افزونه جلالی را نصب کنید. 24 شوال 1445 Thursday, 2 May , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 6272 تعداد نوشته های امروز : 2 تعداد اعضا : 10 تعداد دیدگاهها : 764×
در فینال لیگ پیشکسوتان شهرستان کهگیلویه:تام با پاره کردن نوارقهرمانی های پرسپولیس کهن جام قهرمانی رابالای سربرد(+تصاویر)
07 دسامبر 2023 - 22:16
بعد از چندین سال قهرمانی های متعدد در جام های مختلف توسط پرسپولیس کهن این تیم تام بود که موفق شد نوار این قهرمانی ها را پاره و برای اولین بار جام قهرمانی لیگ پیشکسوتان شهرستان کهگیلویه را به خانه ببرد.
پ
پ

دهدشت ورزشگاه آزادی

پنج شنبه ۱۶ آذرماه ۱۴۰۲

⚽ پیشکسوتان تام ۳

گلها: دقیقه ۷۶مظلوم دیورخش، ۸۰+۳ شمس الله رهبری،۸۰ + ۵البرز سجادی

 

⚽ پیشکسوتان پرسپولیس کهن صفر

 

به گزارش عصر زاگرس،مسابقات فوتبال باشگاهی پیشکسوتان شهرستان کهگیلویه درسال ۱۴۰۲ با شرکت ۱۱ تیم دردوگروه دنبال،که بعد از پشت سرگذاشتن مرحله گروهی چهار تیم پرسپولیس وسادات از گروه A وتام ومارون ازگروه B به مرحله نیمه نهایی راه پیدا کردند.

در این مرحله تام وپرسپولیس با شکست دادن سادات ومارون به فینال این دور از مسابقات راه پیدا کردند که امروز پنج شنبه ۱۶ آذرماه ۱۴۰۲ با حضور مسئولین وجمعی از پیشکسوتان و تماشاگران، علاقمندان به فوتبال با قضاوت آقایان بهروز محمدی مطلق وکمک های میلاداکرمی وامیر محمد دلباز وداورچهارمی پوریا حبیبیان سوت بازی فینال زده شد.

تیم پرسپولیس یاران افضل آرانپور نیمه اول را با آیت همایونفر ، علی آرانپور، حمید جهان آرا، نادر آتشپنجه، هادی داورپناه، محسن امامی، بهمن شریعت، ناصر ربانی،کامیاب اسلامی پرور،زواره آرانپور وامیرآروین به مصاف تام یاران هادی صداقتی با اسدالله اسدی، سید حسین جوادی، سیدغلام فلاحی، آرش پایمرد، سید شمس الله رهبری، میلاد خرم نیا ، فتح الله کاووش اصل ، نادر کرمی، البرز سجادی ومظلوم دیورخش هردو تیم با توجه به نفرات وشناختی که از هم داشتند درصدد بودن از کوچکترین اشتباه نهایت استفاده را ببرند.

تیم تام نیمه اول را خوب شروع واولین خطر روی ضربه ایستگاهی نادر کرمی وضربه سرآرش پایمرد به شکل خطرسازی از کنار تیرک عمودی پرسپولیس راهی اوت شد.

چند دقیقه بعد شوت آرش پایمرد در مسیر دروازه با سرمدافعان پرسپولیس برخورد و تغییر مسیر داد تا زیر پای البز سجادی قرارگیرد واین مهاجم تام درون محوطه شوتی را روانه دروازه پرسپولیس نمود که آیت همایونفر دروازه‌بان پرسپولیس با یک شیرجه روی خط دروازه درازکش توپ را از آن خود نمود

تام سراپا درحمله و به دنبال روزنه رسیدن به دروازه پرسپولیس بود که اینبار خطایی در فاصله ۳۰ متری درجناح راست خط دفاعی پرسپولیس برای تام بدست آمد که شوت سرکش آرش پایمرد با عکس العمل عالی ومشت همایونفرتوپ به کرنر رفت.

در محدود حملات پرسپولیس سانتر علی آرانپور از روی یک خطای آزاد مستقیم در پشت مدافعان تام زیرپای زواره آرانپور قرارگرفت و این مهاجم در موقعیت خوبی جهت رسیدن به دروازه را داشت که توپ از پایش فاصله گرفت تا دروازه‌بان تام نفس راحتی بکشد وتوپ را جمع کند.

همچون بازیهای گذشته حضور علی آرانپور در آخرین نقطه خط دفاعی پرسپولیس نقطه قوتی برای این تیم بود،ضمن اینکه با پوشش های مناسب دفاع را جمع جور می کرد وحملات تامی ها را خنثی ودر نقطه مقابل هم سید حسین جوادی برای تیم تام نقطه قوتی بود هرچند فشارچندانی به ایشان و مدافعان تام وارد نشد وهردو مدافع آخر پست اصلی آنها مهاجم می باشد که به اجبار در نقش مدافع ظاهر شدند.

