افزونه جلالی را نصب کنید. 24 شوال 1445 Thursday, 2 May , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 6272 تعداد نوشته های امروز : 2 تعداد اعضا : 10 تعداد دیدگاهها : 764×
گزیده خطبه های نماز جمعه استان کهگیلویه و بویراحمد
08 آوریل 2022 - 19:12
نماز عبادی سیاسی جمعه در سراسر استان کهگیلویه وبویراحمد با حضور نمازگزاران برگزار شد.
پ
پ

به گزارش عصرزاگرس، نماز عبادی سیاسی جمعه در سراسر استان کهگیلویه وبویراحمد با حضور نمازگزاران برگزار شد.

آیت الله حسینی: امریکا و اسرائیل با اتهام زنی سعی در جلوگیری از پیشرفت های هسته ای ایران دارد

آیت الله حسینی در خطبه اول نماز جمعه شهر یاسوج با دعوت نماز گزاران به تقوای الهی و اینکه  یکی از مراتب تقوا توجه به قرآن و انس به آن و تلاش برای فهمیدن پیام قرآن و دستورات قرآنی است ، گفت: انسانی که با قرآن انس دارد و کلام وحی و دین در قلب او قرار می گیرد چنین انسانی هدایت شده است، پیامبر (ص) فرمود: دو‌ چیز گرانبها در میان شما به امانت گذاشته ام اگر به قرآن و اهل بیت تمسک پیدا کنید. گمراه نخواهید شد، بنابراین اگر انسان به قرآن و اولیای الهی توجه نکند گمراه خواهد شد.

امام جمعه مرکز استان با بیان اینکه اگر انسان به دین و تعالیم آن توجه و عمل نکند در جهنم وارد خواهد شد و همیشه سراسر وجود آنها غم و اندوه و رنج خواهد بود، گفت: پیامبر فرمود: از تلاوت قرآن غافل نباشید زیرا قلب های مرده را زنده خواهد کرد و همانگونه که نماز انسان را از الودگی ها جدا و هدایت می کند قرآن  سبب هدایت انسان به سوی پاکی می شود.

وی با بیان اینکه ثواب قرائت قران برای درک تعالیم دین مانند آنچه به فرشتگان ثواب می دهند به این شخص که قرآن تلاوت می کند عطا می شود، گفت: امام علی علیه السلام فرمود:  از حق های فرزند بر والدین نام نیکو برای او توسط والدین و تربیت نیکو است یکی از روش های تربی نیکو آموزش قرآن است در همین راستا پیامبر فرمود کسی که به فرزند خود قرآن یاد دهد آن پدر و مادر را در روز قیامت لباس بهشتی می پوشانند.

وی به حدیثی از پیامبر برای تربیت بر سه خصلت محبت پیامبر، حل اهل بیت (ع) و قرائت قرآن اشاره کرد و گفت: یکی‌ از وظایف جامعه اسلامی و مسلمانان یاد دادن قرآن به فرزندان است.

آیت الله حسینی با بیان اینکه پیامبر اسلام به جلساتی در خصوص تدریس و قرائت قرآن اشاره کرد و اینکه رحمت خداوند بر این جلسات نازل می شود افزود: در جلسات که شراب، قمار، فتنه انگیزی باشد شیاطین نازل می شوند اما در خانه‌هایی که قرآن تلاوت می شود فرشتگان نازل می شود و آن خانه برای اسمانیان درخشان می شود.

وی به گذراندن و سپری شدن اوقات در جلسات مختلف که ذکر نباشد و ثوابی ندارد، اشاره کرد و گفت: درجات بهشت به اندازه آیات قرآن است، وقتی ایه ای از قرآن خوانده می شود و عمل به آن می شود انسان به سمت درجات بالاتر می رود و در روایت وجود دارد حتی اگر کسی قرآن یاد نگرفته باشد در دنیای دیگر به او قران یاد می دهند.

