صبح ساعت ۴ ونیم بیدار باش و در محل نمازخانه به صف برای فریضه نماز صبح به جماعت قرارگرفتند.

صرف صبحانه ورزش صبحگاهی وآماده حرکت به طرف اروند یادمان ومنطقه عملیاتی والفجر ۸، در طول مسیر حرکت راویان همچنان به روایت وتبیین ابعاد جنگ ومنطقه می پرداختند.

با ورود به منطقه آبادان از ماشین ها پیاده و وارد منطقه عملیاتی والفجر وجمعی به میان نی زارها و سکوهای شناور به جا مانده از هشت سال دفاع مقدس رفتند.

در گوشه وکنار وجود نی زرها،ادوات جنگی،قایق های به گل نشسته،سکوهای شناور یادگار هشت سال دفاع مقدس ورودخانه خروشان اروند یادآور دشت کربلا نرسیدن وبستن آب بر روی امام حسین (ع) ویارانش در دجله وفرات وعطش طفلان وتشنگی امام حسین ( ع) ویارانش بغض ها در گلو شکسته و حال وهوای خاصی را برای شرکت کنندگان تداعی می کرد.

در مسیر رود تابلو نوشته های متعددی در وصف شهیدان ومنطقه نمایان بود،منجمله با وضو وارد شوید واقعا هم باید با وضو وارد شویم،اینجا قطعه از بهشت است جای جای این مکان مقدس به خون شهدا آغشته است اینجا به یاد شهدا به یاد مظلومیت غواصان نقطه نقطه این مکان تجسم جسم شهیدی است که تکه تکه شد و به خون غلطید اما یک وجب از خاک کشور را به دست دشمن ندادند.

به یادشب بیستم بهمن ۱۳۶۴ شب تاریخی دفاع مقدس وجنگی کلاسیک با رمز یا فاطمه زهرا (س)،در این عملیات که تا نهم اردیبهشت سال ۱۳۶۵ ادامه داشت رزمندگان اسلام،سپاه و ارتش،به شهر استراتژیک فاو عراق پیشروی کردند وتا پایان نبرد دوم این منطقه در دست ایران بود چه جسم هایی که طعمه آب شدن ودیگر پیدا نشدند.

در اینجا بعداز صحبت های راویان دست به سینه رو به حرم سید الشهدا زیارت از راه دور بر امام حسین ( ع) قرائت فاتحه به یادمان شهدای گمنام منطقه اروند زیارت گردید و به سفر خود به طرف آبادان ادامه ووارد یادمان شهدای ذوالفقاری آبادان شدیم.

اینجا هم شاهد انواع ادوات جنگی به جا مانده ، خاک ریزه ها بودیم،منطقه یا کوی ذوالفقاری منطقه ای است که نیروهای مردمی فدائیان اسلام موفق شدند با دست خالی جلوی پیشروی لشکر مجهز گارد ریاست جمهوری عراق را بگیرند.

عملیات ذوالفقاری یا کوی ذوالفقاری نام عملیات نظامی درجنگ عراق علیه ایران است که در تاریخ ۹ آبان ماه ۱۳۵۹ به منظور عقب راندن نیروی های ارتش بعثی عراق از جزیره آبادان و جلوگیری از ورود نیروهای بعثی به شهر آغاز شد.

عکس شهدا، ودست نوشته ها همه حکایت از جنگی سرنوشت ساز و فدا شدن عزیزانی از نیروهای مردمی در این منطقه می داد.

نماز ظهر و عصر و صرف نهار در این منطقه صورت گرفت سپس ادامه حرکت به سوی شلمچه و یادمان شهدای کربلای ۴ و ۵ حرکت کردیم.

جایی که با انجام عملیات کربلای ۵ ششمین عملیاتی بود که در این منطقه برای فتح بصره صورت گرفت،با گذر از شهر آبادان وارد منطقه خرمشهر که هنوز هم بعد از سالها می توان روی دیوار خانه ها ونخل های سوخته آثار جنگ ۸ ساله رژیم بعث عراق را مشاهد کرد.

سپس وارد حساسترین نقطه منطقه عملیاتی شلمچه شدیم اینجا با مشاهد معبرها ،سیم های خاردار،تله های انفجاری ، کانال ها،منطقه باتلاقی وخاک ریزه های سر به فلک کشیده، همه وهمه حکایت از جنگی سخت ونفس گیر در این منطقه می داد که دشمن بعثی جهت جلوگیری از نفوذ وپیشروی رزمندگان اسلام تعبیه دیده بود.

