افزونه جلالی را نصب کنید. 26 شوال 1445 Saturday, 4 May , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 6276 تعداد نوشته های امروز : 1 تعداد اعضا : 10 تعداد دیدگاهها : 764×
گزارش کامل سفر نماینده کهگیلویه بزرگ و مسئولان به دیشموک(+تصاویر)
25 مارس 2022 - 2:48
نماینده مردم شهرستان‌های کهگیلویه، بهمئی چرام و لنده در مجلس شورای اسلامی به اتفاق فرماندار،مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی و جمعی از مسئولان برای رفع مشکلات منطقه دیشموک به این منطقه سفر کرد.
پ
پ

به گزارش عصرزاگرس، نماینده مردم شهرستان‌های کهگیلویه، بهمئی، چرام و لنده در مجلس شورای اسلامی با اشاره به هدف سفر به منطقه دیشموک گفت: در این سفر ضمن دیدار با مردم و بررسی مشکلات از طرح‌های نیمه فعال بازدید شد.

حجت الاسلام سید محمد موحد افزود: بخش دیشموک یکی از مناطق محروم حوزه انتخابیه بنده است که علیرغم خدمات رسانی زیاد نظام اسلامی هنوز چهره محرومیت در این منطقه خودنمایی می‌کند.

تلاش مستمر برای راه اندازی معدن نیترات لیراب دیشموک

وی ادامه داد: از دوران مسئولیت اقداماتی برای برون رفت از محرومیت از جمله اجرای طرح‌ معدن نیترات لیراب انجام شده است.

نماینده مردم شهرستان‌های کهگیلویه، بهمئی، چرام و لنده در مجلس شورای اسلامی گفت: جلسات مختلفی با مجموعه وزارت صمت انجام و وضعیت فعلی معدن نیترات به وزیر صنعت، معدن و تجارت منتقل شده است.

موحد بیان کرد: با بهره برداری از این طرح زمینه اشتغال جوانان فراهم می‌شود.

هزار هکتار از اراضی دیشموک به زیر آب می‌رود

نماینده مردم شهرستان‌های کهگیلویه، بهمئی، چرام و لنده در مجلس شورای اسلامی با اشاره به مشکلات بخش دیشموک در حوزه آب، راه، برق و کشاورزی گفت: حدود هزار هکتار از اراضی این منطقه به زیر آب می‌رود که دغدغه مردم بوده و تلاش برای رفع این مشکل ادامه دارد.

وی افزود: در کمیسیون تلفیق و سفر ریاست جمهوری اعتباری برای این طرح‌ها در نظر گرفته شده که با فراهم شدن زمینه فعالیت‌های اجرایی، تحرک ویژه‌ای در این زمینه شاهد هستیم.

اتصال دیشموک به استان خوزستان

موحد با اشاره به ماده ۲۳ اتصال محور ارتباطی خوزستان به فارس ادامه داد: این جاده از مسیر انتهایی دیشموک به شهرستان باغملک استان خوزستان متصل می‌شود.

نماینده مردم شهرستان‌های کهگیلویه، بهمئی، چرام و لنده در مجلس شورای اسلامی گفت: ماده ۲۳ این محور اخذ و اختصاص اعتبار آن در لایحه بودجه آورده شده است.

وی افزود: با اجرای این طرح‌ها محرومیت دیشموک برطرف و در آینده نزدیک در مدار توسعه قرار می‌گیرد.

مراحل شهرستانی شدن دیشموک انجام شده است

حجت الاسلام موحد با اشاره به پرهیز از شعار زدگی و مسئله شهرستانی دیشموک و چاروسا با پیگیری‌ها از طریق رئیس جمهور ادامه داد: با دستور ایشان نامه‌ای به وزیر کشور خطاب کردند و دستور شهرستانی هر دو بخش گرفته شد.

نماینده مردم شهرستان‌های کهگیلویه، بهمئی، چرام و لنده در مجلس شورای اسلامی گفت: طبق دستور ویژه وزیر کشور پرونده شهرستانی شدن این منطقه به کمیسیون سیاسی و امنیتی ارسال شده و در مراحل پایانی است.

وی در خصوص سرجمع اعتبارات کمیسیون تلفیق و ریاست جمهوری اختصاص یافته به بخش دیشموک ادامه داد: مبالغی از کمیسیون تلفیق، مبلغی از سفر ریاست جمهوری و مبلغی از ماده ۲۳ برای بخش دیشموک گرفته شده که در صورت نهایی شدن در لایحه بودجه اعلام می‌شود.

