افزونه جلالی را نصب کنید. 10 ذو القعدة 1445 Friday, 17 May , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 6316 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 10 تعداد دیدگاهها : 764×
پیشکسوتان فوتبال پرسپولیس دهدشت همچنان روی ریل قهرمانی اینبار در شهرستان چرام(+ تصاویر )
06 می 2023 - 10:32
مسابقات فوتبال رده سنی پیشکسوتان شهرستان چرام یادواره شهدای این شهرستان با شرکت ۱۰ تیم در دو گروه ۵ تیمی از شهرستان های چرام ، کهگیلویه وگچساران انجام شد.
پ
پ

به گزارش عصر زاگرس،مسابقات فوتبال رده سنی پیشکسوتان شهرستان چرام یادواره شهدای این شهرستان با شرکت ۱۰ تیم در دو گروه ۵ تیمی از شهرستان های چرام ، کهگیلویه وگچساران انجام شد.

با انجام مسابقات مرحله گروهی چهار تیم بابک نوین گچساران ، پرسپولیس دهدشت ،شاهد دهدشت ومارون کهگیلویه به مرحله نیمه نهایی راه پیدا کردند.

در این مرحله تیم پرسپولیس موفق شد حریف خود شاهد دهدشت را با نتیجه ۲ بریک شکست وراهی فینال ودو تیم مارون کهگیلویه وبابک نوین گچساران برگزار کننده یک سر دیگر بازی مرحله نیمه نهایی بودند .

مارونی ها موفق شدند حریف گچسارانی خود را  ۲-۰  از پیش رو بردارد وحریف پرسپولیس دهدشت در فینال شوند.

در روز جمعه ۱۵ اوردیبهشت ماه ۱۴۰۲ بازی فینال با حضور جمع کثیری از پیشکسوتان ، علاقمندان ومسئولین ورزش شهرستان چرام وکهگیلویه به قضاوت آقایان وحید افرا و کمک های سیروس افروزه پور ،محمود مجتهدی،داور چهارم روح الله برزین برگزار گردید.

دراین یادواره تیم ها از بازیکنان تقویتی کمکی استفاده و تیم مارون مثل بقیه تیم ها از نظر بازیکن تقویت ونفرات این تیم چه درداخل زمین وچه روی نیمکت یک سروگردن از پرسپولیس بالاتر وپرسپولیس همچون جام پیشکسوتان شهرستان کهگیلویه بدون داشتن بازیکن تقویتی کمکی با داشته ها وتجربه خود در این مسابقات شرکت ومزد انسجام تیمی خود را گرفتند.

نیمه اول این مسابقه یک بازی سرد وکم تحرکی را شاهد بودیم دقیقه ۹ تیم پرسپولیس صاحب یک ضربه آزاد مستقیم از فاصله ۳۰ متری در جناح چپ خط دفاعی مارون شد که بهروز آروین پشت این توپ قرار گرفت وبا یک شوت بلند توپ را به دهانه دروازه مارون فرستاد که روی این توپ مدافعان ودروازبان مارون تعلل از خود نشان تا علی آرانپور پیش تاخته با یک ضربه سر گل اول بازی را به نام خود ثبت نماید.

بعد از این گل وهمانطور که انتظار می رفت برنامه تیمی مارون جهت رسیدن به گل،استفاده از کناره ها وارسال توپ درون محوطه برای سرزنی جمال حسینی بود که چندین بار این برنامه تکرار ولی حاصلی در برنداشت.

اولین زنگ خطر سانتر دیورخش از جناح چپ خط دفاع پرسپولیس وضربه سر جمال حسینی در موقعیت ایده آل به بیرون زده شد.

اینبارجمال حسینی برای منوچهر دیورخش از جناح راست سانتر که ضربه سر این بازیکن باز هم راهی به چهارچوب پیدا نکرد.

در ادامه این سانتر ها و زیر فشار قرار دادن مدافعان پرسپولیس سانتر شهریار عادلی بود که باز هم با ضربه سر جمال حسینی نتیجه ای برای مارون نداشت.

