افزونه جلالی را نصب کنید. 26 شوال 1445 Saturday, 4 May , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 6276 تعداد نوشته های امروز : 1 تعداد اعضا : 10 تعداد دیدگاهها : 764×
بازدید نماینده کهگیلویه و جمعی از مسئولان از پتروشیمی دهدشت/مدیران پتروشیمی حضور در سایت پروژه را به دفاتر کار مرکزی ارجحیت دهند / حضور نشانزاده در هلدینگ برای شتاب گرفتن پروژه یک ظرفیت است(گزارش+تصاویر)
03 می 2022 - 21:44
نماینده مردم کهگیلویه بزرگ،معاون برنامه ریزی صنایع پتروشیمی خلیج فارس، فرماندار و بخشدار کهگیلویه،رئیس اداره کار،مسئول دفتر نماینده کهگیلویه و جمعی از مسئولان از پتروشیمی دهدشت بازدید کردند.
پ
پ

به گزارش عصرزاگرس، نماینده مردم شهرستان‌های کهگیلویه، بهمئی، چرام و لنده خواستار استفاده از ظرفیت فرزندان نخبه و متخصص این خطه در هلدینگ خلیج فارس شد و گفت: توجه و تقویت کادرسازی در این هلدینگ موجب تسریع در عملیات اجرایی پتروشیمی دهدشت می‌شود.

صبح امروز با حضور حجت‌الاسلام سید محمد موحد نماینده مردم شهرستان‌های کهگیلویه، بهمئی، چرام و لنده در مجلس شورای اسلامی ، حسن نشان‌زاده مقدم معاون برنامه‌ریزی و توسعه هلدینگ خلیج فارس ، فرماندار شهرستان کهگیلویه و جمعی از مسئولان شهرستانی در محل پتروشیمی دهدشت مشکلات این پروژه مهم و اقتصادی مورد بررسی قرار گرفت.

نماینده مردم شهرستان‌های کهگیلویه، بهمئی، چرام و لنده در مجلس شورای اسلامی با تبریک عید سعید فطر با اشاره به دیداری که به همراه استاندار و معاون عمرانی استانداری با وزیر نفت داشتند، گفت: استانداران ، نمایندگان سابق و مدیران و متخصصین پتروشیمی تلاش‌های خوبی برای پیشرفت پتروشیمی دهدشت داشته‌اند و ضمن تشکر از احمدزاده نماینده عالی دولت در استان، حاجی زاده معاون عمرانی استانداری و شهابی‌نسب رئیس سازمان برنامه و بودجه استان برای رصد مداوم این پروژه ، در آن جلسه وزیر دستور داد تا نشستی با حضور مدیران ارشد هلدینگ خلیج فارس، مدیران شرکت پتروشیمی دهدشت و پیمانکار عمده پروژه ( شرکت پترو پارس ) با حضور عظیمی‌فر دستیار ویژه وزیر با اختیارات تام برگزار و در مورد مجموعه دهدشت تصمیم‌گیری شود که این نشست در وزارت نفت برگزار و تصمیمات بسیار مهم و اثر بخشی گرفته شد.

موحد، تاکید کرد: یکی از مهم‌ترین مسائل پروژه ، بحث برق و پست انرژی است که متاسفانه در طراحی پروژه از ابتدا در اولویت قرار نگرفت و چنانچه هرچه زودتر اقدام نشود در ادامه حتما پروژه را تحت تاثیر منفی قرار می‌دهد.

وی با اشاره به هزینه بسیار بالای پست برق، گفت: طبق برآورد خود مدیران پتروشیمی حداقل ۷۰۰ میلیارد تومان برای احداث نیروگاه درون پتروشیمی برای تامین برق ۵۰ مگاواتی مورد نیاز است.

وی، تصریح کرد: در آن جلسه برای موضوع تامین برق یا پست مورد نیاز پتروشیمی با برق منطقه‌ای خوزستان هماهنگی صورت گرفت و اما لازم است مدیران پتروشیمی ضمن سرعت عمل در پیگیری‌ها ، گزارش دقیقی ارائه دهند.

