افزونه جلالی را نصب کنید. 13 ذو القعدة 1445 Monday, 20 May , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 6330 تعداد نوشته های امروز : 5 تعداد اعضا : 10 تعداد دیدگاهها : 764×
بیش از چهار تن انواع فرآورده‌های خام دامی فاسد در یاسوج کشف شد
09 می 2023 - 21:51
مدیرکل دامپزشکی کهگیلویه و بویراحمد گفت: بیش از چهار تن انواع فرآورده‌های خام دامی فاسد در یک سردخانه خانگی در شهر یاسوج کشف و ضبط شد.
پ
پ

سیدمختار رجائی‌فر روز سه‌شنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: بر پایه گزارش دریافتی از طریق سامانه ارتباط مردمی ۱۵۱۲ دامپزشکی مبنی بر فعالیت غیر مجاز سردخانه خانگی در شهر یاسوج کارشناسان واحد نظارت دامپزشکی شهرستان بویراحمد، تعزیرات حکومتی و مرکز بهداشت شهرستان بویراحمد به واحد یادشده مراجعه و بررسی‌های لازم را انجام دادند.

وی بیان کرد: محصول‌های این سردخانه که به دلیل شرایط نگهداری نامناسب در یخچال‌های خانگی، انقضای تاریخ مصرف و همچنین بوی تعفن بسیار زیاد غیربهداشتی بود ضبط شد.

مدیرکل دامپزشکی کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: گوشت قرمز، ماهی، چربی‌های حیوانی و ضایعات مرغی از جمله محصول‌های غیربهداشتی در این مرکز غیر مجاز بود که مواد دامی مذکور به واحد تبدیل ضایعات کشتارگاهی ارجاع شد.

دکتر رجائی‌فر ادامه داد: کارشناسان دامپزشکی در قالب گروه‌های بازرسی از مراکز تولید، نگهداری و عرضه مواد خام دامی به فراخور نقش خود به این موارد ورود کرده‌اند و سلامت مردم و جامعه را خط قرمز خود می‌دانند.

مدیرکل دامپزشکی کهگیلویه و بویراحمد از برخوردهای قاطع و قانونی با متخلفان بهداشتی از طریق دستگاه قضایی و تعزیرات حکومتی خبر داد و اظهار کرد: تضمین سلامت غذایی از مزرعه تا سفره جزو وظایف ذاتی دامپزشکی بوده و با افراد سودجویی که بخواهند به هر طریق سلامت غذایی مردم و به تبع آن سلامت غذایی جامعه را به خطر بیندازند قاطع و قانونی برخورد خواهد شد.

وی با قدردانی از عامه مردم که به نوعی بازرسان افتخاری مجموعه بهداشتی جامعه هستند، گفت: انتظار می‌رود شهروندان در صورت مشاهده هرگونه تخلف بهداشتی در حوزه فرآورده‌های خام دامی از مرحله تولید تا عرضه را به سامانه ۱۵۱۲ ارتباط مردمی دامپزشکی اطلاع‌رسانی کنند.

دیدگاه های مردم

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

شـماره تمـاس 09171482994
پسـت الـکترونیـکی info@asrzagros.ir
آدرس پسـتی جمهوری اسلامی ایران،کهگیلویه و بویراحمد، دهدشت ...