اختصاص اعتبار ۷۰ میلیارد تومانی برای رفع بخشی از مشکلات دیشموک

سید عبدالعزیز موسوی فرماندار کهگیلویه با اشاره به سفر استاندار و معاون اقتصادی به بخش دیشموک و روستای رودسمه و سفر امروز نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی به بخش دیشموک گفت: اقداماتی برای رفع محرومیت بخش دیشموک در نظر گرفته که گروهی از مدیران استان با مدیریت معاون اقتصادی استاندار برنامه تدوین سند توسعه دیشموک نهایی می‌شود.

وی با اشاره به اختصاص اعتبار برای توسعه دیشموک با پیگیری‌های استاندار افزود: اعتباری بالغ بر ۷۰ میلیارد تومان برای طرح انتقال آب از رودخانه سمه به اراضی دلی و اسفندان و احداث پل رود سمه اختصاص یافته است.

مرمت و بازسازی کانال های کشاورزی دیشموک در اولویت

موسوی با اشاره به فعالیت جهاد کشاورزی شهرستان کهگیلویه ادامه داد: اعتباری بالغ بر ۴۰۰ چهارصد میلیون تومان برای اصلاح کانال آب کشاورزی زمین‌های رودسمه قبل از فصل برنج کاری جذب و این کانال مرمت و بازسازی می شود.

فرماندار کهگیلویه با اشاره به دستور استاندار برای آسفالت تمامی جاده‌های کمتر از چند کیلومتر فاصله با جاده اصلی گفت: طبق دستور استاندار برای همه جاده های روستایی اعتبار اختصاص می‌یابد.

دیشموک صاحب اورژانس اجتماعی می شود

وی با اشاره به اختصاص زمین برای ساخت اورژانس اجتماعی دیشموک افزود: زمین مورد نظر تملک شده و اعتباری برای آن در نظر گرفته شده که در سایر حوزه‌ها همچون گاز رسانی، کلنگ آن زده شده و به سرعت در حال انجام است.

تاکید به تعیین تکلیف معدن نیترات

موسوی با اشاره به تعیین تکلیف معدن نیترات ادامه داد: صاحب امتیاز این معدن به نوعی دنبال فروش امتیاز آن بوده که از محل فروش آن به دنبال منفعت بوده اند.

فرماندار کهگیلویه با اشاره به تلاش‌های مسئولان صنعت و معدن، استاندار و نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی برای احیای آن گفت: این معدن ظرف دو ماه آینده تعیین تکلیف و یا پیمانکار شروع به کار و یا خلع ید می‌شود.

نبود متولی فرهنگ و مغفول ماندن مشکلات فرهنگی دیشموک

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان با اشاره به سفر به منطقه دیشموک گفت: به علت نبود مکان و متولی فرهنگ، بخش زیادی از مشکلات فرهنگی منطقه مغفول مانده است.

امین درخشان افزود: در این سفر بررسی‌های لازم را انجام و موضوع پیوست‌های فرهنگی، آسیب‌های اجتماعی را با اختصاص اعتبار پیش بینی خواهیم کرد.

درخشان ادامه داد: یکی از ظرفیت‌های بخش دیشموک کانون‌ فرهنگی و هنری مساجد بوده که بخش دیشموک دارای این ظرفیت بوده و برای اجرای برنامه‌های فرهنگی اعتبار اختصاص داده می‌شود.

دیشموک صاحب اداره فرهنگ و ارشاد می شود

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گفت: این منطقه به دلیل بعد مسافت و نبود دستگاه فرهنگی نیازمند توجه بوده که با همکاری ادارات اوقاف و کتابخانه‌های عمومی به حوزه مساجد توجه ویژه می‌شود.

وی با اشاره به ضرورت استقرار نمایندگی فرهنگ و ارشاد اسلامی در این بخش افزود: در صورت تبدیل و ارتقاء بخش دیشموک به شهرستان، این نمایندگی مستقر می‌شود.

حضور مدیرعامل ایرانسل در دیشموک

بیژن عباسی ارند در حاشیه این سفر با سید محمد موحد همراه شد و بررسی مشکلات ارتباطی این مناطق پرداخت.

تجدید میثاق با شهید امنیت

سید محمد موحد نماینده مردم شهرستان های کهگیلویه، بهمئی ، چرام و لنده با حضور در روستای بردله از توابع بخش دیشموک با حضور در گلزار شهید نوروزی ضمن ادای احترام به مقام شامخ شهید با قرائت فاتحه با این شهید تجدید میثاق چ از خانواده شهید نوروزی تجلیل کردند.

   

دیدگاه های مردم

  1. برای اب پایدار دیشموک هیچ کاری انجام نمیشه فقط دنبال حاشیه هستید ما اب خوردن نداریم

    پاسخ
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

شـماره تمـاس 09171482994
پسـت الـکترونیـکی info@asrzagros.ir
آدرس پسـتی جمهوری اسلامی ایران،کهگیلویه و بویراحمد، دهدشت ...