افزونه جلالی را نصب کنید. 10 ذو القعدة 1445 Friday, 17 May , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 6316 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 10 تعداد دیدگاهها : 764×
09 نوامبر 2022 - 8:09
اقدامات پزشکی و درمانی مناسب در بیمارستان امام خمینی (ره) دهدشت منجر به نجات جان مادر و نوزاد نارس شد.
پ
پ

به گزارش عصر زاگرس رئیس بیمارستان امام خمینی (ره) دهدشت در جمع خبرنگاران از نجات جان مادر و نوزاد نارس در بیمارستان دهدشت خبر داد و اظهار کرد: بیمار خانمی ۳۶ ساله در حاملگی دوم به بیمارستان مراجعه و تحت عمل سزارین قرار گرفت.
منصور نیکخو افزود: با توجه به حالت بسیار نادر رحم تک شاخ و مشکلات خون‌رسانی ناکافی ناشی از آن و آنومالی تک کلیه ای، بعد از سزارین رحم دچار عدم ترمیم، باز شدن زخم، از بین رفتن بافت رحمی (نکروز) و در نهایت عفونت شدید در ناحیه لگن و شکم شد.
وی ادامه داد: با توجه به شرایط بالینی بیمار مجبور به عمل جراحی برداشتن رحم (هیسترکتومی) شدیم و به علت عفونت و چسبندگی‌های شدید و شرایط ناپایدار بیمار، عمل بسیار سنگین بوده و امکان بستن شکم به صورت اولیه به دلیل ادم (ورم) شدید روده‌ها وجود نداشت در نتیجه با پانسمان واکیوم (پانسمان مکشی) موقت به بخش ICU نروسرجری منتقل شد.
نیکخو در ادامه افزود: پس از ادامه احیای اولیه، تعبیه مسیر ورید مرکزی و پایدار کردن شرایط حیاتی، بیمار تحت مانیتورینگ دقیق قرار گرفت و در روز‌های بعد با انجام اقدامات جراحی، شستشوی شکم و تعویض پانسمان‌های واکیوم (مکشی) هر ۴۸ ساعت یک‌بار در اتاق عمل و اقدامات پرستاری منظم و دقیق در بخش ICU نروسرجری نهایتا با بهبود شرایط بالینی شکم بیمار در اتاق عمل بسته و ترمیم شد.
وی تصریح کرد: سرانجام بیمار پس از ۳۵ روز اقدامات پزشکی و درمانی شبانه روزی با حال عمومی مناسب از بیمارستان مرخص شد

دیدگاه های مردم

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

شـماره تمـاس 09171482994
پسـت الـکترونیـکی info@asrzagros.ir
آدرس پسـتی جمهوری اسلامی ایران،کهگیلویه و بویراحمد، دهدشت ...