افزونه جلالی را نصب کنید. 26 شوال 1445 Saturday, 4 May , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 6276 تعداد نوشته های امروز : 1 تعداد اعضا : 10 تعداد دیدگاهها : 764×
آیا آزمون پتروشیمی گچساران باطل می شود/نامه جمعی از داوطلبین (+تصاویر)
04 مارس 2022 - 23:16
جمعی از داوطلبین آزمون پتروشیمی گچساران با ارسال نامه‌ای ضمن اعتراض به شیوه برگزاری آزمون خواستار ابطال آن شدند.
پ
پ

به گزارش عصرزاگرس در متن نامه داوطلبین امده است: اینجانبان جمعی از داوطلبین آزمون استخدامی شرکت پتروشیمی گچساران در موارد زیر نسبت به روند اجرای آزمون استخدامی این شرکت معترض بوده و ضمن همه مکاتباتی که از طریق سایت مورد ثبت نام و یا واحد های اداری و دولتی ذی ربط در مورد تخلفات صورت گرفته داشته و داریم
خواسته به حق خود را تجمع صنفی اعتراضی بدون هیچ گونه گرایش سیاسی و یا مخل امنیت و آسایش عمومی در جلوی فرمانداری شهرستان گچساران میدانیم.
1-عکس های موجود در فضای مجازی که نشان از ارسال دروس عمومی در چند درس به بیرون و مطابقت عینی این عکس ها با آزمون اجرایی در گچساران.
لازم به ذکر است که صحت اطلاعات ارسالی از نظر تاریخ و زمان برای عکس های مورد نظر قابل احراز است.
2-تقلب سازمان یافته صورت گرفته در حوزه امتحانی گچساران که به گفته شاهدان عینی افرادی با داشتن گوشی تلفن همراه و تبانی با ناظر کلاس اقدام به ارسال عکس به بیرون از سالن جلسه نموده اند که آثار آن در فضای مجازی موجود است که با توجه به اهمیت موضوع امتحان قطع آنتن تلفن همراه امری بسیار آسان و در دسترس بوده که باید توسط مسئولین برگزاری امتحان صورت میگرفت.
۳-تبانی بسیاری از ناظرین جلسه با افراد خویشاوند و فامیل خود که بر اساس مشاهدات عینی اقدام به کمک مسئله میکردند و تعدد بسیار زیاد ناظرین با عنواین مختلف که اقدام به ساپورت افراد مورد نظر می نمودند.
این نکته هم حایز اهمیت است که بسیاری از این ناظرین استاد٫ کارمند و یا دانشجوی دانشگاه آزاد بوده که نسبت به دروس امتحانی تسلت کامل برای جواب دهی و کمک به افراد مورد نظر خویش را داشتند.
۴-نحوه چیدمان و برگزاری و مدیریت جلسه امتحان که با وجود شرایط لازم جهت برگزاری امتحان در سالن جمعی که یقینا امکان تقلب را با داشتن دید جمعی پایین می آورد اقدام به برگزاری در کلاس ها و راه رو هایی با نور کم و تعداد بالا کلاس ها نمودند که با توجه به تبانی صورت گرفته بین ناظرین و افراد حاضر در کلاس ها این چیدمان به روند تقلب در امتحان کمک زیادی کرده است.
۵-تاخیر بیش از ۴۵ دقیقه در شروع فرایند آزمون که باتوجه به آماده بودن تمامی داوطلبین و در سکوتی عجیب از سوی ناظرین و عدم جوابگویی شفاف به دلیل تاخیر صورت گرفته فرایند امتحان در زمانی دیر تر شروع شده و به گفته شاهدان و داوطلبین علت اصلی لو رفتن سوالات پیش از امتحان هم همین تاخیر بوده است.
