افزونه جلالی را نصب کنید. 25 شوال 1445 Friday, 3 May , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 6275 تعداد نوشته های امروز : 1 تعداد اعضا : 10 تعداد دیدگاهها : 764×
امام جمعه شهر سوق    رسالت صاحبان رسانه ، تریبون دارها به معنای اعم وخبرنگاران به معنای اخص متولیان تامین هوای تنفسی جامعه هستند
05 آگوست 2022 - 18:34
خطیب جمعه سوق در خطبه دوم به روز دوشنبه ۱۷ مرداد شهادت شهید صارمی و روز خبرنگار اشاره و فرمودند که این روز را به خبرنگاران عزیز تبریک عرض میکنیم.
پ
پ

به گزارش عصر زاگرس،نمازعبادی سیاسی جمعه ۱۴ مردادماه ۱۴۰۱ شهر سوق به امامت حجت الاسلام والمسلمین مهدی کیانی اصل وبا حضور اقشار مختلف مردم در مسجد جامع صاحب الزمان (عج) این شهر به نیابت از شهید والا مقام سید سپهدار دیورخش اقامه گردید

خطیب جمعه سوق در خطبه دوم به روز دوشنبه ۱۷ مرداد شهادت شهید صارمی و روز خبرنگار اشاره و فرمودند که این روز را به خبرنگاران عزیز تبریک عرض میکنیم.

خبر ، تحلیل و مجموعه اطلاعات در جامعه به مشابه هوایی است که انسان از آن استنشاق می کند و در پی کراش به وسیله مویرگها به لایه های درونی بدن نفوذ کرده و موجب قوت و حیات در صورت صحت یا ضعف و ممات در صورت فساد میشود.

*رسالت صاحبان رسانه ، تریبون دارها به معنای اعم و خبرنگاران به معنای اخص که متولیان تامین هوای تنفسی در جامعه هستند در تلاش برای صحت کار رسانه ای بسیار مهم است.*

توصیه ها به فعالیت رسانه‌ای ، پرهیز از عادت غلط رسانه‌ها مثل ترویج سوءظن ، پرهیز از انتشار حرف های نادرست ، پرهیز از شایعه سازی و شایعه پراکنی ، پرهیز از کد کردن فضا به نام شفافیت ، پایبندی به قانون و اخلاق اسلامی ، پرهیز از اتهام‌زنی ، پرهیز از عیب جویی بی منطق به اتهام زنی به نام نقد اصلاح ، صداقت در خبر و پرهیز از طرفداری از جناح خاص و یا فرد خاص

مهدی کیانی اصل بیان داشتند شهدای مدافع حرم الگوهای آخرالزمانی بصیرت هستند که دفاع عزتمندانه از انقلاب و مقاومت اسلامی داشتند و رایحه شهادت را در جامعه اسلامی منتشر کردند که در این هفته هم رجعت چند شهید مدافع حرم ، این سفیران غربت و مظلومیت کشورمان را عطر آگین کردند.

 

خطیب جمعه سوق ضمن تسلیت فرا رسیدن تاسوعا و عاشورای حسینی

به همه محبان ، دلدادگان اهل بیت عصمت و طهارت گفتند

مقوله عزاداری امام حسین علیه السلام یکی از امتیازات جامعه شیعه بر دیگر جوامع است. از همان روزی که ذکر مصیبت امام حسین علیه السلام شروع شد چشمه جوشانی از فیض و معنویت در جامعه شیعه جاری شد ، این چشمه جوشان تا امروز همچنان ادامه داشته و بعد از این هم ادامه دارد.

این چشمه جوشان از همان روز عاشورا که حضرت زینب بالای تل زینبیه رفت شروع شد ؛ حضرت زینب سلام الله علیها چه در کربلا چه در کوفه و چه در شام و چه در مدینه ، با صدای بلند به بیان حادثه عاشورا پرداخت.

یکی از بزرگترین نعمت ها نعمت خاطره و یاد حسین بن علی علیه السلام است که این نعمت عظیم دلها را به منبع جوشش ایمان اسلامی متصل می کند.