آیت الله حسینی در خطبه دوم نماز جمعه  به ضرورت تذکر به روزه خواران اشاره و با بیان اینکه افراد روزه خواران در پیشگاه خداوند متعال مجازات سنگینی می شوند، گفت: فناوری هسته ای یکی از حق های مسلم کشور است که در بخش های کشاورزی، صنعت، پزشکی، تولید برق، دامپروری کاربرد دارد هر چند آمریکا و رژیم صهیونیستی با اتهام زنی به ایران مبنی بر تولید بمب هسته ای سعی در مانع از پیشرفت های هسته ای ایران می شوند.

وی افزود: امروز  تورم در مصالح ساختمانی ، زمین، کرایه منازل مشاهده می شود و کسی هم ترحم نمی کند و خود ما باید به هم رحم کنیم زیرا خداوند متعال به ما رحم می کند.

امام جمعه شهر یاسوج با بیان اینکه مسکن مهر یک طرح خوب بود و باید معایب آن برطرف می شد.

وی گفت: روز سه شنبه وفات حضرت خدیجه است خداوند متعال به برکت فاطمه زهرا (س)  را عطا کرد که از نسل او یازده امام معصوم متولد شد.


دهدشت:

حجت الاسلام وحدانی فر: سخت‌گیری‌ بانک‌ها استان در پرداخت وام‌ها موجب رکود صنعت شده است

امام جمعه دهدشت در اولپن نماز جمعه ماه رمضان با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در دیدار با قاریان قران گفت: آنها از بالاترین و ولاترین هنرمندان هستند چرا که حقیقتا کسی که از بین صوت های لهو و لعب که در این دنیای فانی وجود دارد قران را انتخاب می کند نشان از ان است که قاری از بالاترین و ولاترین هنرمندان است.

حجت‌الاسلام علی وحدانی فر به بحث شعار سال و نقش دانش بنیان ها در بخث کشاورزی اشا ه کرد و افزود: امروز یکی از مسایل روز کشور ما بحث کشاورزی است چرا که واردات کشاورزی و غذایی زیاد بوده و این نشان می دهد که امنیت غذایی کشور به مخاطره می افتد.

وی تصریح کرد: اگر به سمت دانش بنیان ها حرکت کنیم و توجه به کشاورزی و با تکنولوژی و با دانش روز داشته باشیم در آینده بحثت امنیت غذایی مشکلی نخواهیم داشت.

وحدانی فر با اشاره به اینکه وزارت جهاد کشاورزی برنامه دانش بنیان را سرلوحه کار خود قرار دهد بسیاری از مشکلات حل می شود، ادامه داد: مصرف ۹۰ درصدی و هدر رفت ۶۷ درصدی آب در حوزه کشاورزی در کنار هزینه ۱۰۰ میلیون دلاری سالانه برای واردات تنها بخشی از مشکلات کشاورزی سنتی ما بشمار می رود که امنیت غذایی کشور را تهدید می کند که بخش کشاورزی ما از عرصه دانش بنیان ها عقب مانده و باید این عقب ماندگی جبران شود.

وی در بخش دیگر سخنان خود به بازی جدید استکبار جهانی به سرکردگی امریکای جنایتکار در توافق برجام اشاره کرد و گفت: برای فرار از توافق عزتمندانه و قوی هر روز یک بازی جدید ایجاد می کند.

خطیب نماز جمعه دهدشت افزود: سخنگوی وزارت امریکا در سخنان بهانه جویانه اعلام کرده، خروج ترامپ از برجام، تررویستی اعلام کردن سپاه و ترور سردار سلیمانی نه تنها مانع ایران نشد بلکه موجب توسعه برنامه هسته ای آنها و بدتر شدن شرایط آمریکا در منطقه شده است.