پرسپولیس در این نیمه با حفاظت از دروازه خود وحفظ نتیجه بازی ،روزنه ها را بر روی بازیکنان مارون بستند.

آخرین موقعیت وحمله مارونی ها هم توسط شیر خان پرورش مدافع سخت کوش پرسپولیس با ضربه سر به کرنر فرستاده شد،تا پرسپولیس ها این نیمه را با برتری ۱_۰ به وقت استراحت بروند.

با خنک شدن هوا در نیمه دوم شاهد بازی به مراتب بهتری از طرف هر دو تیم بودیم تیم مارون با آوردن روح الله دانشمند به دنبال گرفتن نبض وسط زمین واستفاده از پاس های این بازیکن بودند که در این نیمه باز هم فشار بر مدافعان و دروازه‌بان پرسپولیس وارد اما حضور علی آرانپور ، شیر خان پرورش، حمید جهان آرا وآیت هماینفر بلند قد، مسلط بر زمین هوا،و زدن توپ های سانتر شده به دفع حملات مارونی ها تلاش چشمگیری داشتند و پرسپولیس هم چشم به فرارهای زواره آرانپور دوخته بود.

یک پاسکاری خوب بین بهروز آروین و زواره آرانپور و فرار این بازیکن می رفت که با یک شوت دروازه مارون برای بار دوم باز شود که شوت این بازیکن به شکل خطرناکی از کنار دروازه به بیرون رفت.

دقیقه ۵۰ مارونی ها به آنچه که انتظارش را می کشیدن رسیدند، در ادامه حملات این تیم صاحب یک ضربه کرنر از جناح چپ خط دروازه پرسپولیس شدند، که شهریارعادلی این کرنر را روی دروازه پرسپولیس فرستاد و جمال حسینی با پروازی بلند در میان مدافعان پرسپولیس با ضربه سر مدافعان و دروازه‌بان پرسپولیس را مغلوب وگل تساوی را برای مارون به ثمر رسانید.

بعد از گل مساوی بازی به اوج زیبایی خود رسید پرسپولیسی که تا اینجا به حفظ نتیجه و زیر فشار حملات مارونی ها بودند دقیقه ۶۳ از زیر فشار حملات مارونی ها خارج وبا ارسال یک توپ بلند به میانه زمین مارون برای زوازه ارانپور این بازیکن با جا گذاشتن یکی از مدافعان مارون پاس خوبی را برای ناصر ربانی فراهم و این بازیکن با یک فرار خوبتر از کمند مدافعان با اسدی دروازبان مارون تک به تک وبا چشمان باز و یک بغل پا گل دوم پرسپولیس را به نام خود ثبت نمود بعد از به ثمر رسیدن این گل مربیان پرسپولیس دست به تعویض زدند و با فرا خوانی امیر آروین ریز نقش وسرعتی وبیرون کشیدن ناصر ربانی زننده گل درصدد استفاده از سرعت این بازیکن درضد حملات بودند.

با توجه به اینکه می دانستند که مارونی ها برای زدن گل مساوی جلو می کشند وتیم مارون هم با چند تعویض از جمله احد حسنی ، مکی سیدی پور در صدد فشار بیشتر برای تغییر نتیجه بودند،بازیکنان پرسپولیس هم در این دقایق به خوبی در مقابل حملات مارونی ها مقاومت واجازه رسیدن به دروازه خودی را نمی دادند عقربه های ساعت برای مارونی ها به سرعت می گذشت.

