افزونه جلالی را نصب کنید. 24 شوال 1445 Thursday, 2 May , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 6274 تعداد نوشته های امروز : 4 تعداد اعضا : 10 تعداد دیدگاهها : 764×
امام جمعه سوق : عامل بقاء ایران اسلامی این است که این شعیه خانه اهل البیت علیهم السلام دارای متنوع ترین گنجینه از شهدای سرافراز است
27 اکتبر 2023 - 21:14
نبرد امروز یک دفاع مشروع و منطبق با قوانین بین‌المللی است،مردم برای بیرون راندن کسانی وارد شده‌اند که ۷۵سال است آنان را از وطن‌شان بیرون رانده‌اند و ۱۸سال است در محاصره تمام عیار هستند و از زمین با دیوار حائل و غلاف غزه با شهرک‌سازی و فنس‌کشی روزبروز در محاصره بیشتری قرار گرفته‌اند.
پ
پ

به گزارش عصر زاگرس،نماز عبادی سیاسی روز جمعه ۵ آبان ماه ۱۴۰۲ شهر سوق به امامت حجت الاسلام والمسلمین شیخ مهدی کیانی اصل در مسجد جامع صاحب الزمان (عج) اقامه گردید.

خطیب جمعه شهر سوق در خطبه دوم به الگوی روایت نبرد طوفان الاقصی پرداختند وبیان داشتند:هنر روایت حماسه طوفان الاقصی چهار راهبرد اصلی و محوری دارد.

راهبرد اول روایت؛ راهبری و مدیریت صحیح و هوشمندانه شور اسرائیل‌ستیزی و احساسات حمایت از فلسطین در مردم و پرهیز از مواضع شاذ یا بهانه‌ساز برای دشمن.

راهبرد دوم روایت؛ معرفی آمریکا به عنوان مقصر اصلی در جنایات صهیونیست‌ها و این‌که این شیطان بزرگ و طاغوت اعظم است که با تنفس مصنوعی، تلاش مذبوحانه در جهت نجات رژیم متلاشی صهیونیستی از نابودی کامل دارد. همه فریادها را باید بر سر آمریکا کشید.

راهبرد سوم روایت؛ معرفی دستاوردهای عظیم و مبارک حماسه طوفان الأقصی در ابعاد مختلف سیاسی و گفتمانی برای فلسطین و امت اسلامی و هم‌چنین ضربات سهمگین و غیرقابل ترمیم این نبرد برای اسرائیل، غرب و در رأس همه آمریکای جهانخوار.

راهبرد چهارم روایت؛ تشویق و ترغیب به هم‌صدایی داخلی و آوردن همه جناح‌ها و احزاب پای حمایت از فلسطین و محکوم‌کردن رژیم جنایتکار صهیونیستی. همچنان‌که از برکات این حماسه الهی، ایجاد وفاق حداکثری در دو شعاع منطقه‌ای و جهانی در حمایت از آرمان فلسطین و تنفر عمومی از رژیم نسل‌کش اسراییل است، این واقعه می‌تواند رویدادی وحدت‌آفرین برای تحقق وحدت کلمه و اتحاد ملی باشد.

شیخ مهدی کیانی اصل به چگونه حوادث امروز فلسطین و غزه وتحلیل آن بیان داشتند:مسأله فلسطین و غزه و نبرد تاریخ‌ساز طوفان الاقصی و پس از طوفان را در سه سطح می‌توان تحلیل کرد:

۱- سطح تحلیل خُرد

تصویر‌سازی و تبیین نسل‌کشی و کشتار بی‌سابقه با هدف‌گیری تعمدی کودکان و بانوان و تظاهر به خشونت عریان و افسار گسیخته دولت وحشی نتانیاهو و حمایت بی‌چون و چرای مدعیان حقوق بشر در غرب.

۲- سطح تحلیل راهبردی

نبرد امروز یک دفاع مشروع و منطبق با قوانین بین‌المللی است. مردم برای بیرون راندن کسانی وارد شده‌اند که ۷۵سال است آنان را از وطن‌شان بیرون رانده‌اند و ۱۸سال است در محاصره تمام عیار هستند و از زمین با دیوار حائل و غلاف غزه با شهرک‌سازی و فنس‌کشی روزبروز در محاصره بیشتری قرار گرفته‌اند .

