افزونه جلالی را نصب کنید. 26 شوال 1445 Saturday, 4 May , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 6276 تعداد نوشته های امروز : 1 تعداد اعضا : 10 تعداد دیدگاهها : 764×
حال وهوای وصف ناپذیر ایل سوگوار شهر سوق در تاسوعای حسینی (+تصاویر)
27 جولای 2023 - 17:08
در روز تاسوعای حسینی شهر سوق مرکز بخش سوق یکپارچه در ماتم وعزای امام حسین (ع) ویاران وفادارش و روز علمدار کربلا ابوالفضل (ع) بود.
پ
پ

به گزارش عصر زاگرس،با شروع ماه محرم ۱۴۰۲ مردم عزادار بخش سوق در پاسداشت شعائر اسلامی و قیام خونبار امام حسین (ع) همچون سنوات گذشته با حضور در مساجد و میادین روستاها و شهر،مراسمات عزاداری ایام محرم امسال را پر شور برگزار نمودند.

اوج حضور ارادتمندان به سالار شهیدان حسین ابن علی (ع) در شب و روز تاسوعا به اوج خود رسیده بود،و امروز پنج شنبه پنجم مردادماه ۱۴۰۲ در روز تاسوعای حسینی شهر سوق مرکز بخش سوق یکپارچه در ماتم و عزای امام حسین (ع) و یاران وفادارش و روز علمدار کربلا ابوالفضل (ع) بود.

در اوج گرمی هوا شاهد حضور صف ناپذیر مردمی بودیم که امده بودند تا عشق و ارادت خود را به خاندان عصمت وطهارت به نمایش بگذارند.

در این روز هیئت های مذهبی مختلف شهر از محل هیئت خود به صورت گروه های دسته روی همراه با زنجیر زنی وسینه زنی خود را به گلزار شهدا شهر رسانده و در تجمع ایل بزرگ سوگوار در حالی که اکیپ صدا وسیمای مرکز استان این برنامه را به صورت پخش مستقیم در دستور کار خود داشت شرکت و مراسم روز تاسوعای حسینی را پرشور پر احساس و با نظم خاص با زنجیر زنی وسینه زنی سنتی برگزار نمودند.

امروز شاهد حضور از خرد وکلان ،پیر و جوان، زن ومرد، کودک ونوجوان ونوزاد بودیم،که همه وهمه آمده بودند تا با گذشت قرن ها همچنان ارادت وعشق خود را به سالار وسرور شهیدان در قالب ایل سوگوار به نمایش بگذارند.

در کنار این شورحسینی شورخدمات رسانی وپخش نذری وصف ناپذیر بود.

از روز اول محرم شاهد برپایی موکب های مختلف در اقصا نقاط شهر سوق کار پذیرایی از عزادران حسینی را به نحو مطلوب به انجام می رساندند و امروز اوج این ارادت وعشق علاقه بود که بازهم وصف ناپذیر،درحالی که ترافیک سنگینی از ماشین های شرکت کنندگان در مسیر بازگشت را شاهد بودیم موکب ها در هوای گرم از عزادران حسینی را با انواع شربت ، آب سرد، هندوانه ، غذای گرم و سرد پذیرایی می نمودند تا برگی دیگر از ارادتمندی و حضور پرشور ایل سوگوار شهر سوق در تاریخ این دیار ثبت گردد.

خبر وگزارش : کیومرث دوستکام

دیدگاه های مردم

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

شـماره تمـاس 09171482994
پسـت الـکترونیـکی info@asrzagros.ir
آدرس پسـتی جمهوری اسلامی ایران،کهگیلویه و بویراحمد، دهدشت ...