هرچه جلوتر می رفتیم تلاش هر دو تیم یکی برای فرار از شکست ویکی برای حفظ نتیجه ادامه داشت در این دقایق شوت سنگین مظلوم دیورخش توسط آیت هماینفر دروازبان پرسپولیس با یک عکسلعمل عالی راهی کرنیر شد در اوج حملات مارونی ها پرسپولیس می توانست از فرارزواره آرانپور به گل برسد که توپ این بازیکن به تیرک عمودی برخورد و راهی اوت شد وچندین بار هم امیر اروین با فرارهای خوب خود موی دماغ مارونی ها شد تا تیم از زیر فشار خارج و موقعیت های هم بدست آورد با بالا رفتن تابلو ۵ دقیقه وقت تلف شده مارونی خود را به آب وآتش زدند و از زمین هوا در تلاش جهت تغیر نتیجه بودند اما هوشیاری وراهنمایی مربیان پرسپولیس مددکار تا شاهد آخرین تیر مارونی ها باشیم که شوت سرضرب شهریار عادلی  بود  توسط علی آرانپور به زیبایی  ازروی خط دروازه با سر بیرون کشیده شد سوت داور حلقه شادی را به جمع پرسپولیس ها فرستاد تا افضل آرانپور سر مربی تیم پرسپولیس دهدشت که انگار پوست واستخوانش با قهرمانی ها عجین شده به همراه سه برادر دیگر خود و پرسپولیس صاحب دومین جام قهرمان و دوبل قهرمانی به فاصله چند ماهه از مسابقات پیشکسوتان  شهرستان کهگیلویه وشهرستان چرام شوند  واین جام را در کلکسیون افتخارات خود ببیند   برنامه اختتامیه با حضورسید محمد  محمدی رئیس اداره ورزش وجوانان شهرستان چرام ،پیشکسوتان ومسئولین ورزش شهرستان چرام جام وحکم های قهرمانی وعوامل اجرایی وداوران مسابقه فینال اهدا گردید  در برگزاری این مسابقات تلاش وهمکاری تیم های شرکت کننده همراه با برنامه ریزی منظم وداوری های قابل تحسین وتلاش های بزرگی زاده رئیس هیئت فوتبال شهرستان چرام وهمکارشون آقای مرادی، کمیته داوران در راس  سیروس افروزه پور کمیته پیشکسوتان شهرستان چرام در راس روح الله نیکروز سنگ تمام گذاشتند تا این مسابقات به شکل خوب که مورد رضایت تیم های شرکت کننده بود به خط پایان برسد

اسامی تیم قهرمان

ایت همایون فر ، کیومرث دوستکام، علی آرانپور، شیرخان پرورش، امیر آروین، جمشید آذری، علی صدر فروزنده، غلام فلاحی، حمید جهان آرا، زواره آرانپور، محمد زاهدنیا، رمضان مسلمی، محسن امامی، افضل آرانپور، رحمت آروانه، اله مراد طوسی پور، جابر تقوی،مسرور موسایی، حمید رخ افروز،ناصر ربانی،فصل الله مختاری، بهمن شریعت، عبدالحسین پور مند، عزیزالله آرانپور ، علی پناه موسوی امجد کادر فنی اقایان افضل آرانپور ، حمید رخ افروز ، بهرام باستان  ، محمد رضا رحیمی مدیر تیم ، امیر وفایی نسب تدارکات

 

 

خبر وگزارش : کیومرث دوستکام

دیدگاه های مردم

  1. داور مجتبی افرا هست نه وحید افرا تصحیح کنید

    پاسخ
  2. درود
    سپاس از گزارش زیبای تان از بازی مارون و پرسپولیس
    .
    از آنجا که اعتقاد زیادی به علاقه ی شما به فوتبال و گزارشگری دارم لازم دانستم نکته ای را بطور دوستانه خدمت شما دوست عزیزم یادآوری کنم.
    شما بدون شک یک پرسپولیسی اصیل هستند. کسی که هنوز که هنوز است با شوق تمام پیگیر تیم محبوب خودت یعنی پرسپولیس دهدشت هستی.
    .
    اتفاقا نکته ای که مد نظرم هست دقیقا بخاطر شأن و جایگاه تیم بزرگ پرسپولیس دهدشت و نقش بی بدیل کیومرث دوستکام در آن می باشد.
    اما نکته :
    تیم پیشکسوتان پرسپولیس، میراث دار فوتبالیست های بزرگ بهترین دوران تاریخ فوتبال استان است.
    گل سرسبدشان زنده یاد لطف الله آورانه هست و خواهد بود! روحش تا همیشه در آرامش ابدی 🌷
    .