مردم باید مخلصانه و برای استفاده در مجالس عزاداری امام حسین علیه السلام شرکت کنند ، نه برای وقت گذراندن یا به صورت عامیانه برای ثواب اخروی . البته شرکت در مجالس ثواب اخروی دارد اما باید از این مطالب استفاده کنیم . روحا و قلبا این مجالس را وسیله ای برای ایجاد ارتباط و اتصال هرچه کمتر میان خودمان به امام حسین علیه السلام و خاندان پیامبر قرار دهیم.

مجالس عزای حسینی باید چه ویژگی داشته باشد : ۱. محبت به اهل بیت را زیاد کند ۲. دومین ویژگی این است که مردم نسبت به اصل حادثه عاشورا به رفت روشن تر و واضح تری پیدا کنند ۳. سومین ویژگی افزایش ایمان و معرفت دینی است.

در چنین مجالسی بایداز این نکاتی مطرح می‌شود که موجب ایمان و معرفت بیشتر در مستمع و مخاطب گردد.

پیام های عاشورا برای مقاومت امروز جامعه

سازش و تسلیم در برابر حکام ظالم و نالایق در قاموس اسلام و آل الله جایی ندارد.

ایستادگی در برابر دشمنان اسلام هزینه دارد ، هزینه‌هایی که امام سوم شیعیان با جان و مال و فرزندان پرداخت ، از دشمن ولو با عده و عده زیاد نباید هراس داشت .

تحریم اقتصادی و استفاده از هر ابزاری برای وادار کردن جبهه مقاومت به تسلیم از خصایص جبهه باطل است.

مرگ با عزت بر زندگی زیر بار زور و ذلت ارجحیت دارد ؛ سربلندی دنیا و آخرت مومنان و مسلمانان و انسان های آزاده در گرو مقاومت و پایداری است.

امام جمعه شهر سوق به پاسخ قاطع ایران به مقصر نمایی اروپایی ها اشاره وبیان داشتند

با توجه به اینکه آمریکا شش شرکت و یک نفتکش خارجی را به اتهام همکاری با ایران تحریم کرد ، مسئولان دولت کنونی و مجلس ایران پاسخ هر اقدامی را با اقدام متقابل خواهند داد و به همین دلیل همزمان با تحریم شرکت های ایران از راه اندازی صدها سانتریفیوژهای جدید خبر دادند.

مهدی کیانی اصل به سیلاب های اخیر اشاره وگفتند آبخیزداری و آبخوان داری علاج بحران مزمن سیلاب‌ها است.

سیلاب های اخیر که تلفات جانی و خسارت های مالی زیادی را به همراه داشت که ابتدائا به خانواده های داغدیده تسلیت عرض میکنیم و از خداوند منان برای این عزیزان رحمت و مغفرت و برای بازماندگان صبر جزیل مسئلت داریم ، از حضور به موقع مسئولان در جمع مردم سیل زده هم تقدیر و تشکر میکنیم. ضمن تقدیر و تشکر ، خدمت رسانی به مردم و ارزیابی خسارت وارد شده به مردم باید در اولویت کاری قرار گیرد. باید مجلس و دولت با سرعت و شتاب بیشتری نسبت به تحول ساختاری سخت افزاری ، نرم افزاری و انسان افزاری نهاد مدیریت بحران اقدام کنند راه علاج بحران مزمن سیلاب ها توجه به آبخیزداری یعنی حفظ حوضه های آبریز و آبخوانداری یعنی ذخیره سازی آب ها است.

در مراسم عبادی سیاسی امروز ضمن مرثیه سرای ونوحه خوانی در وصف شهدای دشت کربلا برنامه تجلیل از جوانان شایسته شهر سوق نایب قهرمان کشتی فرنگی نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی جناب آقای پوریا همتیان را داشتیم

 

خبروگزارش : کیومرث دوستکام

دیدگاه های مردم

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

شـماره تمـاس 09171482994
پسـت الـکترونیـکی info@asrzagros.ir
آدرس پسـتی جمهوری اسلامی ایران،کهگیلویه و بویراحمد، دهدشت ...