افزونه جلالی را نصب کنید. 10 ذو القعدة 1445 Friday, 17 May , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 6316 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 10 تعداد دیدگاهها : 764×
امام جمعه سوق: دفاع مقدس تجلیگاه ایستادگی وفداکاری عمومی و چراغ راهنمایی برای مدیریت راهبردی کشور تلقی می گردد
22 سپتامبر 2023 - 22:28
دفاع مقدس یکی از درخشان‌ترین و مهم‌ترین بخش‌های تاریخ انقلاب اسلامی، و نماد همیشگی حماسه پرشکوه مقاومت ملت بزرگ ایران است.
پ
پ

به گزارش عصر زاگرس،نمازعبادی سیاسی روز جمعه ۳۱ شهریور ۱۴۰۲ شهر سوق با امامت حجت الاسلام والمسلمین شیخ مهدی کیانی اصل وبا حضور اقشار مختلف مردم شهر سوق در مسجد جامعه صاحب الزمان (عج) این شهر اقامه گردید.

خطیب جمعه سوق در خطبه دوم به حضور پیروزمندانه نماینده مردم ایران در سازمان ملل پرداختند وبیان داشتند:رئیس‌جمهور در این سفر علاوه بر سخنرانی در مجمع عمومی سازمان ملل متحد، با تعدادی از سران کشورهای شرکت‌کننده در مجمع عمومی نیز دیدار و گفت‌وگو می‌کند و دیدارهای جانبی دیگری نیز داشته و دارد که دست پر،و ده‌ها برگ برنده رئیس جمهور به این شکل است

اعتراف غرب به شکست پروژه منزوی ساختن ایران

عضویت ایران در سازمان همکاری‌شانگهای

دعوت از ایران برای عضویت در گروه بریکس

به چالش کشاندن آمریکا را بحث حقوق زنان و کشتن زن توسط سه پلیس در آمریکا.چرا صدایی از رسانه ها بلند نشد؟،چرا کشورهای دیگر محکوم نکردند؟

پایان یافتن دیپلماسی التماسی شکست پروژه اغتشاشات و ناامن‌سازی ایران دفاع محکم از حقوق حقه ملت ایران و محکوم کردن تحریم‌های ظالمانه توسط دولت آمریکا

بالا گرفتن قرآن در مقابل جهانیان و اینکه این قرآن کتاب انسان ساز ،جامعه ساز و تمدن ساز هست

بازگشت ۳۵۰۶ لوح مصادره شده توسط آمریکا بعد از ۸۵ سال به کشور.

مهدی کیانی اصل به زنگ گفتگو امسال شروع سال تحصیلی مدارس و دانشگاه‌ها اشاره وبیان داشتند،زنگ گفتگو امسال شروع سال تحصیلی با سال‌های پیش متفاوت است و با سالگرد فتنه 1401 همزمان شده است.

سال گذشته بسیاری از کنشگران فرهنگی دریافتند که یکی از راهکارهای مهم و اساسی مواجهه با این فتنه‌ای که در وهله اول، دانشجویان و دانش‌آموزان عزیز ما را هدف گرفته است، ارتباط مستقیم و چهره به چهره در قالب جلسات گفتگو و محافل پرسش و پاسخ است.

رهبر معظم انقلاب فرمودند: باید به سراغ شبهات رفت؛ آن هم به صورت تهاجمی، نه تدافعی؛ که بنشینیم تا دیگران روایت خود را طرح و شبهات خود را در فضای دانش‌آموزی و دانشجویی مطرح کنند و بعد بخواهیم به سراغ حل آنها برویم.

در این شرایط راهبران فرهنگی، باید همواره آماده پاسخگویی به شبهات مختلف باشند و حتی با تقویت خود، خود آغازگر طرح و پاسخ به آن باشند.

یعنی فعال باشند و بدون انفعال، ضمن توجه به راهبرد اقناع‌سازی و ارائه داده‌ها و تحلیل‌های اقناعی، از نصیحت و موعظه هم غفلت نکنند،همان نصیحت ساده که “مراقب باشید خارج‌نشینان از شما طعمه نسازند، از صداقت و جوانی شما سوء استفاده نکنند!”

برای رونق و شکوفایی بهتر زنگ‌های گفتگو، جلسات همفکری و ارائه محتوای مشترک با همه کارشناسان و اساتید مدارس و دانشگاه‌ها بسیار مؤثر خواهد بود.

در آغاز سال تحصیلی از همه مردم عزیز میخواهیم که برای تهیه نوشت افزار و خرید لباس کمک کنند به افراد فقیر و مستمند که دانش آموزان بدون دغدغه و ناراحتی سر کلاس درس با شوق و ذوق شرکت کنند و پدر و مادران شرمنده بچه هایشان نشوند.

