افزونه جلالی را نصب کنید. 27 شوال 1445 Sunday, 5 May , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 6277 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 10 تعداد دیدگاهها : 764×
08 دسامبر 2023 - 19:53
منطق بسیج مقاوم‌سازی حدّاکثری کشور در مقابل تهدیدها و خطرها است امروز به برکت پیشرفت تفکر بسیج و هسته‌های مقاومت و پیروزی‌های پی‌در‌پی جبهه‌ مقاومت، دوگانه‌های جعلی و تحمیلی دست‌ساز دشمن همچون عرب و غیر‌عرب، شیعه و سنی به‌هم ریخته و دوگانه‌ جدید مقاومت و تسلیم بر منطقه حاکم‌ شده است.
پ
پ

به گزارش عصر زاگرس،نماز عبادی سیاسی جمعه ۱۸ آذرماه ۱۴۰۲ شهر سوق به امامت حجت الاسلام شیخ مهدی کیانی اصل وبا حضور اقشار مختلف مردم در مسجد صاحب الزمان (عج) شهر سوق اقامه گردید.

خطیب جمعه شهر سوق در خطبه دوم اشاره ای به بیانات اخیر رهبرمعظم انقلاب در دیدار اخیر با بسیجیان که فرمودند: منطق بسیج مقاوم‌سازی حدّاکثری کشور در مقابل تهدیدها و خطرها است امروز به برکت پیشرفت تفکر بسیج و هسته‌های مقاومت و پیروزی‌های پی‌در‌پی جبهه‌ مقاومت، دوگانه‌های جعلی و تحمیلی دست‌ساز دشمن همچون عرب و غیر‌عرب، شیعه و سنی به‌هم ریخته و دوگانه‌ جدید مقاومت و تسلیم بر منطقه حاکم‌ شده است.

از‌ همین‌رو است که طرح‌هایی همچون خاورمیانه جدید و معامله‌ قرن به تاریخ پیوسته و نشانه‌های آشکار از شدت گرفتن آمریکا‌زدایی در منطقه غرب آسیا‌ نمایان شده است.

چند پیام و درس عملی از خطبه فدکیه: همان‌گونه که نمی‌توان به بهانه این‌که حفظ حجاب و چادر دست و پاگیر است حجاب را از زن گرفت و به همین دلیل نمی‌توان به بهانه‌ این‌که حضور در عرصه سیاسی، اجتماعی با عفاف و حجاب سازگار نیست، زن را از حضور در چنین عرصه‌هایی محروم کرد؛ چرا که می‌بینیم حضرت فاطمه سلام الله علیها با حفظ حجاب و عفاف در پیچیده‌ترین حادثه سیاسی حضور پیدا کردند.

مهدی کیانی اصل به مسئله اصل شان ومنزلت سیاسی اشاره وبیان داشتند:شأن و منزلت سیاسی داشتن منافاتی با تواضع و مردمی بودن ندارد، همان‌گونه که مردمی‌بودن منافات با شأن و منزلت اجتماعی ندارد،چرا که حضرت فاطمه سلام الله علیها با این‌که زندگی کاملا مردمی داشت با جمعی از زنان بنی هاشم با هیبت و شکوه خاص به مسجد رفتند تا مردم و غاصبان خلافت را متوجه عظمت خود نماید.

شأن و منزلت سیاسی ،اجتماعی، علمی داشتن هیچ منافاتی با عفاف و حجاب ندارد بلکه زنان بسیار زیادی در جامعه بودند که با رعایت عفاف و حجاب در عرصه های مختلف خوش درخشیدند و می‌توانند یک الگو باشند برای دختران در جامعه ایام فاطمیه را باید با شکوه برگزار کنیم.

امام جمعه سوق به روز ۱۹ آذر وتشکیل شورای انقلاب فرهنگی اشاره وگفتند:به‌مناسبت سالروز تشکیل شورای عالی انقلاب فرهنگی به فرمان امام خمینی(ره)؛ 19 آذر مسأله‌ى فرهنگ و مسأله‌ى صف‌آرایى فرهنگى در مقابل دشمن را جدى بگیریم.