در این نیمه مدافعان پرسپولیس زیر حملات تام خوب مقاومت و مهاحمان پرسپولیس آن توان و خلاقیت لازم را از خودنشان ندادند که روی دروازه تام خطرساز شوند تا این نیمه بدون رد و بدل شدن گلی دو تیم به وقت استراحت بروند.

نیمه دوم پرسپولیس با دو تعویض عزیزالله آرانپور به جای اسلامی پرور و روح الله آروین به جای ربانی وارد زمین مسابقه شدند و تام بدون تغییر بازی را شروع کرد که در این نیمه پرسپولیس به مراتب بهتر از نیمه اول ظاهر و پا به پای حریف خود در تلاش برای رسیدن به دروازه تام بود.

تامی ها هم همچنان شرایط تهاجمی خود را حفظ و اولین زنگ خطر در این نیمه با اشتباه همایونفر که تا این دقایق دروازه خود را بسته نگاه داشته بود برای حریف فراهم شد.

این دروازه‌بان در جمع کردن توپ دچار مشکل شد تا توپ رها شده زیر پای البرز سجادی قرار گیرد ولی این مهاجم به شکل بد این موقعیت را بیرون زد تا باز هم شاهد تعویض در هر دو تیم باشیم.

سپهر دانشی به جای فلاحی برای تام و غلام آرام بن به جای حمید جهان آرا برای پرسپولیس وارد زمین مسابقه شدند.

هرچه از زمان مسابقه می گذشت حساسیت بازی و خستگی بازیکنان کیفیت بازی را پایین و شادابی نیمه اول را نداشتند.

تام که نمی خواست بازی به ضربات پنالتی کشیده شود باز هم دست به تعویض زد اینبار کرامت عوض پور را به جای آرش پایمرد روانه بازی کرد.

عقربه ساعت دقیقه ۶۸ را نشان می داد که روی یک درگیری در جهت مالکیت توپ هادی داور پناه که از نیمه اول یک کارت زرد داشت مرتکب خطا تا داور برای بار دوم دست به جیب و این بازیکن را با گرفتن کارت زرد دوم اخراج و پرسپولیس را ده نفره کند.

بعد از ده نفر شدن پرسپولیس این تیم با یک یار کمتر به حفظ دروازه خود زیر فشار حملات تامی ها پرداخت.

عقربه ساعت دقیقه ۸۶ و چهار دقیقه مانده به وقت قانونی بازی را نشان می داد،بهروز آروین هافبک تام در یکی دیگر از حملات تیم تام توپ خوبی را پشت مدافعان در جناح راست خط دفاعی پرسپولیس برای مظلوم دیورخش که آماده و در یک فضای مناسبی ایستاده بود فرستاد تا این بازیکن با یک فرار خوب و در شرایط تک به تک با دروازه بان پرسپولیس با یک شوت قفل دروازه این تیم را باز وبا گل خودحلقه شادی را به جمع تامی ها بیاورد.

پرسپولیس که در این بازی نتوانست از خط حمله خود سودی ببرد ودیگر چیزی برای دفاع کردن نداشت علی آرانپور را به خط حمله فرستاد تا تغییری در نتیجه حاصل شود و تام هم با بیرون کشیدن دیورخش علی بستاوند را به جمع مدافعان اضافه تا از گل خود محافطت نماید.

در این دقایق بازی به اوج هیجان رسید، یکی برای حفظ گل و دیگری برای رسیدن به گل، اما جلو کشیدن بازیکنان پرسپولیس و جدا شدن  علی آرانپور از خط دفاع،خط دفاعی متزلزل را به وجود آورد که در شش دقیقه وقت های تلف شده تام با فرار شمس الله رهبری موفق شد به گل دوم ودر دقایق اخر وقت های تلف شده هم البرز سجادی گل سوم را وارد دروازه پرسپولیس نماید تا بعد از چندین سال و قهرمانی های متعدد در جام های مختلف توسط پرسپولیس کهن این تیم تام بود که موفق شد نوار این قهرمانی ها را پاره و برای اولین بار جام قهرمانی لیگ پیشکسوتان شهرستان کهگیلویه را به خانه ببرد.

در برگزاری این مسابقات مساعدت اداره ورزش وجوانان شهرستان کهگیلویه ، تلاش اعضای هیئت فوتبال در راس ابوالحسن دلباز وارسلان جهانگیر پور ، کمیته داوران وداوران پرتلاش ،همکاری خوب تیم ها ،نیروی انتظامی و اورژانس همه وهمه در برگذاری این مسابقات سنگ تمام گذاشتند.

در پایان جام های قهرمان ونایب قهرمان با حضور مسئولین وجمعی از پیشکسوتان به تیم تام قهرمان وپرسپولیس نایب قهرمان اهدا گردید.

 

خبر وگزارش : کیومرث دوستکام

دیدگاه های مردم

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

شـماره تمـاس 09171482994
پسـت الـکترونیـکی info@asrzagros.ir
آدرس پسـتی جمهوری اسلامی ایران،کهگیلویه و بویراحمد، دهدشت ...