افزونه جلالی را نصب کنید. 8 ذو القعدة 1445 Wednesday, 15 May , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 6310 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 10 تعداد دیدگاهها : 764×
بلاد شاپور دهدشت ثبت جهانی شد
18 سپتامبر 2023 - 8:00
نخستین اثر تاریخی کهگیلویه و بویراحمد در فهرست میراث جهانی یونسکو ثبت شد.
پ
پ

به گزارش عصر زاگرس مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان از ثبت نخستین اثر تاریخی این استان در فهرست میراث جهانی یونسکو خبرداد.

سعید طالبی‌پور افزود: کاروانسراهای ایران» شامل ۵۴ کاروانسرای تاریخی در چهل و پنجمین اجلاس کمیته میراث جهانی یونسکو به عنوان بیست و هفتمین اثر میراث فرهنگی ملموس ایران در فهرست این سازمان ثبت شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: کاروانسرای بافت تاریخی بلاد شاپور دهدشت یکی از این آثار تاریخی بوده که ثبت جهانی شده است.

او تصریح کرد: کاروانسراي بافت تاريخي دهدشت از جمله آثار تاریخی استان کهکیلویه و بویراحمد به شمار می رود که در ضلع غربي بافت تاريخي دهدشت و در كنار مجموعه حمام كاروانسرا، واقع شده است.

طالبی پور ادامه داد :این اثر در سال ۱۳۷۹ با شماره ۳۵۵۱ در فهرست آثار تاریخی به ثبت ملی رسیده است.

به گفته مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی این استان: ثبت جهانی این اثر تاریخی از مطالبات مردمی شهرستان کهگیلویه بوده که هم‌اکنون با پیگیری های دولت سیزدهم محقق شده است.

دیدگاه های مردم

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

شـماره تمـاس 09171482994
پسـت الـکترونیـکی info@asrzagros.ir
آدرس پسـتی جمهوری اسلامی ایران،کهگیلویه و بویراحمد، دهدشت ...