_چند راهبرد برای ساماندهی به وضعیت فرهنگی که شورای عالی انقلاب فرهنگی باید به آنها توجه کند:

راهبرد اول، باورعملی به‌وجود جنگ فرهنگی

راهبرد دوم، آگاهی از دو شکل تهاجم فرهنگى دشمن

راهبرد سوم، هویت‌شناسی ایران اسلامی

راهبرد چهارم، رصد فرهنگ عمومی کشور و برنامه‌ریزی برای آن راهبرد پنجم، تولید نیروى انسانى كارآمد براى اداره‌ى انقلاب

خطیب جمعه سوق در ادامه خطبه دوم به مسئله طرح نهضت ملی وشعار ریاست جمهوری اشاره وبیان نمودند:طرح نهضت ملی مسکن و ساخت یک میلیون مسکن در سال همچنان منتظر تحقق شعار رئیس جمهور هستیم هرچند که همین طرح در جاهایی که اجرا شد مشکلات فراوانی را برای کسانی که می‌خواستند صاحب صاحب مسکن شود ایجاد کرده است.

وقتی که شخص مستاجری می‌خواهد صاحبخانه شود وامی که دولت به او می‌دهد بازپرداخت این وام واقعاً کمرشکن است در برخی جاها قسط وام ۷ میلیونی و در برخی جاها ۱۰ میلیون تومان است با این وضعیت خیلی از افراد دنبال فروش خانه‌ای هستند که با وام دولت درست کردند، چون به هیچ وجه توان پرداخت قسط وام را ندارند باز همان قضیه تکرار می‌شود که خیلی از مردم مستاجر هستند از دولتمردان و از بنیاد مسکن کشور می‌خواهیم که برای حل این مشکل اساسی چاره‌ای بیندیشند وگرنه فقرا و اجاره نشینان فقیرتر واغنیا وثروتمندان غنی‌تر می‌شوند.

در انتهایه خطبه دوم امام جمعه شهر سوق به کشف فساد چای دبش اشاره وبیان داشتند:کشف فساد چای دبش یک‌بار دیگر خبر فسادی بزرگ جامعه را تحت‌تأثیر خود قرار داد؛ مگر نیاز کشور در حوزه چای چقدر است که تنها سهم یک شرکت این میزان تخصیص ارز باشد.

البته در مذمت فساد در هر زمانی که رخ دهد شکی نیست اما شایسته است به چند نکته توجه کنیم:

اول این که؛ فساد – کم یا زیاد- در شان نظام اسلامی نیست و تبعات منفی آن که کاهش اعتماد عمومی وسرمایه اجتماعی نظام است

دوم ،مردم منتظر نحوه مواجهه با فساد هستند اینکه حکومت و دستگاه اجرایی کشور چگونه با فساد برخورد می‌کند؟ آیا خود سعی دارد با چشم‌پوشی کند به راحتی از کنار دست‌درازی به بیت‌المال عبور کند یا اینکه به اشد مجازات برخورد کند؟

خبر بازداشت مدیرعامل شرکت چای دبش و تعدادی از مسئولان و مدیران در ماجرای این فساد ۳ میلیارددلاری، از همین جنس بود و مصداقی دیگر بر فعالیت گشت ارشاد مسئولان در دولت سیزدهم؛ رویکردی که پیش از این حتی برخی از وزرا را هم از قطار دولت پیاده کرده بود..

از دولت انقلابی سیزدهم انتظار می رود،باعبرت آموزی از این اتفاق تلخ و سیاه،جلوی نفوذ فساد در گلوگاههای دیگر را بگیرد؛درباره فساد رخ داده بایدشفافیت لازم آن مقدار از قصورها و تقصیرهای مدیران دولت سیزدهم را مشخص کند و سپس به عنوان اولین شاکی و نخستین مدافع حقوق مردم تا محاکمه بدون ملاحظه و اغماض آنان و مجازات متناسب با آن موضوع را در قوه قضاییه پیگیری نماید.

انتظار مردم از قوه قضاییه این است که باسرعت و دقت لازم پرونده مزبور را بررسی و عاملان و مسببان و مباشران این فساد کم نظیر را محاکمه و متناسب با قانون و شرع آنان رااشدّ مجازات برساند.اگر این اتفاق بیفتد اعتماد مردم به نظام و قوه قضائیه افزایش پیدا میکند.

خبر وگزارش : کیومرث دوستکام

دیدگاه های مردم

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

شـماره تمـاس 09171482994
پسـت الـکترونیـکی info@asrzagros.ir
آدرس پسـتی جمهوری اسلامی ایران،کهگیلویه و بویراحمد، دهدشت ...