افزونه جلالی را نصب کنید. 24 شوال 1445 Thursday, 2 May , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 6270 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 10 تعداد دیدگاهها : 764×
مشکل اساسی طرح توسعه بیمارستان شهدای گمنام تامین اجتماعی یاسوج/شهرداری و تامین اجتماعی پاسخگو باشند
16 آوریل 2022 - 10:02
این پایگاه خبری بر اساس رسالت خطیر خود آماده پاسخگویی نهادهای متولی (تامین اجتماعی و شهرداری یاسوج) است تا جوابیه را جهت تنویر افکار عمومی منتشر کند.  
پ
پ

به گزارش عصرزاگرس، طرح توسعه بیمارستان شهدای گمنام تامین اجتماعی یاسوج بزودی اجرا خواهد شد. 

در این طرح ظرفیت بیمارستان از 60 تخت به 96 تخت خواهد رسید ولی این طرح دارای مشکلات اساسی است.

نداشتن پارکینگ مناسب و تردد بیش از اندازه از مهم ترین مشکلات این بیمارستان است و گفته می شود محل توسعه بیمارستان( پارکینگ) نامناسب است.

با اجرای این طرح، پارکینگ اصلی بیمارستان به تعداد ظرفیت پزشکان است و پرسنل باید در بیرون از بیمارستان که مکان شلوغی است پارک کنند و ساعت ها بخاطر نبود جای پارک معطل می شوند. 

سوالاتی که مطرح است چطور جای مناسبی برای توسعه بیمارستان در نظر نگرفته اند؟

یا اینکه شهرداری چطور با توجه به ظرفیت بالای بیمارستان و سرانه کم پارکینگ مجوز ساخت داده است؟

طبق قانون به ازای هر 4 تخت یک جای پارک خودور همراه ببمار باید در نظر گرفته شود که در رویه جدید سرانه پارک صفر است.

همچنین این بیمارستان 260 پرسنل دارد که فضای پارکینگ برای پرسنل در نظر گرفته نشده است. 

در همین رابطه یکی از مخاطبان با ارسال متنی به متن فوق واکنش نشان داد و توضیحاتی را به شرح زیر ارائه نمود. 

روز گذشته نشست هم اندیشی مسئولان در خصوص روند ساخت و سازها برگزار شد.

این نشست حاوی مصوباتی مهم در خصوص روند ساخت و سازها و برخورد با سازه های غیر مجاز بود، مصوباتی که عمدتاً به پیشنهاد اعضای سازمان نظام مهندسی ساختمان طرح و مورد موافقت اعضاء قرار گرفت.

در ادامه برخی مصوبات را می‌بینیم:

با توجه به وضعیت شهر یاسوج، احداث و ایجاد پارکینگ در اولویت باشد. در ابنیه احداثی بعد از سال 92 کسر پارکینگ بیش از 5 متر ضمانت اجرایش وضع پارکینگ باشد. مگر این که به تشخیص کارشناسی رسمی امکان ان نباشد که در ان صورت رای به جریمه.در ابنیه قبل از 92 اعضای کمیسیون مطابق قانون مختارند با توجه به وضعیت ملک، منطقه وقوع ملک، ضرورت یا عدم ضرورت احداث پارکینگ به لحاظ تراکم جمعیت منطقه ای و وضعیت معابر رای مورد نظر را اعم از جریمه یا وضع پارکینگ صادر فرمایند.

در مصوبه فوق الاشاره به صراحت اعلام شده است خط ومشی ساخت وساز مراکز در مرکز استان ونواحی تحت پوشش شهرداری یاسوج.

توسعه و پیشرفت یک سازمان و فضای درمانی آن هم در استان محروم کهگیلویه و بویراحمد یک ضرورت است،استانی که آمار گرانی، تورم و از همه مهم تر خود کشی در رتبه یک کشوری قرار دارد،لازمه چنین جهشی مطالعه و تحقیق بسیار و استفاده از نخبگان ومتخصصین صاحب نظر در آن حیطه میباشد، حال که خورشید اقبال گوشه چشمی به این استان وجامعه شریف وتحت پوشش سازمان تامین اجتماعی جهت توسعه بیمارستان شهدای گمنام  تامین اجتماعی یاسوج انداخته است، ضروری می دانیم همه جوانب امر در نظر گرفته شود.شاید تکرار چنین فرصت گرانبهایی برای بیمه شدگان وهم استانی های گرامی چندین سال دیگر طول بکشد، جذب اعتبار جهت توسعه،پیشرفت وارتقا خدمت رسانی درمانی به جامعه هدف در استان کار آسانی نخواهد بود،پس باید ازتمام ظرفیتهای این جذب اعتبار جهت افزایش راندمان وبهره وری تنها بیمارستان سازمان تامین اجتماعی دراستان ک.ب استفاده کرد.

 همچنین با ابلاغ سیاستهای کلی ومصوب تامین اجتماعی(ایجاد رفاه عمومی، بر طرف ساختن فقر و محرومیت، حمایت از اقشار و گروههای هدف خدمات اجتماعی از جمله بی‌سرپرستان، از کارافتادگان، معلولان و سالمندان و.. استقرار نظام تأمین اجتماعی به صورت جامع، یکپارچه، شفاف، کارآمد، فراگیر و چندلایه و..)

