افزونه جلالی را نصب کنید. 10 ذو القعدة 1445 Friday, 17 May , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 6318 تعداد نوشته های امروز : 2 تعداد اعضا : 10 تعداد دیدگاهها : 764×
پ
پ

به گزارش عصر زاگرس،نماز عبادی سیاسی جمعه ۲۶ خرداد ۱۴۰۲ شهر سوق به امامت حجت الاسلام والمسلمین شیخ مهدی کیانی اصل امام جمعه شهر سوق با حضور اقشار مختلف مردم در مسجد جامع صاحب الزمان (عج) این شهر اقامه گردید.

خطیب جمعه سوق در خطبه دوم به سالروز تشکیل جهاد سازندگی اشاره وگفتند:احیای جهاد سازندگی با تقویت الگوی مدیریت جهادی۲۷خرداد ۵۸؛ امام انقلاب برای تثبیت و تقویت آرمانها و عینیت بخشی به شعارهای انقلاب، فرمان جهادسازندگی را صادر کرد. فرمان مبارکی که منشا برکات بی‌شمار وماندگار انسانی و تربیتی و فرهنگی و عمرانی برای کشور و انقلاب شد.

سوگمندانه باید گفت؛ این نهاد انسان‌ساز در سال ۷۹ و در بیست و یکسالگی جوانمرگ شد و- به فرموده رهبری- “خسارتی بزرگ و ضرری متراکم را به کشور و نظام و انقلاب” وارد کرد.امروز نیازمند به احیا جهاد سازندگی با تقویت الگوی مدیریت جهادی هستیم

جهاد سازندگی ؛ الگوی عمران و آبادانی جهادی

جهاد سازندگی ؛ دکترین جمهوری اسلامی در آبادانی کشور است.

امروز میتوان از میان اسناد برجای مانده و مهمتر ازآن انسانهای مخلص و گمنام و بازماندگان جهاد سازندگی در دهه ۶۰ و ۷۰ هنوز در میان ماهستند و میشود ازسینه‌ی ستبر آنان و خاطرات و تجربیات متنوع ایشان گوهرهای ناب مدیریت جهادی را درآورد و به الگوهای مدیریت جهادی تبدیل کرد،این نیاز ضروری امروز و فردای ما است.

مهدی کیانی اصل به مسئله صرفه جویی در مصرف آب پرداختند وبیان داشتند صرفه جویی تنها راه علاج است.

باتوجه به شرایط بحرانی کشور در حوزه منابع آبی و ناکارآمدی قوانین و زیرساخت‌های مربوط به این بخش به‌نظر می‌رسد سریع‌ترین، کارآمد‌ترین و تنها راه مقابله با تنش‌های آبی حال‌حاضر و پیش‌رو تغییر و اصلاح نحوه نگرش تک تک افراد جامعه به مقوله مصرف در منابع کشور به‌خصوص منابع آبی است.

تبلیغ و ترویج نحوه صحیح مصرف یا همان صرفه‌جویی از طریق ارائه الگوی مصرف متناسب با شرایط فرهنگی، مذهبی و اقلیمی کشور از سوی نهادها و سازمان‌های مسئول و از آن‌ مهم‌تر سازمان‌های مردم‌نهاد می‌تواند در جامع‌پذیری فرهنگ صرفه‌جویی بسیار مفید فایده باشد.

همچنین در این راستا باید از ظرفیت‌های بالای نظام آموزش و پرورش در جهت درونی‌سازی فرهنگ صرفه‌جویی و تربیت نسل آینده به بهترین شکل استفاده کرد.

به نظر می‌رسد این امر از طریق ارائه محتوای متناسب در مصرف بهینه منابع آب کشور می‌تواند تصویری درست از نحوه مصرف آب را در ذهن مسئولان و مدیران نسل آینده کشور ایجاد کند.