وحدانی فر تصریح کرد: این تهدید های شما دیگر کارساز نیست و ما دست از سر قاتلین و عاملین سردار بر داریم تصور غلطی است چرا که این مسئله دستور مقام معظم رهبری است و هر کسی در ترور سلیمانی نقش داشته باشد را مجارات خواهیم کرد.

امام جمعه دهدشت در ادامه به نرخ پایین وام ازداج در استان اشاره و اضافه کرد: استان در این بحث جر آخرین استان های کشور معرفی شده است و این مایه تاسف است برای مسولان بانک های است که ما وقتی صبحت از ازدواج می کنیم یعنی بانک ها باید پای کار باشند.

وی بیان کرد: خروجی پایین بودن وام ازدواج را در امار بالای طلاق و کاهش ازدواج در استان شاهد هستیم.

وحدانی فر گفت: همه ما میدانیم که در اقتصاد بانک ها نقش ویژه و موثری دارند مخصوصا در استان هایی مانند کهگیلویه و بویراحمد صنعتی نیستند و نقش محوری دارند که متاسفانه مورد غفلت قرار گرفته است.

خطیب نماز جمعه دهدشت با اشاره به اینکه چرا باید از بین استان ها ما رده اخر باشیم، گفت: سوال این است که ایا همین قدر که برای وصول اقساط ثبت نام کننده‌های مستمر بگیر تامین اجتماعی، کمیته امداد و … پیامک داده می شود و ضامنین را تهدید می کنید برای وصول اعتبارات بیشتر از بانک های مرکزی تلاش کردید؟

وحدانی فر با اشاره به اینکه چرا در شهرک های صنعتی ما باید فعالیت های نصف شود، افزود: یکی از این عوامل را می توان سخت‌گیری بانک ها ، عدم اعتماد به بانک ها به جوانان و ضامن خواستن های سنگین دانسن که موجب تعطیلی کارخانه جات و شهرکت ها شده است.

سی سخت: 

حجت‌الاسلام مصباح نژاد: فناوری صلح آمیز هسته ای حق مسلم و نیاز ضروری کشور است

خطیب جمعه سی سخت هم به شهادت حجت الاسلام اصلانی و دارایی دو تن از روحانیان جهادی و خدوم اشاره کرد و گفت: این حوادث سناریوی دشمنان برای تضعیف وحدت و انسجام اسلامی و جبهه مقاومت است اما به کوری چشم صهیونیست ها و استکبار، خون پاک شهدای مظلوم روحانیت امت اسلام را منسجم تر می کند.
حجت الاسلام مصباح نژاد به ۲۰ فروردین روز فناوری هسته ای هم اشاره کرد و افزود: فناوری صلح آمیز هسته ای حق مسلم و نیاز ضروری کشور است و در این راه هزینه های زیادی به قیمت خون دانشمندان هسته ای متحمل شده ایم.
وی به شهادت شهید اهل قلم سید مرتضی آوینی و روز هنر انقلاب اسلامی پرداخت و بیان کرد: شهید آوینی پیشتاز هنر انقلابی و اسلامی بود اما متاسفانه در عرصه هنر راه ایشان ادامه داده نشد.
مصباح نژاد شهادت امیر صیاد شیرازی را یادآور شد و گفت: شهید صیاد شیرازی فرمانده ای مومن انقلابی، وارسته و متعبد بود که خدمات ارزشمندی در دفاع از میهن و مبارزه با دشمن از خود به یادگار گذاشت و خار چشم منافقان بود و سرانجام به دست این فرقه زبون به فیض شهادت و اجر واقعی اش نایل آمد.