    تیم پرسپولیس در جام های اخیر چندین قهرمانی بدست آورده است یعنی اینکه توانایی های فنی و شایستگی های قهرمانی را داشته است و هر کسی خلاف این ادعا را کند دانش فوتبالی کمی دارد.

    اتلاف وقت بازی، تا اندازه ای قابل توجیه و مقبول است آنهم در چند دقیقه ی پایانی بازی و وقت های اضافه شده توسط داور!
    حتی در همین دقایق هم بازیکنان تیمی که چنین قصدی دارند توپ را به کناره های زمین برده و در بازی وقفه ایجاد می کنند.
    .
    در بازی دیروز که خوشبختانه از اول بازی شاهد بودید، تیم پرسپولیس به بدترین شکل ممکن و به دور از حرفه ای گری متاسفانه تمایل به اتلاف وقت بازی -از نیمه اول -به هر شکلی داشتند !

    آیا سزاوار است تیمی با آن پیشینه ی پرافتخار و بازیکنان نامدار استان و حتی جنوب کشور به گونه ای در بازی وقفه ایجاد کند که مورد اعتراض حتی اندک تماشاگران حاضر شود؟!
    و سوال دیگر اینکه چرا دوستکام عزیز که تمام افتخارات جوانی خود را در آن تیم بدست آورده است برای مواظبت از بزرگی و آوازه ی تیم محبوب ش، در گزارش خود به این موضوع اهمیتی نداده است؟!
    امیدوارم یقین داشته باشید تنها هدف من از نگارش این متن، دفاع از حریم فوتبال و ادای دین به بزرگان فوتبال پرسپولیس دهدشت بوده است و لا غیر!
    آرزومند سربلندی و سلامتی همه ی فوتبالدوستان

    پاسخ
  3. درود و ارادت
    سپاس از گزارش زیبای تان از بازی مارون و پرسپولیس
    .
    از آنجا که اعتقاد زیادی به علاقه ی شما به فوتبال و گزارشگری دارم لازم دانستم نکته ای را بطور دوستانه خدمت شما دوست عزیزم یادآوری کنم.
    شما بدون شک یک پرسپولیسی اصیل هستند. کسی که هنوز که هنوز است با شوق تمام پیگیر تیم محبوب خودت یعنی پرسپولیس دهدشت هستی.
    .
    اتفاقا نکته ای که مد نظرم هست دقیقا بخاطر شأن و جایگاه تیم بزرگ پرسپولیس دهدشت و نقش بی بدیل کیومرث دوستکام در آن می باشد.
    اما نکته :
    تیم پیشکسوتان پرسپولیس، میراث دار فوتبالیست های بزرگ بهترین دوران تاریخ فوتبال استان است.
    گل سرسبدشان زنده یاد لطف الله آورانه هست و خواهد بود! روحش تا همیشه در آرامش ابدی
    .

    تیم پرسپولیس در جام های اخیر چندین قهرمانی بدست آورده است یعنی اینکه توانایی های فنی و شایستگی های قهرمانی را داشته است و هر کسی خلاف این ادعا را کند دانش فوتبالی کمی دارد.

    اتلاف وقت بازی، تا اندازه ای قابل توجیه و مقبول است آنهم در چند دقیقه ی پایانی بازی و وقت های اضافه شده توسط داور!
    حتی در همین دقایق هم بازیکنان تیمی که چنین قصدی دارند توپ را به کناره های زمین برده و در بازی وقفه ایجاد می کنند.
    .
    در بازی دیروز که خوشبختانه از اول بازی شاهد بودید، تیم پرسپولیس به بدترین شکل ممکن و به دور از حرفه ای گری متاسفانه تمایل به اتلاف وقت بازی -از نیمه اول -به هر شکلی داشتند !

