افزونه جلالی را نصب کنید. 10 ذو القعدة 1445 Friday, 17 May , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 6317 تعداد نوشته های امروز : 1 تعداد اعضا : 10 تعداد دیدگاهها : 764×
نشست خبری مسولان قضایی کهگیلویه با اصحاب رسانه برگزار شد (+تصاویر)
28 ژوئن 2021 - 0:38

به مناسبت هفته قوه قضاییه نشست خبری مسولین قضایی شهرستان کهگیلویه با اصحاب رسانه برگزارشد.

پ
پ

به گزارش عصرزاگرس، رییس دادگستری کهگیلویه در این نشست تعداد پرونده های ورودی در مجموعه دادگستری طی سال گذشته را ۳۴ هزار و ۲۳۵ مورد عنوان کرد که از این تعداد ۳۳ هزار و ۷۰۵ مورد رسیدگی و حل شدند.
مصطفی محمودی مقدم عنوان کرد:تعداد پرونده های ورودی طی سال گذشته در دادگاه عمومی ۱۱هزار و ۹۲۱ مورد،پرونده های ورودی به دادسرا ۱۶ هزار و ۲۶۰ مورد،پرونده های ورودی به شورای حل اختلاف دهدشت هم ۶ هزار و ۵۴ مورد بوده است.
محمودی مقدم با اشاره به اینکه مطالبه وجه نقد بیشترین فراوانی مطالبه در بین مراجعین بود گفت:۹۲۳ مورد پرونده مربوط به مطالبه وجد نقد بود،۸۲۲ مورد اعسار از پرداخت هزینه دادرسی،اعسار از پرداخت هزینه محکوم به،دعاوی مطالبه مهریه نیز ۳۶۹ مورد،۲۵۹ پرونده نیز مطالبه خسارت داشتیم.
وی افزود:۲۱۶ پرونده نیز الزام به تمکین از ناحیه زوج علیه زوجه،۲۱۱ مورد دعاوی اثبات مالکیت،۲۰۳ مورد دعاوی مطالبه وجه چک بودند.
رییس دادگستری کهگیلویه با اشاره به اهمیت برگزاری جلسات ویدیو کنفرانس با زندانیان گفت:با این رویکرد اظهارات زندانی را به صورت ویدیو کنفرانس اخذ می کنیم که علاوه بر بحث رعایت پروتکل های بهداشتی،از لحاظ تامین امنیت در جا به جایی زندانیان و همینطور هزینه ها و…اثر مثبتی داشته است و تا کنون ۲۱۰ جلسه ویدیو کنفرانسی برگزار شده است که ادامه دار خواهد بود.
محمودی مقدم درصد استفاده دستگاه قضایی شهرستان از سامانه ابلاغ الکترونیکی را ۹۵ درصد دانست و بیان کرد:امار ابلاغ سامانه الکترونیکی در دادگاه عمومی ۹۳ درصد،در دادسرا و شورای حل اختلاف هم هر کدام جداگانه ۹۶ بوده است که موجب کاهش هزینه ها،بالا بردن سرعت کار و اطمینان از رسیدن ابلاغیه ها را در پی داشته است.

دادستان کهگیلویه در این نشست عنوان کرد:طی سال گذشته ۱۰ هزار و ۱۶۹ پرونده با عناوین مختلف جرم  بود که به دادسرا وارد شد و رسیدگی شدند.
عبدالله سعادتیان مطرح کرد:وزارت کشور انتخابات را برگزار کرد ولی تامین امنیت ان به عهده ما بود و به خوبی انجام شد و مشکلی پیش نیامد.
این مسوول با اشاره به جایگاه ارباب رجوع گفت:بیش از ۷ هزار دیدار مردمی داشته ام.
وی با بیان اینکه حضور مستمر و بازرسی از زندان داشتیم تصریح کرد:در این بازدیدها تعلیق یا آزادی مشروط، مرخصی،اشتغال و…شامل حال برخی زندانیان شد و رضایت انها را به دنبال داشت.
دادستان کهگیلویه افزود:انجمن حمایت از زندانیان هم با کمک خیرین از خانواده های زندانیان حمایت می کند و بسته های معیشتی برای آنها در نظر گرفته شد،سرکشی از خانواده آنها هم در دستور کار بود.
این مسوول افزود:با همکاری شهرداری مخروبه هایی که بعضا محل تجمع معتادان یا حشرات موذی و…بود و سلامت جامعه را به خطر می انداخت جهت دفاع از حق عموم اقدام به تخریب ان مکان ها شد.
دادستان کهگیلویه با اشاره به برخی کلنگ زنی های سیاسی پروژه ها در شهرستان مطرح کرد:متاسفانه بارها دیده شده که آقایان سیاسی،پروژه هایی را کلنگ زنی می کنند،اما دقت لازم را در رفع معارضات ندارند،که می طلبد ابتدا معارضات را رفع کنند و سپس کلنگ زنی کنند.
وی افزود:پروژه های بسیاری معارض داشتتند که ورود کردیم و حل شد از جمله اینها ورودی دهدشت از سمت چرام است که سالها معطل مانده بود.
دادستان کهگیلویه درخصوص فضای مجازی هم گفت:پلیس فتا را مکلف کردیم که آسیب شناسی کرده و اقدامات را انجام دهد،برای تامین امنیت هم گشت های نیروی انتظامی را افزایش داده ایم.
وی در پایان مطرح کرد:۵ هزار مترمربع هم اراضی ملی بود که از دست متصرفان آزادشد.

دیدگاه های مردم

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

شـماره تمـاس 09171482994
پسـت الـکترونیـکی info@asrzagros.ir
آدرس پسـتی جمهوری اسلامی ایران،کهگیلویه و بویراحمد، دهدشت ...