به گزارش عصر زاگرس،نماز عبادی سیاسی جمعه هفتم مهرماه ۱۴۰۲ شهر سوق به امامت حجت الاسلام شیخ مهدی کیانی اصل در مسجد صاحب الزمان(عج) این شهر اقامه گردید.
خطیب جمعه سوق در خطبه دوم در مورد رفتارپارلمان اروپا در خصوص چند کشورعضو بیان داشت در اتحادیه اروپا، کشورهای مجارستان و لهستان، صرفاً به اتهام عدم پذیرش الگووارههای دستوری پارلمان اروپا در خصوص پذیرش سبک زندگی همجنسگرایان و دیگر گروههای منحرف جنسی، از دریافت کمکهای مالی اتحادیه اروپا محروم میشوند و حتی طبق شواهد و مستندات موجود، کشورهای مسلمان نیز از سوی برخی نهادهای سازمان ملل متحد بابت عدم به رسمیت شناختن حقوق گروههای منحرف جنسی و لزوم عدم جلوگیری از فعالیت آزادانه آنها تحت فشار قرار میگیرند.
زمانی که اجزای این بازی را در کنار یکدیگر قرار میدهیم، به یک تصویر مخدوش اما هدفمند میرسیم! این همان نقشه جنگ جهانی علیه نهاد خانواده است که در اتاقهای فکر، نهادهای رسمی و امنیتی آمریکا و برخی کشورهای اروپایی تهیه شده و بهصورتی غیر اعلامی اما محسوس در حال اجراست.
جهان عاری از اخلاق و معنویت، فضای مناسبی برای بهرهکشی از انسانها و حاکمیت هوا و هوس است.
مهدی کیانی اصل در ادامه این خطبه دوم به ضربات سهمگین سربازان گمنام امام زمان علیه السلام بر پیکر دشمن اشاره وبیان داشتند:از همه مجاهدان عرصه امنیت و اقتدار کشور اعم از نیروهای مسلح و دستگاههای اطلاعاتی تشکر و تقدیرمی کنیم و برایشان توفیقات بیشتر همراه با تقویت نقاط قوت و رفع نقاط ضعف و آسیبها را داریم.
به سربازان گمنام امام زمان علیه السلام درود میفرستیم و جهاد مقدس آنان را از صمیم جان ارج مینهیم و قدر میدانیم.
امام جمعه سوق به موضع شفاف ایران درباره حوادث آذربایجان و ارمنستان پرداختندویادآور شدند: مواضع ایران در بحران قفقاز جنوبی مبتنی بر چهار اصل است
اصل اول: همهی سرزمینهای آذربایجان که بهوسیلهی ارمنستان [در دهه ۹۰ میلادی] تصرّف شده، باید آزاد بشود.
اصل دوم: بایستی امنیت ارامنهای که در سرزمینهای آزادشده ساکن هستند، محفوظ باشد.
اصل سوم: مرزهای بینالمللی بههیچوجه نباید تغییر کند.
اصل چهارم: تروریستهای تزریقی به جبهه جنگ بههیچوجه نباید در نزدیکی مرزهای ایران مستقر شوند. در صورت عدم تمکین، قطعاً برخورد خواهد شد.
هیچ یک از خطوط قرمز ایران تاکنون شکسته نشده است. سران رژیم باکو نیز سه سال است باوجود رجزخوانیهای متعدد جرأت نکردند به ترکیب مرزهای بینالمللی دست درازی کنند. زیرا نیروهای مسلح ایران نظیر دهه ۹۰ میلادی آماده تأدیب کشورهایی هستند که تغییر مرزهای بینالمللی را در شمالغرب ایران در سر میپرورانند.
کیانی اصل سفر انصارالله به ریاض؛ تن دادن عربستان به شکست در یمن دانستند وتهدید هستهای که نتانیاهو در مجمع عمومی رسماً علیه ایران مطرح نمود، مغایر با قوانین و مقررات حقوق بینالملل است. این مسأله هم از جهت تهدید هستهای یک کشور مستقل و هم از جهت ماهیت تأسیسات هستهای از اهمیت برخوردار است.طبق نظر دیوان در حقوق بینالملل عرفی یا قراردادی هیچ قاعدهای صراحتاً تهدید به استفاده یا استفاده از سلاح هستهای را مجاز ندانسته است مشکل اصلی این رژیم در حمله نظامی به ایران نیست بلکه به مرحله بعد از حمله بر میگردد که مطمئن هست اگر دست از پا خطا کند اسرائیل از صفحه روزگار محو خواهد شد
خطیب جمعه شهر سوق،بزرگترین تبلیغ براى اسلام، شاید همین باشد كه ما چهرهى پیامبر اسلام را براى عالم روشن كنیم و بسیار بجاست قبل از آنكه دشمنان و مخالفان، با روشها و شیوههاى فرهنگى و هنرى پیچیدهى خود، چهرهى آن بزرگوار را در اذهان مردمِ بىخبرِ عالم مخدوش كنند، مسلمانانِ هنرمند و مطلع و وارد به شیوههاى گوناگون در عالم، با بیان و تبلیغ و تبیین راجع به آن شخصیت معظّم و مكرّم، كار علمى و فرهنگى و هنرى و تبلیغى بكنند اینها كارهاى لازمى است.
امام جمعه سوق بیان داشتند امام صادق(ع)؛ امام تبیین با اندکی تأمل در اقتضائات این عصر و زمان و صدور فتوای رهبر معظم انقلاب درباره فریضه قطعی و فوری جهاد تبیین بهخوبی میتوان دریافت که شرایط زمانه ما، تا چه میزان با زمانه ولایت امام صادق علیه السلام شباهت دارد.
هر جهادی، مجاهد خودش را اقتضاء میکند. همانطورکه عرصه جنگ سخت و جهاد نظامی، رزمندهای میخواهد که بتواند با سلاح و خمپاره و توپ بجنگد؛ سایر عرصههای جنگ هم همین ویژگی را دارد. ازاقتضائات مهم این همسانی در ضرورت جهاد تبیین، وجود مجاهدانِ مختص این عرصه از جهاد است. اگر مجاهدی نباشد، جهادی هم شکل نمیگیرد. از این رو یکی از مهمترین اقدامات امام صادق علیه السلام، تربیت مجاهدان عرصه جهاد تبیین بود.
طبق بیان مرحوم شیخ مفید، امام صادق علیه السلام حدود چهار هزار شاگرد داشتند. هشام شمشیر و پولی ندارد، اما روشنگری میکند، مبانی فکری جامعه را اصلاح میکند، طاغوتها از اینها میترسیدند وگرنه اگر یک نفر آهسته بیاید و آهسته برود كسی به او كار ندارد و حكومتها از چنین آدمهای احساس خطر نمیكنند.
کیانی اصل به مسئله وقف اشاره وبیان داشتند:وقف دارای آثار اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی است، گسترش فرهنگ وقف موجب فقر زدایی و کاهش فاصله طبقاتی است، وقف نتیجه انقطاع از مال دنیا و ایمان عمیق به خداوند تبارک و تعالی است انسان واقف در واقع مومن و بخشندهای است که وظیفه خود را به درستی درک کرده و آن را انجام داده است.
یکی از انواع وقفها وقف برای مدارس و حوزه های علمیه است که انشاءالله مردم شریف ما که سابقه زیادی در وقف دارند در این زمینه هم واقف باشند.
خبر وگزارش: کیومرث دوستکام
دیدگاه های مردم