منطقه ای مهندسی شده با پیچیده ترین روش های جنگی ، راویان بیان می کردند بعد از عملیات کربلای ۴ که با خیانت خائنین و لو رفتن عملیات که منجر به شهادت خیلی از عزیزان بخصوص غواصان وگرفتار شدن و زنده به گور شدن آنها گردید در حالی که دشمن سرمست از این پیروزی بود وخیال عملیات دیگری را نمی کرد در تاریخ ۱۹ دی ماه ۱۳۶۵ به فرماندهی سپاه پاسداران عملیات غرور آفرین کربلای ۵ به فاصله ۱۵ روز پس از عملیات کربلای ۴ انجام که در این جنگ ۱۵۰ کیلومتر مربع از خاک ایران اسلامی ومنطقه شلمچه و قسمتی از جنوب عراق آزاد شد.

از این عملیات به عنوان آغازی برپایان جنگ ایران وعراق یاد می شود،راویان از مراحل عملیات ها،فداکاری ها،جانفشانی ها،شهدای به خون غلطیده می گفتند اشک ها ازچشمان حاضرین جاری می شد.

جای جای این مکان مقدس به خون شهیدی آغشته است و اینجا هم قطعه ای از بهشت است که باید با وضو وارد شویم بعد از صحبت های راوی محترم هر کدام از کاروانی ها به گوشه ای منطقه عملیاتی شلمچه رفتند و نشستند وبا خدای خود وشهدایی که هنوز جسم بعضی هایشان پیدا نشده درد و دل و راز ونیاز کردند.

هوا رو به تاریکی می رفت کاروان مسیر خود را به طرف اهواز واردوگاه شهید مسعودیان کج  برای خواندن نماز مغرب وعشاء به جماعت،صرف شام،رفتن به رزم شبانه  و دیدن روایت نمایشی مراحل تبیین انقلاب تا به امروز به تصویر کشیده و نمایش میدانی داده شد.

حاضرین چند ساعتی در آن هوای سرد در دل کوه در جای خود میخکوب و محو تماشای این برنامه آموزنده و مفید بودند بعد از پایان کاروان مسیر را طی و شب را در خوابگاه به صبح رسانده ،در هنگام صبح بعداز فرایض دینی،صرف صبحانه و ورزش صبحگاهی مسیر را به طرف منطقه موشکی وپدافند هوایی سپاه پاسداران در اطراف اهواز ( یادمان بیت المقدس) ادامه وبا حضور در این منطقه کاروان از انواع موشک ها ، پهپادها دیدن کردند، مسئول محل توضیحات لازم از عملکرد و ساخت آنها را ارائه دادند.

سپس کاروان مسیر خود را به طرف یادمان شهدای هویزه ، کرخه کور،یادمان فرمانده شهید حسین علم الهدی،فرمانده سپاه وقت هویزه در این مکان رفتیم،راویان از مراحل جنگ نفوذ دشمن به شهر گفتند عملیات هویزه را نقطه عطفی در دفاع مقدس برشمردند که چهار ماه پس از حمله عراق و پیشروی تا منطقه هویزه این سید حسین علم الهدی دانشجوی پیرو خط امام از عشایر عرب بود که با تشکیل بسیج دانش آموزان ۳۰ شهر مختلف وفرماندهی ۱۵۰ نفر به همراه دلیرمردان نیروی زرهی لشکر ۱۶قزوین، لشکر ۹۲ خوزستان در ۱۵ دی ماه ۱۳۵۹ در برابر ارتش عراق ایستادن وبا عملیات نصر اولین عملیات مشترک ارتش وسپاه را طراحی که مقدمات آزادسازی خرمشهر را فراهم نمود.

سپس به محل معراج شهدا در شهر اهواز برگشتیم ونماز ظهر وعصر را به جماعت اقامه بعد از صرف نهار با بدرقه مسئولین مسیر به طرف استان کهگیلویه وبویراحمد راه کج کرده تا این سفر ۳ روزه پربار،پربرکت،روحی ومعنوی کاروان راهیان نور کارمندان بسیجی ادارت استان به خط پایان برسد.

جا دارد از همه مجریان، برنامه ریزان ، مدیران ، راویان ، روحانیون کاروان ها وسپاه فتح استان که چنین سفرهایی را تدارک تا تبیین باشد برای شناخت انقلاب ، شناخت وابعاد حماسه شهدا ، شناخت سختی های جنگ ۸ ساله که برما تحمیل شد و عزیزانی که رفتند خون دادن ، دست دادن ، پا دادن به اسیری رفتند تا وجبی از این خاک در دست دشمن نماند.این انقلاب این کشور به برکت همین خون شهداست که همچنان سربلند به راه خود ادامه می دهد…

خبر وگزارش : کیومرث دوستکام

دیدگاه های مردم

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

شـماره تمـاس 09171482994
پسـت الـکترونیـکی info@asrzagros.ir
آدرس پسـتی جمهوری اسلامی ایران،کهگیلویه و بویراحمد، دهدشت ...