موحد، افزود: همچنین پیشنهاد داده شد با سرمایه‌گذار سیکل ترکیبی کهگیلویه وارد مذاکره و با مشارکت در احداث این نیروگاه، قرارداد تامین برق را منعقد کنند که نیاز به احداث نیروگاه مجزا در پتروشیمی نباشد و هزینه‌های سنگین پتروشیمی را کاهش دهند.

نماینده مردم کهگیلویه بزرگ، تصریح کرد: مدیران پتروشیمی چندین بار گفته‌اند که گشایش LC را پیگیر می‌کنند اما در جلسه اخیر در وزارت نفت با حضور عظیمی‌فر هم مجدد همان عنوان شد و بر اساس صورت‌جلسه ۳۰ فروردین مقرر شد ظرف یک‌ماه بازگشایی LC و پرداخت به سازندگان انجام شود و از همه ظرفیت‌های هلدینگ خلیج فارس برای پرداخت مطالبات و تعدیل‌های قانونی پیمانکاران استفاده شود تا تحرک بیشتری مشاهده کنیم ، البته لازم است اکنون که نیمی از آن فرصت یک‌ماهه گذشته است گزارشی به ما و دفتر وزیر و دستیار ویژه ایشان ارائه شود .

 

موحد با اشاره به حضور مدیرعامل و اعضا هیئت مدیره و مدیران اجرائی در ۲ دفتر تهران این شرکت، گفت: مدیران پتروشیمی دهدشت در مجموعه ستادی این شرکت در دفاتر تهران از فرزندان منطقه استفاده کنند و بعنوان نماینده مردم از مدیران پتروشیمی می‌خواهم ضمن گزارش از وضعیت نیروی انسانی ستادی خود ، دفاتر گاندی و شیخ بهائی را به حضور مداوم در سایت پروژه ترجیح ندهند و اولویتشان حضور در سایت پروژه باشد تا به دقت ، روند پیشرفت کار را بررسی کنند.

وی، عنوان کرد: جا دارد از آقای نشان‌زاده که طی تصدی مسئولیت در هلدینگ برای چندمین بار از پروژه بازدید و نظارت دارند تشکر کنم .

موحد، افزود : پتروشیمی دهدشت ۱۵ سال پیش کلنگ‌زنی شد و با سرعت کمتر از حد انتظار پیش رفت که در دو سال گذشته این طرح سرعت قابل قبولی گرفته و انتظار می‌رود در ادامه با توجه به حضور مهندس نشا‌ن‌زاده از فرزندان نخبه استان در هلدینگ خلیج فارس ، اجرای آن سرعت بیشتری بگیرد و مردم آثار آن را در زندگی خود و حوزه اشتغال جوانان ببینند.

وی به جلسه برگزار شده در پتروشیمی دهدشت اشاره کرد و گفت : با حضور مسولان ارشد هلدینگ خلیج فارس ، مدیران مجموعه پتروشیمی دهدشت و مسولان شهرستان مشکلات پیش‌روی توسعه این طرح مطرح و تصمیمات لازم برای حل آنها گرفته شد.

حجت الاسلام موحد به برخی از مسائل مطرح شده در این جلسه اشاره داشت و ادامه داد : در بحث نیازمندی‌ها و مشکلات این طرح می‌توان به بحث انتقال آب ، تامین برق و ایجاد نیروگاه اشاره کرد که مقرر شد تا دو هفته آینده این نیازمندی‌ها طبقه‌بندی و تعیین تکلیف شوند تا اجرای پروژه سرعت بیشتری بگیرد .

وی با اشاره به اینکه این طرح با هدف ایجاد اشتغال برای مردم و جوانان منطقه ایجاد شده است، گفت: با توجه به اهمیت این موضوع مقرر شد برای ادامه کار از پیمانکاران و پرسنل بومی استفاده شود و همچنین اقلام ، ابزار و کالاهای مورد نیاز کارگاه نیز با قید اولویت از بازار شهرستان تامین شود تا در این زمینه نیز کسبه شهرستان از وجود این طرح عظیم صنعتی منتفع شوند .

موحد با اشاره به وجود نیروی انسانی متخصص و کارآمد شهرستان‌های کهگیلویه بزرگ در دیگر مجموعه‌های نفت و پتروشیمی کشور، بیان کرد: هلدینگ خلیج فارس از فرزندان شایسته این استان در مجموعه‌های اداری و کادر مدیریتی این مجموعه پتروشیمی استفاده کند.