    آیا سزاوار است تیمی با آن پیشینه ی پرافتخار و بازیکنان نامدار استان و حتی جنوب کشور به گونه ای در بازی وقفه ایجاد کند که مورد اعتراض حتی اندک تماشاگران حاضر شود؟!
    و سوال دیگر اینکه چرا دوستکام عزیز که تمام افتخارات جوانی خود را در آن تیم بدست آورده است برای مواظبت از بزرگی و آوازه ی تیم محبوب ش، در گزارش خود به این موضوع اهمیتی نداده است؟!
    امیدوارم یقین داشته باشید تنها هدف من از نگارش این متن، دفاع از حریم فوتبال و ادای دین به بزرگان فوتبال پرسپولیس دهدشت بوده است و لا غیر!
    آرزومند سربلندی و سلامتی همه ی فوتبالدوستان

    پاسخ
  4. درود
    سپاس از گزارش زیبای تان از بازی مارون و پرسپولیس
    .
    از آنجا که اعتقاد زیادی به علاقه ی شما به فوتبال و گزارشگری دارم لازم دانستم نکته ای را بطور دوستانه خدمت شما دوست عزیزم یادآوری کنم.
    شما بدون شک یک پرسپولیسی اصیل هستند. کسی که هنوز که هنوز است با شوق تمام پیگیر تیم محبوب خودت یعنی پرسپولیس دهدشت هستی.
    .
    اتفاقا نکته ای که مد نظرم هست دقیقا بخاطر شأن و جایگاه تیم بزرگ پرسپولیس دهدشت و نقش بی بدیل کیومرث دوستکام در آن می باشد.
    اما نکته :
    تیم پیشکسوتان پرسپولیس، میراث دار فوتبالیست های بزرگ بهترین دوران تاریخ فوتبال استان است.
    گل سرسبدشان زنده یاد لطف الله آورانه هست و خواهد بود! روحش تا همیشه در آرامش ابدی
    .

    تیم پرسپولیس در جام های اخیر چندین قهرمانی بدست آورده است یعنی اینکه توانایی های فنی و شایستگی های قهرمانی را داشته است و هر کسی خلاف این ادعا را کند دانش فوتبالی کمی دارد.

    اتلاف وقت بازی، تا اندازه ای قابل توجیه و مقبول است آنهم در چند دقیقه ی پایانی بازی و وقت های اضافه شده توسط داور!
    حتی در همین دقایق هم بازیکنان تیمی که چنین قصدی دارند توپ را به کناره های زمین برده و در بازی وقفه ایجاد می کنند.
    .
    در بازی دیروز که خوشبختانه از اول بازی شاهد بودید، تیم پرسپولیس به بدترین شکل ممکن و به دور از حرفه ای گری متاسفانه تمایل به اتلاف وقت بازی -از نیمه اول -به هر شکلی داشتند !

    آیا سزاوار است تیمی با آن پیشینه ی پرافتخار و بازیکنان نامدار استان و حتی جنوب کشور به گونه ای در بازی وقفه ایجاد کند که مورد اعتراض حتی اندک تماشاگران حاضر شود؟!
    و سوال دیگر اینکه چرا دوستکام عزیز که تمام افتخارات جوانی خود را در آن تیم بدست آورده است برای مواظبت از بزرگی و آوازه ی تیم محبوب ش، در گزارش خود به این موضوع اهمیتی نداده است؟!
    امیدوارم یقین داشته باشید تنها هدف من از نگارش این متن، دفاع از حریم فوتبال و ادای دین به بزرگان فوتبال پرسپولیس دهدشت بوده است و لا غیر!

    پاسخ
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

شـماره تمـاس 09171482994
پسـت الـکترونیـکی info@asrzagros.ir
آدرس پسـتی جمهوری اسلامی ایران،کهگیلویه و بویراحمد، دهدشت ...