امام جمعه شهر سوق به هفته دفاع مقدس اشاره وبیان داشتند :دفاع مقدس یکی از درخشان‌ترین و مهم‌ترین بخش‌های تاریخ انقلاب اسلامی، و نماد همیشگی حماسه پرشکوه مقاومت ملت بزرگ ایران است.

این رویداد ماندگار و جاویدان، با وجود خسارات آن، مشحون از درس ایستادگی، مقاومت، ایثار، عزت و استقلال است؛ و تجربیات گران‌بهایی در حوزه‌های مختلف برای انقلاب اسلامی و نظام جمهوری اسلامی ایران بر جای نهاده، و الگویی برای ایستادگیِ درس‌آموز مبارزات ملت‌های آزاده علیه استکبار جهانی به شمار می‌رود.

جنگ هشت ساله از بزرگ‌ترین افتخارات ملت ایران و تجلیگاه ایستادگی و فداکاری عمومی بی‌نظیر مردم در همه ادوار تاریخ کشور است، به‌گونه‌ای که چراغی راهنما برای آینده‌های نزدیک و دور مدیریت راهبردی و کلان کشور تلقی می‌گردد.

دستاوردهای مبارک دفاع مقدس

1. پیروزی ملت ایران

برخی از شاخص‌ها و نشانه‌های این پیروزی عبارت است از:

_ناکامی توطئه‌های دشمن در نابود کردن انقلاب و نظام اسلامی

_حفظ تمامیت جغرافیایی بعد از دو قرن تجزیه تدریجی ایران در سایه توطئه‌های بیگانگان و بی‌لیاقتی حاکمان.

_ایستادگی جوان رزمنده در مقابل دشمن و احیا هویت ملی، به عنوان بالاترین افتخار ملی.

_پیروزی سیاسی بزرگ در معرفی عراق به‌عنوان آغازگر جنگ

دفاع مقدس برای مسئولان و مردم می‌تواند گنجینه‌ای ناتمام برای اداره کشور در تمام شرایط پیش رو باشد.

والاترین مفاهیم انسانی و الهی و نیز برجسته‌ترین نمونه‌های تدبیر در بحرانی‌ترین شرایط و اتکای به ظرفیت‌های داخلی و تلاش بی‌وقفه و موکول‌نکردن حجم فعالیت به حجم امکانات و داشته‌های مادی، از بزرگترین و ارزشمندترین درس‌های دفاع مقدس برای مسئولان و مردم است.

امام جمعه سوق به مسئله زمان غیبت امام عصر اشاره وگفتند: مهم‌ترین وظیفه ما در عصر غیبت، انتظار امام است؛ انتظار خود امام، نه انتظار چیز دیگری.

اگر کسی از ظهور، رفاه و عدل بخواهد، او در انتظار امام نیست.

این انتظار چند وظیفه را بر عهده ما می‌گذارد:

وظیفه اول، شناخت امام است. کسی‌که امام را نمی‌شناسد، منتظر امام هم نیست، منتظر چیز دیگری است.وظیفه دوم، معرفت اهداف امام و آثار ولایت امام است.وظیفه سوم، دلبستگی و دلدادگی به این اهداف و تحقق آثار امام است.وظیفه چهارم، امیدواربودن به این است که این آثار مثل عدل، حیات طیبه، نور، رفاه، امنیت، علم، کمالِ عقل و… در عالم محقق شود.

امیدآفرینی، بزرگ‌ترین خاصیت مهدویت‌آفرینی

بزرگ‌ترین خاصیت اعتقاد به «مهدویت» در میان شیعیان، امیدآفرینی است. جامعه‌ی تشیع فقط به برجستگی‌های تاریخ خود در گذشته متکی نیست، چشم به آینده دارد. یک نفر معتقد به مسئله‌ی مهدویت طبق اعتقاد تشیع، در سخت‌ترین شرایط، دل را خالی از امید نمی‌داند و شعله‌ی امید همواره وجود دارد؛ می‌داند که این دوران تاریکی، این دوران ظلم، این دوران تسلّط ناحق و باطل قطعاً سپری خواهد شد؛ این یکی از مهم‌ترین آثار و دستاوردهای این اعتقاد است . اعتقاد به مهدی موعود، دل‌ها را سرشار از نور امید می‌کند  جامعه‌ای که به مهدویت معتقد است، قوت قلب پیدا می‌کند.

خبر وگزارش : کیومرث دوستکام

دیدگاه های مردم

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

شـماره تمـاس 09171482994
پسـت الـکترونیـکی info@asrzagros.ir
آدرس پسـتی جمهوری اسلامی ایران،کهگیلویه و بویراحمد، دهدشت ...