افزونه جلالی را نصب کنید. 10 ذو القعدة 1445 Friday, 17 May , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 6316 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 10 تعداد دیدگاهها : 764×
15 نوامبر 2022 - 8:11
معاون فنی معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: تاکنون ۲۳ هزار بیمار مبتلا به دیابت براساس غربالگری انجام شده در کهگیلویه و بویراحمد شناسایی شده است.
پ
پ

امیر رشیدی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: بیماران دیابتی به صورت ماهانه آزمایش پزشکی انجام می دهند و وضعیت آنان بررسی و هر سه ماه یکبار برای مداوا به پزشکان ارجاع داده می‌شوند.

به گفته وی ،آمارهای موجود نشان می دهد که هفت درصد از جمعیت بالای ۳۰ سال کهگیلویه و بویراحمد به بیماری دیابت مبتلا هستند.

رشیدی افزود: بیماران مبتلا به دیابت در مناطق روستایی با همکاری بهورزان و در مناطق شهری با همکاری مراقبان سلامت ،تحت درمان و مراقبت هستند.

وی با بیان اینکه دیابت یک بیماری غددی است که منشا آن غده پانکراس یا لوزالمعده است،  بیان کرد: در ایران هفت میلیون و ۵۰۰ هزار نفر و در جهان ۵۳۷ میلیون نفر به دیابت مبتلا هستند.

معاون فنی معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج پرخوری، پرنوشی، تغییر وزن، پر ادراری و استرس  را از جمله علائم دیابت عنوان کرد و افزود: در صورتی که قند خون بالا نباشد دیابت با رژیم غذایی و ورزش قابل درمان است.

وی ادامه داد: افزون بر رژیم غذایی و ورزش، داروهای خوراکی برای درمان دیابت تیپ ۲ توصیه می‌شود، اما اگر هموگلوبین و قندخون افزایش یابد بیماری با دارو هم قابل درمان نیست.

رشیدی گفت: درمان دیابت بارداری انسولین است، چرا که مصرف داروهای دیابت برای مادران باردار ممنوع است به همین دلیل انسولین آخرین درمان این بیماری در زنان حامله است.

وی با اشاره به اینکه مادران باردار، افراد بالای ۳۰ سال و کسانی که سابقه خانوادگی دیابت دارند باید مورد غربالگری قرار گیرند، افزود: عوارض دیابت ۲ دسته حاد و مزمن است.

معاون فنی معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج ادامه داد: در عوارض حاد اگر قندخون بالای ۴۵۰ تا ۶۰۰ باشد مریض به کما می‌رود و نیاز است تا جامعه نسبت به بیماری دیابت حساس شود زیرا بسیاری از موارد با خود مراقبتی قابل درمان است

دیدگاه های مردم

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

شـماره تمـاس 09171482994
پسـت الـکترونیـکی info@asrzagros.ir
آدرس پسـتی جمهوری اسلامی ایران،کهگیلویه و بویراحمد، دهدشت ...