افزونه جلالی را نصب کنید. 6 ذو القعدة 1445 Monday, 13 May , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 6302 تعداد نوشته های امروز : 2 تعداد اعضا : 10 تعداد دیدگاهها : 764×
جشنواره فرهنگ عشایر ایران زمین در یاسوج تا یکشنبه تمدید شد
20 می 2023 - 21:52
مدیرکل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع‌دستی کهگیلویه و بویراحمد گفت: با استقبال و پیشنهاد مردمی برگزاری جشنواره‌ فرهنگ عشایر ایران زمین تا شامگاه یکشنبه ۳۱ اردیبهشت ماه تمدید شد.
پ
پ

سعیدطالب زاده” شامگاه شنبه در گفت وگو با خبرنگاران اظهار کرد: مطابق برنامه زمان بندی شده پس از چهار روز برگزاری امشب پایان جشنواره اعلام شد که پس از تصمیم گیری یک شب دیگر جشنواره ادامه دارد و در این مدت باقیمانده برنامه های فرهنگی،نمایشی و موسیقی متنوعی در هفتمین جشنواره فرهنگ عشایر ایران زمین اجرا خواهد شد.

، هفتمین جشنواره ملی فرهنگ عشایر ایران زمین (کوچ عشایر)با حضور وزیر سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، مسوولان استانی و عشایر استان هایی از جمله کهگیلویه و بویراحمد، فارس، کردستان، چهارمحال و بختیاری، اصفهان، خراسان رضوی، و دیگر استان ها در پارک ولایت یاسوج آغاز شد.

این جشنواره چهارشنبه شب آغاز به کار کرد و به مدت پنج روز از ۲۷ تا ۳۱ اردیبهشت در شهر یاسوج ادامه دارد و استان‌های شرکت کننده در این جشنواره آداب، رسوم، سنن، صنایع دستی، سوغات محلی و فرهنگ‌ها و آئین‌های خود به ویژه در زمینه کوچ را در معرض دید بازدیدکنندگان قرار می‌دهند.

در جشنواره ملی فرهنگ عشایر ایران زمین ۶۰ غرفه به منظور عرضه و فروش محصولات تولیدی این قشر پیش بینی شده است. احیای آداب و رسوم سنتی،ترویج مصرف صحیح و درآمدزایی از طریق غذاهای محلی، نشاط بخشی به جامعه شهری را از دیگر مزایایی برپایی این جشنواره مطرح می کنند.

دیدگاه های مردم

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

شـماره تمـاس 09171482994
پسـت الـکترونیـکی info@asrzagros.ir
آدرس پسـتی جمهوری اسلامی ایران،کهگیلویه و بویراحمد، دهدشت ...