افزونه جلالی را نصب کنید. 14 ذو القعدة 1445 Tuesday, 21 May , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 6332 تعداد نوشته های امروز : 2 تعداد اعضا : 10 تعداد دیدگاهها : 764×
پ
پ

به گزارش عصر زاگرس،نماز عبادی سیاسی جمعه ۲۰ خرداد ۱۴۰۱ شهر سوق به امامت حجت السلام والمسلمین مهدی کیانی اصل با حضور اقشار مختلف مردم در مسجد جامعه صاحب الزمان (عج) این شهر اقامه گردید خطیب جمعه شهر سوق در خطبه دوم به سخنان رهبر معظم انقلاب در مراسم سالگرد امام خمینی (ره) پرداختند وبیان داشتند رهبر معظم انقلاب بیانات ارزشمندی را مطرح کردند که اکثر آنها توصیه به فعالان عرصه های انقلابی ، اجتماعی ، سیاسی و اقتصادی بود.

نگذارید حقیقت انقلاب را واژگون کنند ، نگذارید یاد امام در جامعه کمرنگ یا تحریف کنند ، نگذارید رده‌های ارتجاع در کشور نفوذ کنند یعنی تابع سبک سیاست و زندگی غربی نباشید.

دروغ ، فریب و جنگ روانی دشمن را افشا کنید ، از سرمایه ایمان مردم برای تولید عمل صالح بهره ببرید ، نگذارید وانمود کنند که کشور به بن بست رسیده است ؛ باید از مسئولان قدرشناسی کرد.

مهدی کیانی اصل به روز شنبه ۲۱ خرداد ۱۱ ذیقعده ولادت با سعادت حضرت ثامن الحجج امام رضا علیه السلام اشاره نمودند که یکی از مهمترین جلوه های مهربانی امام رضا ، رفتار ایشان با مردم است. در تاریخ نمونه‌های متعددی از سیره مردم دارانه امام نقل شده است.

برای سنجش مردمی بودن شاخص هایی وجود دارد : اولین شاخص عمل کردن به سیره پیامبر و ائمه است ؛ در زمینه توجه به محرومین و مستضعفین جامعه ، دومین شاخص این است که مسئول خودش را خدمتگزار به مردم بدانند ، سومین شاخص این است که در مسائل اقتصادی و نظامی و سازندگی کشور به مردم تکیه کنند ، چهارمین شاخص : تماس با مردم و از نزدیک پای صحبت مردم نشستن است.

خطیب جمعه سوق به تصویب قطعنامه شورای حکام آژانس علیه ایران پرداختند که گواه دیگری بر غلبه مباحث سیاسی بر مباحث فنی نشان از عدم استقلال آژانس و عدول از اصول حرفه‌ای گری است.

این قطعنامه در عمل تاثیر حقوقی یا عملی نداشته و به هیچ وجه ارجاع پرونده جمهوری اسلامی ایران به شورای امنیت یا احیای قطعنامه های رفع شده از سوی شورای امنیت نخواهد بود ؛ البته جمهوری اسلامی حق دارد که در صورت نقض تعهدات از سوی طرف‌های مقابل ، تعهدات خود ذیل برجام را به صورت کامل یا بخشی متوقف کند. و در صورت توقف به هیچ وجه مرتکب اقدامی خلاف متن برجام یا قوانین بین المللی نشده است. صدور این قطعنامه نتیجه‌ای جز تضعیف روند همکاری و تعاملات با آژانس نیست و قطعاً ایران گام‌های متقابل را برمیدارد. رئیس جمهور انقلابی هم فرمودند : خیال می‌کنید با صدور قطعنامه عقب‌نشینی میکنیم ، به نام خدا و به نام ملت ایران یک قدم از مواضع خود عقب‌نشینی نمی‌کند.

دوران بزن دررو تمام شده است ، یک کشتی از ما را دزدیدند و ما دو کشتی از آنها را توقیف کردیم تا همه بدانند تنها راه دفاع از حقوق کشور در برابر قلدری دشمنان اقدام متقابل است و مجبور شدند کل محموله نفتی ایران را برگرداند.

مهدی کیانی در تا دامه خطبه دوم بیان داشتند ائمه جمعه در کنار مردم به پیگیر مشکلات مردم و همچنین در کنار دولت ها و کمک کار دولت ها هستند و در این دولت هم همینطور است ؛ اگر ائمه جمعه انتقاد می کنند آیا برای حل مشکلات شهر مطالبی را بیان می کنند مسئولان باید با جان و دل که این انتقاد قطعاً دلسوزانه است از آن استقبال کنند. همچون هفته های گذشته نماز جمعه این هفته به نیابت از شهید والا مقام غلام حسن حسینی اقامه که در خطبه دوم به زندگی نامه وقسمت های از وصیت نامه این شهید قرائت گردید

شهید غلام حسن حسینی در سال ۱۳۴۷ در خانواده‌ای فقیر و مذهبی متولد شد.

ایشان دوران ابتدایی و راهنمایی را در شهر سوق گذراندند و در آغاز جنگ به خاطر عشق و علاقه به امام و انقلاب داشتند در حراست پاسداری از کیان اسلام و انقلاب پرداختند.

شهیدی که تنها فرزند پسر خانواده بود و پدرش هم در جبهه حضور داشت و وقتی خبر شهادت ایشان را دادند پدر بزرگوارشان در شهر حضور نداشتند.

خصوصیات اخلاقی و رفتاری ایشان : شوخ طبع و خنده رو بود و به دیگران کمک می کرد.

ایشان سرانجام در تاریخ ۱۳۶۵/۱۰/۰۴ به آرزوی دیرینه اش که شهادت بود رسید و مدت ۱۷ سال جنازه‌اش مفقود بود و بعد از ۱۷ سال پیکر ایشان پیدا شد و در شهر سوق به خاک سپرده شد

 

خبر وگزارش : کیومرث دوستکام

دیدگاه های مردم

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

شـماره تمـاس 09171482994
پسـت الـکترونیـکی info@asrzagros.ir
آدرس پسـتی جمهوری اسلامی ایران،کهگیلویه و بویراحمد، دهدشت ...