افزونه جلالی را نصب کنید. 6 ذو القعدة 1445 Monday, 13 May , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 6302 تعداد نوشته های امروز : 2 تعداد اعضا : 10 تعداد دیدگاهها : 764×
شهید دهقان را بهتر بشناسید
22 می 2023 - 16:23
بسیجی شهید کاکاجان دهقان درحالی‌که تنها چندین روز از ازدواجش نگذشته بود با حضور در عملیات والفجر ۸ به فیض شهادت نائل شد.
پ
پ

به گزارش  عصر زاگرس ، بسیجی شهید کاکاجان دهقان در سال ۱۳۴۵ در خانواده‌ای مؤمن و متدین در روستای سر تنگ آزادی از توابع بخش موگرمون واقع در شهرستان لنده دیده به جهان گشود.
شهید از همان دوران کودکی برای تأمین امرارمعاش خانواده در تلاش بود و علاقه بسیاری به تحصیل داشت و دوران ابتدایی و راهنمایی را با هزاران مشقت طی کرد.

شهید دهقان در سال ۱۳۶۲ برای گذراندن دوران سربازی خود به عضویت سپاه پاسداران درآمد و بعد از گذراندن دوره سربازی در سپاه پاسداران بر حسب تکلیف شرعی که بر عهده داشت با حضور در بسیج لنده با حضور در عملیات بدر جان‌فشان‌های زیادی از خود برجای گذاشت و دوباره بنا به اصرار والدین خود به منزل بازگشت و قبل از شروع عملیات والفجر ۸ ازدواج کرد.

بسیجی شهید کاکاجان دهقان درحالی‌که تنها چندین روز از ازدواجش نگذشته بود که با حضور در عملیات والفجر ۸ شهد شیرین شهادت را به شهد شیرین عشق معاوضه کرد و سرانجام در تاریخ ۲۱ اسفندماه ۱۳۶۴ در اروندکنار به خیل یاران شهیدش پیوست.

عملیات والفجر ۸ یک عملیات آبی‌خاکی بود که در آن نیروهای سپاه پاسداران و ارتش ایران با غافلگیری نیروهای عراقی از اروندرود عبور کرده و شبه‌جزیره فاو در جنوب عراق را به اشغال خود در آوردند. این عملیات در ساعت ۲۲:۱۰ روز ۲۰ بهمن ۱۳۶۴ با رمز «یا فاطمةالزهرا» در منطقه خسرو آباد تا راس‌البیشه آغاز گردید.

قسمتی از وصیت‌نامه بسیجی شهید کاکاجان دهقان:

خداوندا، شاکرم که به من توفیق خدمتگزاری عنایت فرمودی تا بتوانم دین خود را به اسلام و ملت مظلوم ایران ادا کنم. برادران و خواهران عزیز همان‌طوری که می‌دانید با دادن خون هر شهید مسئولیت ما زیادتر می‌کند و باید خود را آماده جنگ کنیم و در آخر، از پدر و مادرم می‌خواهم که بعد از شهادتم گریه و زاری نکنند.

پیکر پاک و مطهر این شهید والامقام در جوار گلزار شهدای روستای سر تنگ آزادی آرامیده است که زیارتگاهی است برای عاشقان و دل‌سوختگان شهید و شهادت.

دیدگاه های مردم

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

شـماره تمـاس 09171482994
پسـت الـکترونیـکی info@asrzagros.ir
آدرس پسـتی جمهوری اسلامی ایران،کهگیلویه و بویراحمد، دهدشت ...