افزونه جلالی را نصب کنید. 24 شوال 1445 Thursday, 2 May , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 6273 تعداد نوشته های امروز : 3 تعداد اعضا : 10 تعداد دیدگاهها : 764×
استقبال مردم شهر سوق ازلاله های گمنام هشت سال دفاع مقدس( +تصاویر)
13 دسامبر 2023 - 20:54
مردم مومن ،خداجو وشهید پرور شهر سوق همزمان با ایام فاطمیه از شهدای گمنامی که به مهمانی این شهرآمده بودند استقبال نمودند.
پ
پ

به گزارش عصر زاگرس،امروز چهارشنبه ۲۲ آذر ماه ۱۴۰۲ مردم مومن ،خداجو وشهید پرور شهر سوق همزمان با ایام فاطمیه از شهدای گمنامی که به مهمانی این شهرآمده بودند استقبال نمودند.

درآئین استقبال که همزمان شد با بارش رحمت الهی مرد ، زن ، پیر وجوان،دانش آموز و دانشجو و مسئولین ساعت ها در یک هوای نامساعد وزیر بارش باران به استقبال این شهدا آمدند تا مراتب قدرشناسی خود را از این سبک بالان عاشق اعلام کنند و برای زیارت آنها سرا از پا نمی شناختند.

ابتدا کسانی که خودرو داشتند در ورودی شهر به استقبال خودرویی رفتند سپس مردمی که در میدان امام خمینی (ره) مرکز شهر تجمع کرده بودند تابوت این ۳شهید را بر روی دستان خود گرفتند وبا طی مسافتی در مسجد وحسینه شهدای شهر سوق تجمع تا آئین عصری با شهدا را برگزار نمایند.

در این فضای معنوی ایجاد شده این آئین حجت الاسلام والمسلمین شیخ مهدی کیانی اصل امام جمعه شهر سوق بیان داشتند شهدا برای ما وصیت نامه های به جا گذاشتند به وصیت نامه شهدا نگاه بکنیم چند نکته شاخص وکلیدی در این وصیت نامه ها است،اولین نکته که شهدا به آن تاکید داشتند که برخی از شهدا دو یا سه بار در وصیت نامه شان آن را تکرار می کردند دفاع از ولایت فقیه وپشتیبانی ولایت فقیه بود که آن را خودشان در عرصه میدانی به نمایش گذاشتند.

نکته دوم بحث عفاف وحجاب بود که خواهران را توصیه به بحث عفاف وحجاب می کردند ،نکته سوم بحث حضور در نماز در مسجد ونماز جمعه وجماعات بود ومطالب چهارم بحث دشمن شناسی بود که آن روز جنگ سخت با دشمن بود وامروز درجنگ نرم قرار داریم.

در ادامه مرثیه سرایی ومداحی کربلای تقی افرازایان ونوای ((شهید گمنام سلام خوش آمدی )) ((سرزمین نینوا یادش بخیر،کربلای جبهه ها یادش بخیر)) صورت ها سرخ وچشم ها گریان ولب ها زمزمه کنان حس وحال هرکس را می شد به راحتی از چشم هایش فهمید ،اشعار سرکارخانم عباسی در وصف شهدا پایان بخش برنامه بود تا کاروان تازه از راه رسیده بعد از آئین استقبال از خیابان های شهر سوق عبور و رفتند تا در مقبره شهدای گمنام ابدی شوند.

خبر وگزارش : کیومرث دوستکام

دیدگاه های مردم

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

شـماره تمـاس 09171482994
پسـت الـکترونیـکی info@asrzagros.ir
آدرس پسـتی جمهوری اسلامی ایران،کهگیلویه و بویراحمد، دهدشت ...