افزونه جلالی را نصب کنید. 25 شوال 1445 Friday, 3 May , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 6274 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 10 تعداد دیدگاهها : 764×
اعضای هیئت تعزیه شهرستان کهگیلویه انتخاب شدند(+اسامی)
20 جولای 2021 - 0:09

جلسه هیئت تعزیه شهرستان کهگیلیویه درآستانه ماه محرم در اداره تبلیغات اسلامی شهر دهدشت برگزار شد.

پ
پ

به گزارش عصرزاگرس،در این جلسه برای هرکدام از اعضاء هیئت تعزیه شهرستان احکامی صادر که پس از امضاء روسای ادارات ارشاد و تبلیغات اسلامی تقدیم می شود.
در این جلسه که با حضور سرگروههای تعزیه شهرستان و روسای اداره تبلیغات اسلامی واداره ارشاد اسلامی برگزار گردید مرامنامه واساسنامه هیئت تعزیه شهرستان و دستورالعملهای وشرح وظایف این هیئت که از زیر مجموعه های انجمن تعزیه شهرستان ازحیث هنری و از هیات مذهبی وآیینی اداره تبلیغات اسلامی باشد به مورد نقد وبررسی قرار گرفت و مقرر شد ،؛
رییس انجمن تعزیه در مرامنامه عضو و نائب رییس ثابت هیئت تعزیه شهرستان خواهد بود.

باتوجه به مرام حرمت واحترام پیشکسوت در هیئت تعزیه رییس هیئت همیشه از پیشکسوتان تعزیه شهرستان خواهد بود و در مرامنامه هیئت تعزیه تکریم ، تعظیم ،سرکشی و
تجلیل از پیشکسوتان و معین البکاهها بصورت سالانه توسط اعضاء هیئت و اداره تبلیغات اسلامی صورت می گیرد.

هیئت تعزیه شهرستان موظف هست سالانه یکی از فرازهای زندگی یا پرده های نبرد حضرت اباعبدالله الحسین (ع)و یاران باوفای ایشان را بصورت نثر وسجع و نظم مورد پژوهش قرار داده وبرای این مهم از شاعران و نظم نویسان شهرستان استفاده نماید بدیهی است پردازش و تنظیم و مستندسازی پژوهش فوق تا مرحله چاپ بعهده هیئت تعزیه شهرستان خواهد بود.

آمایش استعداد و کشف استعدادهای شبیه خوانی از میان جوانان ونوجوانان و معرفی انها به هیئت و انجمن تعزیه از دیگر وظایف تک تک اعضاء تعزیه شهرستان است و همکاری در برگزاری سوگوارهای تعزیه و برنامه های اموزشی درجهت باور سازی و تسلط شبیه خوانان به تاریخ عاشورا از اهداف ذاتی هیئت تعزیه شهرستان است.

بررسی تناسب سازی اخلاق شبیه خوانی وتحفیظ شئون شبیه خوانان در سطح اجتماع وحفظ جایگاه شبیه خوانی از وظایف این هیئت بوده واین هیئت خود را ملزم به معرفی افراد بدون شان در مقام اولیاء و اشقیاء به انجمن تعزیه میداند وبرای این مهم واهمه ای نخواهد داشت.

هیئت تعزیه شهرستان تلاش خواهد نمود ابزار پیشرفته سمعی وبصری از قبیل سیستم مناسب صوتی و دستگاههای پیشرفته صدا برداری و میکس و تدوین این هنر آئیینی را تجمیع نموده و در برگزاری مراسمات تعزیه با تمهیدات خاصی گروههای تعزیه را مورد امعان و همکاری قرار دهد.

هیئت تعزیه شهرستان تلاش خواهد نمود آرشیوی از آثار و تصاویر تعزیه های گذشته را فراهم نماید و در مستند سازی و به نمایش گذاشتن یاد وخاطره اسلاف این هنر متعهد ائینی مضایقه ننماید.

اعضاء هیئت تعزیه شهرستان که توسط اداره تبلیِغات اسلامی انتخاب و احکام انها صادر شده است بشرح زیرمی باشد.
۱. آیت الله شجاعت
۲. سید علی اکبر رضویان
۳ .علی احمدی
۴.سید سجاد شاهی سوق
۵.کاووس دانایی
۶.مالک مشایخ
۷.رحیم دادوند

دیدگاه های مردم

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

شـماره تمـاس 09171482994
پسـت الـکترونیـکی info@asrzagros.ir
آدرس پسـتی جمهوری اسلامی ایران،کهگیلویه و بویراحمد، دهدشت ...