قلعه رئیسی: 

درخواست امام جمعه قلعه رئیسی از استاندار درخصوص یک پروژه 7 ساله

حجت الاسلام اسماعیل صلواتی در خطبه اول نماز جمعه امروز گفت: ماه مبارک رمضان ماه بارش رحمت الهی بر بندگان است اگر بتوانیم ایمان و عمل صالح را با هم داشته باشیم مشمول رحمت الهی می شویم ایمان و عمل صالح باعث می شود که انسان صلاحیت و لیاقت و ظرفیت دریافت رحمت الهی را در خودش ایجاد کند وظیفه ما ایجاد ظرفیت است و افاضه رحمت الهی به اراده خدا انجام می شود اهل اطاعت الهی و اطاعت رسول خدا و اهل پیروی از قرآن و اهل تقوا و آمران به معروف و ناهیان از منکر و اقامه کنندگان نماز و صابران و استغفار کنندگان کسانی که در جامعه صلح آشتی ایجاد می کنند مورد رحمت الهی واقع می شوند.

امام جمعه قلعه رئیسی در خطبه دوم با بیان اینکه نماز جمعه این هفته به یاد شهید نوروزعلی بناوند برگزار می‌شود گفت: این شهید به شجاعت و صبوری معروف بود و از زن و فرزند برای حفظ دین و انقلاب و نظام اسلامی گذشت و آگاهانه راهش را انتخاب کرد اهل نماز و روزه و مقید به فرایض دینی بود.

وی در ادامه گفت: شاهد حادثه دلخراش و تروریستی در صحن پیامبر اعظم حرم رضوی علیه السلام بودیم یکی از تکفیری های تولیدی آمریکا و صهیونیسم با چاقو به سه روحانی حمله می کند و دو نفر نهایتاً شهید می شوند و یک نفر هم در بیمارستان بستری است این اقدام و عملیات ددمنشانه را محکوم می‌کنیم این عملیات حکایت از یک پشت صحنه و کارگردانی توطئه از سوی دشمنان اسلام و انقلاب است و هدف آن ها وحدت امت اسلام و انحراف افکار عمومی از مسئله فلسطین و قدس و به چالش کشیدن گفتمان مقاومت و به چالش کشیدن گفتمان مقاومت و جنگ مذهبی است.

صلواتی گفت: رهبر حکیم و عارف قرن انقلاب در دیدار با قاریان قرآن تاکید کردند مساجد باید تبدیل به پایگاه قرآنی محور و فعالیت‌های قرآنی شوند لذا در سطح استان رسالت سازمان تبلیغات اسلامی و اداره ارشاد اسلامی و اداره کل اوقاف و امور خیریه و سپاه و بسیج و حوزه های علمیه و ائمه جماعات است که نگذارند این مطالبه و کلام امام جامعه شهید شود و مساجد استان و مناطق را تبدیل به پایگاه قرآنی کنند ائمه جمعه استان آماده همراهی و همکاری و مثل یک سرباز در میدان هستند و جلسات قرائت قرآن و ترویج فرهنگ قرآن باید مسجد محور باشد در سطح منطقه چاروسا زمینه رشد و ترویج فعالیت‌های قرآنی وجود دارد لذا از استاندار درخواست می شود برای پروژه ۷ ساله دارالقرآن خاتم الانبیای شهر قلعه رئیسی چاره اندیشی کنند و به صورت جهادی این مرکز فرهنگی را تکمیل و در اختیار خانواده‌ها و فرزندان این منطقه قرار دهند.
لنده؛