امام جمعه سوق به سالروز ازدواج حضرت علی علیه السلام با حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیه ومسئله ازدواج پرداختند و بیان داشتند از اصلی‌ترین موانع ازدواج‌های آسان کم‌کاری در گفتمان‌سازی و فرهنگ‌سازی، سلب روح تقدس از ازدواج، کم‌رنگ شدن فرهنگ واسطه‌گری در ازدواج، سخت‌گیری در شرایط ازدواج(مهریه سنگین، جهیزیه سنگین، آداب و رسوم غلط)،تفاخر، چشم‌وهم‌چشمی و به‌رخ کشیدن ثروت‌ها،اسراف و تشریفات زائد ازدواج و تجملات زیاد(خرید از مکان‌های معروف به گرانی، هتل‌ها و سالن‌های پرخرج، لباس عروس گران‌قیمت)همه باید کمک کنیم که ازدواجها آسان باشد تا جوانان بتوانند راحت ازدواج کنند.

خطیب جمعه سوق به مسئله صنعت هستیه ای پرداختند واشاره نمودند صنعت هسته‌ای کلید پیشرفت ایران اسلامی است،صنعت هسته‌ای صنعتی پیشرفته،آبرو بخش و در خدمت مردم است.

صنعت هسته‌ای از مولفه های اساسی قدرت و اعتبار ایران است.

نقش صنعت هسته‌ای و دستیابی ایران به دانش هسته‌ای به عنوان یک دانش صف‌شکن و بن‌بست شکن؛ که نادرستی و ابطال نظریه و گزاره غلط “ما نمی‌توانیم” را بیش از پیش نمایان کرد.

بومی‌سازی این صنعت، علیرغم همه سنگ‌اندازی‌های دشمنان، شکست بزرگ آنان و یک رویداد بی‌نظیر است که اهل فن و دانش مربوطه، آن را درک می‌کنند. به‌دنبال شکست دشمن در جلوگیری از دستیابی ایران به دانش و صنعت بومی هسته‌ای، خطر بزرگ‌تری نیز دشمنان را تهدید می‌کند.

این خطر همان نقش الهام‌بخش و الگویی ایران برای کشورهای دیگر منطقه و جهان است که؛ ما می‌توانیم را بالعیان می‌بینند و از آن الگو می‌گیرند.

مهدی کیانی اصل به سالروز شهادت امام جواد علیه السلام اشاره و گفتند امام رضا(ع)روایتی از بیان پیامبر(ص) می‌فرمایند که در آن نقش ولایی هر یک از حضرات معصومین ذکر شده است؛ و مشخص می‌کند که پذیرش ولایت هر یک از ایشان، چه آثاری در زندگی ظاهری و باطنی انسان بجا می‌گذارد.

در خصوص جایگاه حضرت جواد الائمه علیه‌السلام می‌فرمایند: «کسی‌که دوست دارد خدا را در حالی ملاقات کند که دارای درجات رفیعی باشد و سیئات او تبدیل به حسنه شده باشد باید محمد بن علی، حضرت جواد علیه‌السلام را ولّی خود قرار دهد.»

با ولایت و راهبری حضرت جواد الائمه(ع) درجات انسان متعالی می‌شود و آن ایمان و علمی(اعتقاد خالص و معرفت خاص) که مرتبه‌ وجودی انسان را بالا می‌برد، توسط حضرت جواد الائمه علیه‌السلام در اختیار افراد قرار می‌گیرد و رفعت درجه به آنان می‌بخشد.

امام جمعه سوق در انتهایی خطبه دوم خطاب به مسئولین در خصوص مصوبات جلسات گفتند مسئولین جواب بدهند مصوبات سفر نائب رئیس مجلس به کجا رسید،در آن جلسه مصوب شد ۵۰ میلیارد تومان اعتبار برای آبرسانی حومه غربی داده شود از مدیر عامل آبفای منطقه ای می خواهیم به مردم گزارش بدهند آیا توانستند این اعتبار را جذب کنند یا نه،اگر جذب شده چرا همچنان این پروژه به صورت لاک پشتی جلو می رود اگر هم جذب نشده علت عدم جذب این اعتبار را به مردم گزارش دهند.کم کاری از طرف شما بوده یا از مجلس کمک نکردند

۲۰۰ تن قیر به شهرداری داده شد شهردار هم جواب دهد آیا اعتبار جذب شده یا نه چون در سطح شهر چیزی نمی‌بینیم

 

خبر و گزارش: کیومرث دوستکام

دیدگاه های مردم

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

شـماره تمـاس 09171482994
پسـت الـکترونیـکی info@asrzagros.ir
آدرس پسـتی جمهوری اسلامی ایران،کهگیلویه و بویراحمد، دهدشت ...