افزونه جلالی را نصب کنید. 25 شوال 1445 Friday, 3 May , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 6274 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 10 تعداد دیدگاهها : 764×
کلاهبردار اینترنتی با طراحی اپلیکیشن‌های جعلی در کهگیلویه و بویراحمد دستگیر شد/هشدار پلیس فتا به مردم
18 جولای 2021 - 12:53

رئیس پلیس فتا استان کهگیلویه‌ و بویراحمد از شناسایی فردی که در شبکه‌ اجتماعی تلگرام با فروش اپلیکیشن جعلی اقدام به کلاهبرداری از شهروندان می‌کرد، خبر داد.

پ
پ

به گزارش عصرزاگرس، سرهنگ روح الله شهبازی‌پور در تشریح این خبر اظهارکرد: در پی مراجعه فردی به این پلیس با در دست داشتن مرجوعه قضایى و درخواست رسیدگى به شکوائیه خود مبنى بر کلاهبردارى از طریق شبکه اجتماعی تلگرام موضوع به طور ويژه در دستور کار این پلیس قرار گرفت.

این مقام انتظامی ادامه داد: با انجام تحقیقات لازم و در پی بررسی‌های صورت گرفته مشخص شد شاکی پرونده با شخصی در تلگرام آشنا شده و پس از دریافت لینک برنامه به صورت ناآگاه نرم‌افزار مخرب را بر روی تلفن همراه خود نصب‌ کرده و در دام سارقان اینترنتی گرفتارشده است.

این مقام مسئول افزود: با انجام تحقیقات علمی و با بهره گیری از تجربیات پلیسی، متهم که با طراحی و فروش اپلیکیشن‌های جعلی در فضای مجازی و به‌ خصوص پیام‌ رسان تلگرام، اقدام به سرقت اطلاعات مالی و برداشت غیرمجاز از حساب افراد می‌ نمود؛ مورد شناسایی قرار گرفت و با هماهنگی مقام قضایی به پلیس فتا فرا خوانده شد.

سرهنگ شهبازی‌پور بیان کرد: متهم پرونده دربازجویی‌های اولیه منکر هر گونه بزه ارتکابی می‌شود ولی پس از مواجهه با مستندات و مدارک جمع‌آوری شده از سوی کارشناسان ضمن اقرار به جرم خود، اعتراف کرد.

وی به عموم مردم هشدار داد: با توجه به شیوه‌های گوناگون و نوین کلاهبرداران و سارقان اینترنتی در انجام اعمال مجرمانه و خرابکارانه‌ خود هم‌وطنان به این موضوع توجه داشته باشند که دانلود نرم‌افزار را تنها از مارکت‌های معتبر یا سایت‌های اصلی انجام دهند و به هیچ‌وجه برای خرید شارژ، انتقال وجه، دانلود نرم‌افزار بانکی یا هرگونه تراکنش مالی از جست‌وجو در سایت گوگل یا سایر موتورهای جست‌وجوگر استفاده نکنند. 

رئیس پلیس فتا استان کهگیلویه و بویراحمد در پایان از شهروندان خواست: هشدار‌های پلیس فتا را جدی گرفته و در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت مجرمانه در فضای مجازی یا پیام رسان‌های موبایلی مراتب را از طریق نشانی پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش ارتباطات مردمی گزارش نمایند.

دیدگاه های مردم

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

شـماره تمـاس 09171482994
پسـت الـکترونیـکی info@asrzagros.ir
آدرس پسـتی جمهوری اسلامی ایران،کهگیلویه و بویراحمد، دهدشت ...