حجت الاسلام محمودی اصل:قصد دارد با نفوذ در فضای مجازی ذهن فرزندان را درگیر کند

امام جمعه لنده هم گفت: شهادت دوتن از روحانیون در حرم مطهر امام رضا (ع ) اختلاف افکنی میان شیعه و سنی و دوکشور ایران و افغانستان است.
حجت الاسلام سید هدایت محمودی اصل افزود: رمضان ماه تعالی انسان و انس با قرآن در ماه نزول قرآن است اما متاسفانه جامعه امروزی ما با عملی کردن سیره قرآن فاصله است.
وی با تاکید بر اهمیت مجالس قرآنی افزود: جوانان سرمایه های مهمی هستند که باید آنها را برای شرکت در محافل قرآنی تشویق و ترغیب کرد چرا که بیشتر موفقیت های نخبگان از همین مجالس و محافل قرآنی بیرون آمدند.
نماز جمعه لنده تاکید کرد: مساجد باید به پایگاه های فعال قرآنی و قرارگاه های قرآنی تبدیل شود.
خطیب جمعه لنده با هشدار جدی به خانواده ها در خصوص اینکه بخش زیادی از فضای مجازی در دست دشمنان است تاکید کرد: دشمن قصد دارد با نفوذ در فضای مجازی ذهن فرزندان را درگیر کند و جلوی پیشرفت و ترقی آنان را بگیرد.
امام جمعه لنده با اشاره به تعطیلی کارخانه آسفالت لنده گفت: وجود این کارخانه نعمتی برای مردم است ولی تاکنون چه استفاده ای برای شهرستان نداشته است.
وی از دادستان و فرماندار خواست که این موضوع را مورد بررسی قرار دهند.
حجت الاسلام سید هدایت محمودی اصل گفت: شهادت دو طلبه در صحن علی بن موسی الرضا(ع) نشان از عمق کینه توزی دشمنان و انتشار آن در فضای مجازی برای اختلاف افکنی میان شیعیان و اهل تسنن است که بایدهوشیار باشیم.

چرام؛

حجت الاسلام افشار: دشمن در حال پیاده سازی فتنه در ایران است

امام جمعه چرام هم گفت: دشمن در حال پیاده سازی فتنه در ایران است و قصد تخریب آرمان وحدت با اختلاف افکنی بین شیعه و سنی از طریق سوء استفاده از احساسات پاک مردم را دارد.

حجت الاسلام سید نوراله افشار با بیان اینکه دشمن در این موارد ساز و کار آماده ای دارد و کاملا برنامه ریزی شده عمل می کند افزود: ربط دادن مسائل اقتصادی کشور با القای نارضایتی گسترده از روحانیت و نظام از جمله اهداف دشمن است.

وی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب به عنوان دیده بان ارشد نظام در ۱۹ بهمن ماه ۱۴۰۰ به زیبایی فرمودند تهاجم دشمن یک تهاجم ترکیبی است و ابعاد مختلف آن را تبیین نمودند و اینک شاهد عملیاتی شدن یکی از قطعات این تهاجم ترکیبی در این حوزه هستیم.

لیکک؛
حجت الاسلام افروغی: مسئولان جهت کنترل بازار همکاری کنند
امام جمعه شهر لیکک در جمع نماز گزاران این شهر با اشاره به اینکه مسئولان باید بدانند که مردم اوج نارضایتی را از وضعیت بازار دارند و هر روز در رسانه‌ها خبر بازدید از بازار منتشر می‌شود گفت: افزایش قیمت‌ها و فاکتور سازی ادامه دارد و این نشان می‌دهد و انتظار می‌رود مسئولان دست به دست هم دهند و وضعیت موجود را کنترل کنند.
حجت الاسلام سید محمد یوسف افروغی، به افزایش قیمت خودرو نیز اشاره کرد و افزود: وزیرصنعت، معدن و تجارت پیش از عید وعده دادند که در سال آینده قیمت خودرو ۱۵ درصد کاهش خواهد یافت، اما چنین اتفاقی رخ نداد و اُمید است این موضوع هر چه سریعتر رسیدگی شود.
وی همچنین با اشاره به بازگشایی مدارس و افزایش دمای هوا در این شهرستان از مسئولان خواست نسبت یه تامین وسایل سرمایشی برای رفاه حال این دانش آموزان اقدام کنند.

دیدگاه های مردم

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

شـماره تمـاس 09171482994
پسـت الـکترونیـکی info@asrzagros.ir
آدرس پسـتی جمهوری اسلامی ایران،کهگیلویه و بویراحمد، دهدشت ...