۳- سطح تحلیل تمدنی

نظم جهانی مبتنی بر دو قطبی و تک قطبی ظالمانه، درحال تبدیل به نظم چند قطبی مبتنی بر “گفتمان مقاومت” است، نظم نوینی که آینده جهان را تغییر داده و دنیایی جدید را پدید خواهد آورد.

نظمی که نشانه‌های روشن آنرا در همه جای جهان و در تجمعات بی‌نظیر ضدآمریکایی و ضدصهیونیستی می‌توان دید.

هولوکاست صهیونیست‌ها در غزه از ۱۵ مهر ماه که عملیات بزرگ طوفان الاقصی شروع شد تاکنون رژیم صهیونیستی برای جبران این بی‌اعتباری و شکست، حملات وحشیانه زیادی علیه نوار غزه انجام داده است که بیش از ۶۵۰۰هزار نفر در این حملات شهید شده‌اند.

جنایتی که رژیم صهیونیستی انجام داد هولوکاست واقعی است. مصداق نسل‌کشی است.

تصاویر اجساد تکه تکه شده قربانیان این جنایت به خصوص کودکان نشان می‌دهد اساساً حقوق بشر معنایی برای غرب ندارد.اسرائیل صدها هزار نفر را بدون برق و آب و غذا رها کرده و اقدام به بمباران غیرنظامیان می‌کند که یک مجازات دسته‌جمعی و نقض خطرناک قوانین بین‌المللی است و می‌توان آن را جنایت جنگی و نسل‌کشی دانست.

در ادامه این خطبه امام جمعه سوق به روز ۸ آبان روز پدافند غیر عامل اشاره و گفتند سازمان پدافند غیرعامل ایران که در سال ۱۳۸۲ بر اساس فرمان مقام معظم رهبری تشکیل گردیده است، مأموریتش به طور کلی عبارت است از مجموعه اقداماتی است که بدون بکارگیری سلاح و تجهیزات نظامی باعث کاهش آسیب‌پذیری، افزایش پایداری ملی، تسهیل مدیریت بحران، تداوم کارکرد فعالیت‌های ضروری و تولید بازدارندگی دفاعی در برابر تهدیدات و اقدامات نظامی دشمن می‌گردد.

پدافند غیرعامل به عنوان یکی از ارکان منظومه‌های دفاعی در ایران با استفاده از توان نخبگان و دانشمندان جوان ایرانی و علی‌رغم تحریم‌های متعدد در عرصه‌های مختلف توانسته است توان و ظرفیت کشور در برابر تهدیدات و آسیب‌پذیری‌ها را به نحوی افزایش دهد که در بسیاری از موارد اثر تهدید بر دارایی‌ها و سرمایه‌های کشور صفر گردد. عطر شهادت در بوستان انقلاب به مناسبت سالگرد شهادت آرمان علی‌وردی(6آبان) و روح‌الله عجمیان(12 آبان)؛ عرض ارادت به شهدای مدافع امنیت

خطیب جمعه سوق در پایان خطبه دوم به عامل بقاء جمهوری اسلامی ایران اشاره وبیان داشتند:عامل بقاء ایران اسلامی این است که این شیعه‌خانه اهل البیت علیهم السلام، دارای متنوع‌ترین گنجینه از شهدای سرافراز است، از شهدای انقلاب اسلامی، شهدای دفاع مقدس، شهدای مدافع حرم، شهدای امر به معروف و نهی از منکر، شهدای عفاف و حجاب، شهدای غیرت، شهدای سلامت، شهدای دانشمند، شهدای مدافع امنیت و… . «هر ملتی که هنر شهادت را یاد گرفت، برای همیشه سربلند است»

ایران اسلامی در حالی برخوردار از موهبت الهی امنیت پایدار است که در قلب حادثه سکنی دارد و آشیانه «بَرْداً وَ سَلاماً» در آتش نمرودیان آخر الزمان دارد. غربی‌ها، غرب آسیا(خاورمیانه) را قلب زمین(هارتلند) می‌نامند و ایران را قلب این قلب.

 

خبر وگزارش : کیومرث دوستکام

دیدگاه های مردم

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

شـماره تمـاس 09171482994
پسـت الـکترونیـکی info@asrzagros.ir
آدرس پسـتی جمهوری اسلامی ایران،کهگیلویه و بویراحمد، دهدشت ...