افزونه جلالی را نصب کنید. 24 شوال 1445 Thursday, 2 May , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 6272 تعداد نوشته های امروز : 2 تعداد اعضا : 10 تعداد دیدگاهها : 764×
امام جمعه سوق خطاب به استاندار ومدیرعامل آب منطقه ای استان: پروژه آبرسانی حومه غربی همچنان لاک پشتی پیش می رود مردم نگران هستند انتظار مساعدتها لازم وسرعت بخشیدن از طرف پیمانکار هستیم
22 دسامبر 2023 - 23:26
انتخابات ؛ مظهر قوّت ملی چهار راهبرد مشارکت بالا، رقابت، سلامت و امنیت باید مورد توجه همگان خصوصا نهادهای ناظر و مجری و آحاد نخبگان و عموم مردم باشد و تمام اقدامات در همین راستا باید سامان یابد.
پ
پ

به گزارش عصر زاگرس نماز عبادی سیاسی جمعه یکم دی ماه ۱۴۰۲ شهر سوق به امامت حجت الاسلام شیخ مهدی کیانی اصل در مسجدجامع صاحب الزمان (عج) این شهر اقامه گردید.

خطیب جمعه سوق در خطبه دوم به ارعاب و اخراج معترضان به نسل کشی در آمریکا اشاره وگفتند:ابعاد جرم‌انگاری حمایت از فلسطین در آمریکا به عنوان حامی اصلی رژیم صهیونیستی نه فقط به حمایت‌های گسترده سیاسی و تسلیحاتی از این رژیم در جریان جنگ غزه پرداخته بلکه دستگاه حاکمه ایالات متحده نیز فشارها علیه هواداران فلسطینی‌ها و منتقدان جنایات اسرائیل را افزایش داده است.

گسترش حمایت از فلسطینی‌ها و محکومیت اقدامات جنایتکارانه رژیم صهیونیستی علیه مردم مظلوم غزه به ویژه در سطح دانشگاه‌های آمریکا از یک سو و اقدامات محافل و نهادهای هوادار اسرائیل به ویژه در کنگره آمریکا و سطوح مدیریتی مراکز دانشگاهی برای ارعاب دانشجویان و اساتید و تهدید به اخراج آنها و حتی عملی شدن این مسأله در باره رئیس دانشگاه پنسیلوانیا بار دیگر مسأله آزادی بیان در غرب و به طور خاص در ایالات متحده را زیر سئوال برده است.

آزادی بیان در کشورهای غربی از جمله آمریکا فقط تا زمانی وجود دارد که خط قرمز‌ها و یا به اصطلاح تابوهای این کشورها مانند حمایت تام و تمام از رژیم صهیونیستی و یا هولوکاست زیر سؤال نرود و به محض مطرح کردن کوچکترین پرسشی در باره این موضوعات و یا حمایت از فلسطینی‌ها وو محکوم کردن جنایات اسرائیل، سخت‌ترین برخوردها با اشخاصی که این اقدامات را صورت دهند انجام می‌شود.

شیخ مهدی کیانی اصل به مسئله انتخابات پیش رو اشاره وعنوان نمودند:انتخابات ؛ مظهر قوّت ملی چهار راهبرد مشارکت بالا، رقابت، سلامت و امنیت باید مورد توجه همگان خصوصا نهادهای ناظر و مجری و آحاد نخبگان و عموم مردم باشد و تمام اقدامات در همین راستا باید سامان یابد.

در بین چهار راهبرد مزبور، به نظر می‌رسد “مشارکت بالا” و “رقابتی‌بودن” از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. آنچه مهم است موضوع جهاد همگانی برای تحقق انتخابات بامشارکت بالا و رقابتی است.

سهم انتخابات پرشور در بازدارندگی نرم و اقتدار نظام و کشور بی‌بدیل است و با هیچ ابزار دفاعی دیگر قابل مقایسه نیست.

همه ما باید تلاش کنیم انتخابی با مشارکت حداکثری اتفاق بیفتد

امام جمعه سوق به مناسبت سالروز رحلت حضرت‌ام البنین (س) و روز تکریم مادران و همسران شهدا 13 جمادی‌الثانی و الگوی حماسی این حضرت اشاره وبیان داشتند:درود می‌فرستیم به روح پاک مادران و همسران شهدایی که از دنیا رفتند.

الگوی تربیتی مناسب برای تربیت انسان‌های زمینه‌ساز ظهور، الگوی «تربیت حماسی» است. تربیت حماسی تربیتی است که قدرت شناخت حق، امید به تحقق آن و شجاعت اقدامِ بر اساس آن را در انسان ایجاد می‌کند.

این تربیت، بر فطرت الهی انسان و بر فضایل فطری استوار است که به نحو تام و تمام در دین الهی تبیین شده است.

تربیت حماسی، سازنده انسان‌هایی است که به بیان امام صادق علیه السلام محکم‌تر از فولادند. بی‌شک و شبهه می‌توان قله این نوع تربیت و این نوع انسان‌سازی را وجود نازنین و شخصیت عظیم‌الشأن حضرت قمر منیر بنی‌هاشم آقا ابالفضل العباس علیه السلام دانست.