 توسط مقام معظم رهبری حضرت آیت الله خامنه ای(مد ظله العالی)

 تعداد افراد تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی در استان محروم ک.ب رشد بسیار زیادی خواهد داشت، وباتوجه به اینکه این مرکز تنها بیمارستان سازمان تامین اجتماعی در استان میباشد.قرار گرفتن این مرکز دقیقا بر روی تقاطع غیر هم سطح به خودی خود بستر حوادث زیادی خواهد بود ودرحال حاضر نیز با رجوع به امار راهنمایی ورانندگی استان امار این حوادث دراین مکان قابل دستیابی می باشد، مگر توسعه بدون در نظر گرفتن پارکینگ جهت پرسنل درمانی و بیمه شدگان محترم آن هم در چنین مکان خاص و حادثه خیزی چه معنایی دارد،مگر میشود رفاه و امنیت همراهان بیماران بستری دراین مرکز را نادیده گرفت وفضایی جهت اسکان درنظر نگرفت،سرانه فضای سبز بیمارستان در این طرح توسعه چه جایگاهی دارد!!توسعه بدون درنظر گرفتن مکانی جهت مهدکودک فرزندان کارکنان وآرامش خاطرشان وهمچنین مشوق های فرزند آوری چه جایگاهی دارد.

بیمارستان شهدای گمنام تامین اجتماعی بعنوان تنها بیمارستان سازمان تامین اجتماعی در استان کهگیلویه وبویراحمد،وظیفه خدمت رسانی به جامعه بیمه شده تحت پوشش دراین استان را بر عهده دارد،باتوجه به گزارش تهیه شده این بیمارستان با اخذ مجوز های ساخت وتوسعه در فضایی که بعنوان پارکینگ جهت کارکنان وبیمه شدگان محترم مورد استفاده قرار میگرفت،طی روزهای اخیر بدون اطلاع قبلی توسط مسولین این بیمارستان پارکینگ مورد اشاره مسدود،وسخن از توسعه ای میشود که هیچ پشتوانه عقلانی و اقتصادی ندارد،. به نوعی دست درازی به منابع سازمان تامین اجتماعی و منافع جامعه شریف بیمه شده وکارگری می باشد،فضایی که بدون اینده نگری وپیش بینی پارکینگ در شرف شروع ساخت و توسعه می باشد،این سوال در ذهن خواننده ایجاد می شود:

1-باتوجه به شرایط ترافیکی شهر یاسوج ومحل احداث این بیمارستان بر روگذر غیر هم سطح،وتراکم مراکز تجاری،اقتصادی و تفریحی،ایا توسعه چنین بیمارستانی در چنین فضایی بدون در نظر گرفتن فضای پارکینگ جهت رفاه حال بیمه شدگان وکادر درمان عاقلانه بنظر میرسد??

2-کادر درمانی که قریب به دوسال اخیر با ایثار و جهاد در جهت حفظ سلامت هموطنان وهم استانی های محترم ازهیچ کوششی دریغ نکردند وجهان به احترام این عزیزان قد علم کردند،شایسته چنین ناملایمتی هایی هستند?

3-مگر میشود با برهم زدن ارامش کارکنان یک مجموعه،بدون اطلاع قبلی، از ورود کارکنان(مهمترین سرمایه ها سازمان) به فضای بیمارستان جهت پارک خودرو ممانعت گردد،ولی توقع خدمت رسانی مطلوب داشت.

3-شهردار وشورای شهر مرکز استان طبق کدام قانون و مصوبه با مجوز توسعه این بیمارستان بدون در نظر گرفتن فضای پارکینگ موافقت کرده اند?

4-درصورت رخداد سوانح مالی و جانی برای کارکنان و بیمه شدگان،ایا مسولیت این اقدام را شهردار وشورای شهر ومسولین این بیمارستان خواهند پذیرفت?

5-ایا بند اول منشور حقوق بیمار که همان(دریافت مطلوب خدمات سلامت حق بیمار است)می باشد،با وجود خطرات جانی ومالی برای کارکنان این مجموعه مهیا خواهد شد?

6-با توسعه این بیمارستان بدون درنظر گرفتن پارکینگ ایا دراینده ای نزدیک شاهد معضلات،مشکلات ترافیکی،جانی،مالی عدیده ای نخواهیم بود?

7-فرضا طبق مصوبه شهرداری،جریمه عدم احداث پارکینگ پرداخت شده باشد،این اقدام طبق کدامین قانون انجام شده است?

8-ایا مسولین حاضر به ارایه ضمانت اجرایی به صاحبان اصلی منابع سازمان تامین اجتماعی که همان بیمه شدگان می باشند هستند?وعواقب تصمیم به توسعه این بیمارستان دراین مکان را خواهند پذیرفت?

9-ایا اخذ مجوز و منابع جهت احداث بیمارستانی با قابلیت ارایه تمامی خدمات تخصصی وفوق تخصصی به بیمه شدگان در فضایی مناسبتر،بدون ارجاع بیماران با سایر مراکز اقدام شایسته تری نخواهد بود?

درپایان هم استانی ها وبیمه شدگان محترم به انتظار جوابیه مسولین شهرداری یاسوج و بیمارستان شهدای گمنام خواهند نشست.

  این پایگاه خبری بر اساس رسالت خطیر خود آماده پاسخگویی نهادهای متولی (تامین اجتماعی و شهرداری یاسوج) است تا جوابیه را جهت تنویر افکار عمومی منتشر کند.  

دیدگاه های مردم

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

شـماره تمـاس 09171482994
پسـت الـکترونیـکی info@asrzagros.ir
آدرس پسـتی جمهوری اسلامی ایران،کهگیلویه و بویراحمد، دهدشت ...