نماینده مردم شهرستان‌های کهگیلویه ، بهمئی ، چرام و لنده در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه پتروشیمی دهدشت نقش مهمی در توسعه همه جانبه منطقه خواهد داشت،گفت: برنامه‌ریزی شده تا حساب‌های بانکی این مجموعه به یکی از بانک‌های شهر دهدشت انتقال داده شود تا در کنار رشد و توسعه صنعت پتروشیمی شاهد رشد اقتصادی بانک‌های شهرستان نیز باشیم و بتوان به خوبی از این ظرفیت استفاده کنیم.


کریمی: نیروهای کار قانونی و از طریق متولی معرفی شوند

سید سلیمان کریمی اظهار داشت: از مجموعه پتروشیمی بخاطر فعالیت های اخیر تقدیر و تشکر می کنم.

رئیس اداره کار ابراز کرد: در طول ۷ ماه ۱۳۰ نفر جذب شده که نیروها کارگری بودند.

وی اضافه کرد: انتظار داریم نیروهای کار از طریق روال قانونی و متولی امر معرفی شوند.



نشان زاده: پتروشیمی دهدشت از اولویت های ماست/یک روز تاخیر در اجرا حق الناس است/نیروها و پیمانکاران بومی و نظام مند شوند/تلاش موحد و مجموعه دفترش در پیگیری مطالبات مردم حوزه انتخابیه ستودنی است

حسن نشان زاده در بازدید از پتروشیمی دهدشت گفت: ۱۴ میلیارد دلار پروژه در حال اجرا داریم که پروژه دهدشت یکی از پروژه هاست.

معاون برنامه ریزی و توسعه کسب و کار گروه صنایع پتروشیمی خلیج فارس تصریح کرد: به فرمایش سردار سلیمانی اگر برای دیده نشدن کار کنیم خدا کاری می کند که دیده شویم.

وی اضافه کرد: مدیریت جدید هلدینگ به نقاط محروم توجه ویژه ای دارد و مدام پیگیر پروژه های مناطق محروم هستند.

نشان زاده گفت: پروژه دهدشت از اولویت های ویژه ماست یک روز تاخیر در این پروژه حق الناس است.

وی اظهار داشت: موظفیم بومی سازی را در اولویت قرار دهیم و انشاالله اجرایی خواهد شد.

وی با بیان اینکه رونق و اشتغال از اولویت های ماست عنوان کرد: اگر این پروژه راه اندازی شود رونق اقتصادی شکل خواهد گرفت.

نشان زاده خاطرنشان کرد: وعده پوچ نمی دهم به حرفی که میزنم عمل می کنم، تلاش می کنم که از زندگیم بگذرم تا این صنعت فعال شود.

وی ادامه داد: نیروها کاری و پیمانکاری باید بومی و نظام مند شود و اولویت باید با بچه های شهرستان باشد.

نشان زاده ابراز کرد: در ۶ ماه اینده خبرهای خوبی در راستای پیشرفت پتروشیمی به گوش خواهد رسید.

معاون برنامه ریزی و توسعه کسب و کار گروه صنایع پتروشیمی خلیج فارس گفت: توانمند سازی و پرورش نیرو در اولویت باشد و در این راستا هزینه خواهیم کرد.

نشان زاده اظهار داشت: پروژه هیچ مشکل مالی و اعتباری وجود ندارد و پروژه مدام تقویت مالی میشود.

وی ادامه داد: پیمانکاران باید بومی باشند و از سطح شهرستان انتخاب شوند.

نشان زاده گفت: در بحث مشکلات آب و برق انتظار داریم نماینده محترم جهت رفع این موضوعات همکاری کند.

نشان‌زاده عنوان کرد: تلاش موحد و مجموعه دفترش در پیگیری مطالبات مردم حوزه انتخابیه ستودنی است.

وی اضافه کرد: حساب های شرکت ها در بانک تجارت دهدشت قرار گیرد.

 

دیدگاه های مردم

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

شـماره تمـاس 09171482994
پسـت الـکترونیـکی info@asrzagros.ir
آدرس پسـتی جمهوری اسلامی ایران،کهگیلویه و بویراحمد، دهدشت ...