زندگی در عصر غیبت اگر با انتظار پویا و ثبات قدم همراه باشد، حماسه است و اگر کسانی به اصلاح جامعه و زمینه‌سازی برای ظهور موعود بپردازند، از حماسه‌سازان تاریخ خواهند بود. بنابراین زندگی مؤمنان آخرالزمان با حماسه گره خورده است. از این رو باید گفت حیات مهدی‌باورانه ومهدی‌یاورانه، مبتنی بر تربیت مهدوی است، تربیتی که از جنس تربیت حماسی است.

تربیت حماسی، مربی حماسی می‌خواهد و در صورت فقدان شیء، اعطاء شیء ممکن نیست. از این رو پشت سر تمام انسان‌های حماسی مربی و تربیت‌کننده‌ای حماسی وجود دارد.

امروز مادران جامعه ما باید نسلی حماسی تربیت کنند همانطور که مادران شهدا فرزندان حماسی تربیت کردند،نهضتی مبارک با دستاوردی بزرگ.

خطیب جمعه شهر سوق روز ۷ دی روز نهضت سوادآموزی یادآور وعنوان نمودند:یکی از مبارک‌ترین دستاوردهای انقلاب اسلامی و نظام مقدس جمهوری اسلامی، شکوفایی نهضت سوادآموزی و جریان‌سازی تعلیم خواندن و نوشتن برای عموم مردم بزرگوار ایران است.

این دستاورد در راستای احیاء یک سنت بزرگ اسلام یعنی ضرورت علم‌آموزی از سوی مسلمین بود.جریان نهضت سوادآموزی در ایران اسلامی از دو جهت دستاوردی بزرگ شمرده می‌شود: یکی از جهت رشد چشمگیر آماری و کمّی؛ دوم از جهت اجتماعی و مردمی‌بودن این نهضت مقدس و مبارک.

ایشان فرمودند:ولادت حضرت عیسی مسیح را به همه مسیحیان عزیز تبریک عرض میکنم.تمثیلات زیبای حضرت مسیح که هم اشاره به امر به معروف و نهی از منکر و هم در باب عبادت خدا هستند بسیار جالب هستند.

حضرت عیسی مسیح فرمودند:همچنان كه غرق شدن كشتى در دریا، چیزى از دریا نمى‌كاهد و زیانى به آن نمى‌رسانَد، همچنین شما نیز با گناهانتان چیزى از خدا نمى‌كاهید و زیانى به او نمى‌رسانید؛ بلكه به خود زیان مى‌رسانید و از قدر و قیمت‌ خود مى‌كاهید.

هر كس مارى را ببیند كه به طرف برادرش مى‌رود تا او را نیش بزند و به برادر خود هشدار ندهد و مار او را بكشد، نباید خود را از شریك بودن در خون او مبرّا بداند. همچنین هر كه ببیند برادرش گناه مى‌كند و او را از فرجام آن برحذر ندارد تا گناه، وى را فرا گیرد، از شریك بودن در گناه وى مبرّا نیست.

حضرت عیسی بن مریم (علیه‌السلام) فرمود: من بیماران را مداوا کردم و به‌اذن خداوند شفایشان دادم؛ کور مادرزاد را به‌اذن خدا بینا کردم. مردگان را به‌اذن خدا زنده کردم، (نک: مائده: 110) ولی وقتی می‌خواستم شخص احمق را معالجه کنم، نتوانستم او را اصلاح کنم. پرسیدند: احمق کیست؟ حضرت عیسی(ع) پاسخ داد: خودرأیِ خودپسند؛ کسی که:

1ـ همه فضایل را برای خود می‌داند.

2- هیچ عیبی در خود نمی‌بیند.

3ـ هر چه حق و حقوق است برای خودش می‌داند.

4ـ برای دیگران نسبت به‌خود، حقی قائل نیست.

این همان احمق است که برای درمان او، هیچ راهِ چاره‌ای وجود ندارد!

در انتهای خطبه های این هفته امام جمعه سوق گلایه خوداز وضعیت آبرسانی حومه غربی را عنوان وگفتند:بحث آبرسانی حومه غربی که نیاز ضروری این مردم هست ولی متاسفانه به صورت لاک پشتی کار انجام میشود و واقعا مردم نگران هستند از استاندار محترم استان و مدیر عامل آب منطقه‌ای انتظار داریم به این پروژه مساعدتهای لازم صورت گیرد و از پیمانکار هم درخواست کنند که این پروژه را با سرعت بهتری جلو ببرند.

 

خبر وگزارش: کیومرث دوستکام

دیدگاه های مردم

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

شـماره تمـاس 09171482994
پسـت الـکترونیـکی info@asrzagros.ir
آدرس پسـتی جمهوری اسلامی ایران،کهگیلویه و بویراحمد، دهدشت ...