افزونه جلالی را نصب کنید. 10 ذو القعدة 1445 Friday, 17 May , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 6318 تعداد نوشته های امروز : 2 تعداد اعضا : 10 تعداد دیدگاهها : 764×
حراجی های کاذب؛ میهمان ناخوانده بازار نوشت افزار یاسوج
10 سپتامبر 2023 - 17:16
بازار نوشت افزار یاسوج این روزها حال ناخوشی دارد و به اذعان برخی فروشندگان امسال فروش کمتری دارند و از سوی دیگر انواع حراجی های کاذب و عرضه مستقیم این کالاها عرصه را بر فروشندگان این صنف در بازار تنگ کرده و انتظار حمایت دارند.
پ
پ

در آستانه ماه مهر دانش آموزان و خانواده های آنها در سطح بازار و مغازه های اطراف شهر مشغول خرید لوازم التحریر هستند؛ البته بازدید میدانی در بازار نوشت افزار یاسوج نشان می دهد که آنچنان هم حال این صنف خوب نیست و برخی فروشندگان از فروش ناراضی هستند.

حیدر اکرامی که چند سال در این بازار مشغول فعالیت است می گوید: حراجی ها با تبلیغات اغوا کننده و پوچ مردم را به سمت خود می کشانند و اغلب جنس بی کیفیت به مردم قالب می کنند.

وی ادامه داد: مالیات و عوارض شهرداری را به موقع پرداخت می کنیم اما در فصلی که ما باید به سودی برسیم جولان حراجی های کاذب و دست فروشی ها را می بینیم که نان ما را آجر می کنند.

رئیس اتحادیه عکاسان و لوازم التحریر در یاسوج نیز می‌گوید: معمولا بازار نوشت افزار ها فصلی می باشد که بعد از تعطیلی تا بازگشایی مدارس حال بازار این رسته از واحدهای صنفی خوب نیست.

سیروس حجازی پور افزود: بازار نوشت افزار ها در ۶ ماه از سال ( اسفند تامرداد) رونق نسبی را در بازار دارند و درسال جاری برخلاف سالهای گذشته هنوز تحرکی دربازار مشاهده نمی شود و به دلیل نبود مشتری ، فروش در سطح عمده فروشی ها نیز کاهش یافته است.

وی با اشاره به میزان ناچیز سوددهی نوشت افزار ها، تصریح کرد: امسال به دلیل رکود حاکم بربازار تعداد قابل توجهی از اقلام مورد نیاز دانش آموزان با سود ناچیزی به فروش می رسد و تا جایی اقلامی وجود دارد که حتی زیرقیمت بازار به فروش می رسد.

رئیس اتحادیه عکاسان و لوازم التحریر در یاسوج با اشاره به زمان اندک خرید دانش آموزان در آستانه بازگشایی مدارس اظهار امیدواری کرد که در مقایسه با روزها و ماه های گذشته ،بعد از نیمه دوم شهریور رونق نسبی در بازار نوشت افزار ایجاد می شود.

حجازی پور عنوان کرد: امیداست شهرداری نسبت به این موضوع همکاری لازم را داشته باشد، در حالی که مالیات و عوارض شهرداری و صنفی و دیگر مواردی از این قبیل از سوی اعضای صنف نوشت افزار و یا دیگر رسته های صنفی پرداخت می شود در زمان رونق کار این صنف، افراد و یا ارگانهایی با برپاکردن غرفه و نمایشگاه و انجام تبلیغات عملا سود فروش این کالاها را تصاحب می کنند.

وی ادامه داد: حجازی پور با شاره به نظارت ها و بازرسی های این رسته صنفی در یاسوج، ادامه داد: درصدد هستیم نسبت به کنترل و جمع آوری دست فروشان اقدام و از واگذاری و افزایش غرفه های سیار جلوگیری شود.

رئیس اتحادیه عکاسان و لوازم التحریر در یاسوج افزود: سال‌های قبل مردم در این روزها لوازم‌التحریر مورد نیاز یک سال خود را می‌خریدند، اما با توجه به کم شدن قدرت خرید، امسال خریداران تنها یک عدد از هر قلم کالا می‌برند.

حجازی پور تاکید کرد کرد: مشتریان بیشتر، اجناس ارزان‌قیمت را می خرند و از طرف دیگر مثل سال‌های گذشته تعداد بالا هم خرید نمی‌کنند.

بازار نوشت افزار یاسوج زیر ذره بین بازرسان

مدیرکل سازمان تعزیرات حکومتی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: نظارت بر بازار نوشت افرار از ۱۵ شهریور آغاز شده و تا ۱۵ مهر توسط ۵۰ گروه از بازرسان در استان ادامه دارد و طرح نظارتی ویژه بازگشایی مدارس با هدف نظارت بر فروشگاهها ی نوشت افزار، کیف و کفش، و شهریه مدارس غیر انتفاعی انجام می گیرد.

“سید حمزه لقمانی” به صاحبان مراکز عرضه لوازم مورد نیاز دانش آموزان هشدار داد که در صورت مشاهده هر گونه تخلف به پرداخت جریمه و تعطیلی مغازه محکوم می شوند

 

وی ادامه داد: بیش از ۳۰۰ صنف لوازم التحریر در استان مشغول به کار هستند که مردم می‌توانند با مشاهده هرگونه تخلف با سامانه ۱۳۵ سازمان تعزیرات حکومتی استان تماس بگیرند.

مدیرکل سازمان تعزیرات حکومتی استان کهگیلویه و بویراحمد ابراز کرد: این طرح با رویکرد پیشگیرانه در حمایت از حقوق مصرف کنندگان، کنترل بازار، و تشدید نظارت از ورود قاچاق با هماهنگی و تعامل دستگاههای نظارتی انجام می شود و با توجه به مصوبه سران قوا واحدهای صنفی متخلف علاوه بر ۱۰ برابر جریمه، به اشد مجازات و تعطیلی واحد صنفی نیز محکوم می شوند.

تعداد ۱۱۰ واحد صنفی نوشت افزار دارای پروانه کسب در یاسوج مشغول به فعالیت و خدمات رسانی هستند.

 

 

 

دیدگاه های مردم

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

شـماره تمـاس 09171482994
پسـت الـکترونیـکی info@asrzagros.ir
آدرس پسـتی جمهوری اسلامی ایران،کهگیلویه و بویراحمد، دهدشت ...