افزونه جلالی را نصب کنید. 10 ذو القعدة 1445 Friday, 17 May , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 6316 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 10 تعداد دیدگاهها : 764×
امام جمعه سوق: روز ۹دی ۸۸ روز انهزام میدانی سنگین ترین فتنه تاریخ انقلاب اسلامی بود
30 دسامبر 2023 - 0:21
۹ دی جزو ایام اللَّه به معنی حقیقی كلمه بود. دلها دست خداست. خدای متعال این دل‌ها را آورد وسط صحنه، ملّت ایران عظمت خودش را نشان داد.
پ
پ

به گزارش عصر زاگرس،نماز عبادی سیاسی جمعه ۸ دی ماه ۱۴۰۲ شهر سوق به امامت حجت الاسلام والمسلمین شیخ مهدی کیانی اصل در مسجد جامع صاحب الزمان ( عج) شهر سوق اقامه گردید.

خطیب جمعه شهر سوق در خطبه دوم به یوم الله روز ۹ دی ۱۳۸۸ اشاره وگفتند:روز ۹ دی، روز انهزام میدانی سنگین‌ترین فتنه تاریخ انقلاب، یوم الله بود: «۹ دی جزو ایام اللَّه به معنی حقیقی كلمه بود. دلها دست خداست. خدای متعال این دل‌ها را آورد وسط صحنه، ملّت ایران عظمت خودش را نشان داد.»

۹ دی روز خداست؛ زیرا كه خداوند در آن روز به خاطر محبتی كه در دل مردم نسبت به امام حسین (علیه السلام) بود، قدرت‌نمایی كرد. ۹ دی، دشمنان را مأیوس از شكست دادن انقلاب كرد. به برکت ۹ دی بود كه بسیاری از معارف انقلاب بازخوانی شد و نسل سوّم و چهارم انقلاب با تاریخ انقلاب و گذشته‌ی برخی از افراد آشنا شد.

۹ دی یك شاخص است و نقطه عطفی در تاریخ انقلاب اسلامی؛ از این رو بعید نیست كه دشمنانی داشته باشد. كسانی كه تلاش در از یاد بردن آن دارند و كسانی كه سعی بر منحرف كردن آن. حتی برخی فتنه را جور دیگر معنا كردند.

از اینجاست كه باید نهم دی بماند و یادش گرامی داشته شود. گرامیداشت ۹ دی نیز بیش از آنكه از جنس شعار باشد كه شعار هم در جای خود لازم است، باید از جنس شعور و تبیین و بصیرت‌افزایی باشد.

خطیب جمعه سوق به ابعاد گفتمان انقلاب اسلامی اشاره وبیان داشتند:یکی از درخشان‌ترین ابعاد گفتمان انقلاب اسلامی، نگاه الهی به زن و پافشاری مقدس بر تکریم جایگاه بانوان منطبق با فرهنگ متعالی اسلام ناب است.

دنیای امروز می‌تواند ناب‌ترین نظریه‌ها را درباره زن از بیان گفتمان‌پرداز انقلاب یعنی رهبر حکیم آن بشنود و با تصحیح نگاه خود، در گام اول، به ظلم تاریخی و تفرعونی نظام استکباری بر “ریحانه‌های خلقت” پایان دهد و زن را نجات دهد. و در گام دوم، به برکت نجات زن و احیاء محور حیات یعنی خانواده، خود را از انحطاط و فروپاشیدگی نجات دهد.

حیازُدایی، عفت‌ستیزی و رواج ولنگاری اخلاقی و جنسی در جامعه، یکی از برنامه‌های محوری نظام‌های استكباری است.

حضرت فاطمه زهرا (سلام الله علیها) – به‌عنوان الگوی معرفت، دانش، عبادت، زهد، خانه‌داری، جهاد، شهادت و تمام امتیازات و خصوصیات یك انسان والا و معصوم را با خود دارد. ما افتخار می‌كنیم كه دنباله‌رو آن حضرت باشیم. افتخار می‌كنیم كه فاطمه زهرا (سلام الله علیها) را اسوه و الگوی خود قرار بدهیم.»

یک مأموریت مهم فرهنگی: یافتن عناصر معرفتی و اخلاقی مورد نیاز نسل جوان در وجود حضرت فاطمه (س).

مهدی کیانی اصل به مسئله مهم انتخابات پیش رو اشاره وگفتند:کارکرد انتخابات در مهار مثلث «دیکتاتوری، هرج و مرج، و ناامنی» است. شک نیست که هر نظام سیاسی در معرض آفت استبداد یا هرج و مرج یا مخدوش شدن امنیت اجتماعی و ملی است. در مواجهه با مخاطراتی از این قسم، توسل به مشارکت مردم در قالب رژیم‌های انتخاباتی،‌ از سالم‌ترین و پایدارترین راه‌های پیشگیری است.

برخی از مهم‌ترین ترفندهاى استکبار رسانه‌اى براى مشارکت حداقلى‌

_برجسته‌سازى کلیدواژه تحریم انتخابات توسط رسانه‌هاى غربى و عبرى و عربى و بازنشر آن توسط برخى عناصر تجدیدنظرطلب در داخل؛

_القاء دروغین مهندسى انتخابات و مشخص‌بودن منتخب حاکمیت و بى‌اثر برشمردن راى مردم؛

_تحریف «دلخورى مردم از عملکرد بد مدیران» به «قهر مردم از نظام»

_تسرّى ناکارآمدى و ضعف مسؤولان مختلف به ضعف و ناکارآمدى نظام اسلامى؛

_تلاش براى هراس‌افکنى از به قدرت رسیدن نیروهاى انقلابى و القاى تصویر سخت و ناکارآمد از کاندیداهاى انقلابى؛

امام جمعه شهر سوق به سالگرد شهادت سرداردلها وخصوصیات ایشان اشاره وگفتند:شهید سلیمانی، جامع سه رکن انسان ولایی،انسان تراز عصر غیبت، انسانی ولایی است. ولایت، سه رکن اساسی دارد: (1) ارتباط با ولیّ، (2) ارتباط با مردم، و (3) جهاد و درگیری با دشمن. این سه ویژگی در حاج قاسم به‌خوبی مشهود بود.

به‌ویژه ارتباط حاج قاسم با ولیّ، ارتباطی فکری، عملی و عاطفی بود. یعنی در این رابطه، حاج قاسم ولیّ را حکیمانه می‌فهمید و به‌لحاظ حکمی و اندیشه‌ای مثل ولیّ تحلیل می‌کند و مثل او اقدام می‌کند. از آن طرف ارتباطش را با مردم می‌بینیم. طیف‌های مختلف را بچه‌های خودش می‌بیند. نیروهای مدافع حرم را در سیل خوزستان می‌برد. به‌وسط صحنه و کمک به‌مردم می‌رود. فقط درد ایران را ندارد. تک تک انسان‌ها را حرم می‌داند.

از آن طرف درگیری او با جبهه کفر و دشمن است. از هرچیزی کوتاه می‌آید تا اراده دشمن را از بین ببرد. شهید زین الدین رحمه الله علیه می‌فرمودند امروز در دوره غیبت، انسان منتظر کسی است که منتظر شهادت است. یعنی کاملا دار و ندارش را برای این حرکت هزینه می‌کند.

خبر وگزارش : کیومرث دوستکام

دیدگاه های مردم

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

شـماره تمـاس 09171482994
پسـت الـکترونیـکی info@asrzagros.ir
آدرس پسـتی جمهوری اسلامی ایران،کهگیلویه و بویراحمد، دهدشت ...