۶-باتوجه به مدت کار پروژه ای پتروشیمی گچساران و افرادی که گاها دارای سابقه بالای پنج تا ده سال کار مداوم و اجرایی و یا نظارتی در واحد های مختلف این سایت پتروشیمی هستند و اکثرا دارای مدارک فنی و مهندسی معتبر می باشند که همگام با سایر آزمون های استخدامی خواهان در نظر گرفتن سهمیه ای در دفترچه آزمون استخدامی بوده و هستند.(در همین مدت شاهد بودیم که شرکت نفت لاوان و اکثریت آزمون های صورت گرفته برای افرادی که در فعالیت های جاری پروژه مشغول به کار هستند سهمیه ای در نظر گرفته که در این آزمون این حق از افراد پروژه ای مشغول به کار در سایت که هر روز از ساعت ۶ صبح تا ۱۷ در سایت مشغول به کار بوده و فرصت لازم برای رقابت برابر با سایر داوطلبین را نداشته اند سلب شده است. )
۷-عدم ارایه ضریب کاهش معدل برای داوطلبین استانی و شهرستانی
که سبب حذف بدون رقابت بسیاری از افراد مشمول از نظر مدرک دانشگاهی شده که با توجه به وضعیت معیشت مردم استان گاها با شرایط سخت خانوادگی و همزمانی کار و تحصیل اقدام به اخذ مدرک از دانشگاه های استان و کشور نمودند.
لازم به ذکر است با توجه به فارغ التحصیلی تعداد زیادی از مشمولین این امتحان از دانشگاه دولتی یاسوج و پلیمر گچساران روند سخت گیری های بی پشتوانه ای که در این دانشگاه خصوصا در حق رشته های فنی مهندسی اعمال می شود که علارغم داشتن جایگاه در ردیف دانشگاه های مطرح کشور برای کسر نمره معدل روند درونی پرفشاری برای دانشجویان به وجود آورده اند که سبب وارد شدن آسیب به معدل مدارک تخصصی افراد شده است.به همین استناد افراد مشمول این آزمون خواهان اضاف شدن دانشگاه یاسوج و پلیمر گچساران به دانشگاه های مشمول کسر معدل هستند.
۸-از طرفی برگزار شدن دو‌آزمون شرکت های پتروشیمی بوشهر و گچساران در یک بازه کوتاه و نزدیک به هم سبب هجمه افراد زیادی از سراسر ایران برای ثبت نام در این آزمون شده که در بسیاری از رشته های تخصصی مهندسی تعداد زیادی از افراد در هر دو آزمون قبول شده اند که در صورت زمان بندی درست با تعیین تکلیف افراد پذیرفته در شرکت پتروشیمی بوشهر و حذف خود به خودی افراد پذیرفته امکان قبولی و رقابت بهتری بین نیروهای بومی برای پذیرش در رشته های امتحانی وجود داشته است.
لازم به ذکر است که در موارد مشابه هلدینگ خلیج فارس اقدام به برگزاری آزمون مشترک برای دو‌پتروشیمی هنگام و آپادانا نموده که امکان دعوت همزمان به دو شرکت برای افراد میسر نبوده و تعداد افراد بیشتری شانس حضور در مرحله مصاحبه را داشته اند که در این دو شرکت با توجه به قبولی حداقل ۴۰ درصد مشمولین در دو شرکت امکان رقابت از عده زیادی سلب شده است.
۹-عدم ارایه پاسخ نامه درست و منطقی از سوی مسئولین برگزاری آزمون که با توجه به روند کلی گفته شده و تقلب های صورت گرفته به سردرگمی افرادی که ماه ها برای این امتحان زحمت کشیده و با تحمل مشکلات و گرفتاری های فراوان شبانه روز درس خوانده تا شاید با برگزاری آزمونی سالم برای آینده خود قدم مثبتی بردارند
کمک میکند تا نسبت به سایر دستگاه ها و ادارات دولتی بی اعتماد باشند و موجی از ناامیدی را به جای بگذارد.
در آخر ضمن تشکر از فرمانداری و همه افراد و نهاد هایی که به صورتی پیگیر حق خواهی در این آزمون هستند اعلام میدارد که خواسته تجمع افراد در این برهه تنها دادخواهی و اعتراض به موارد مطرح شده در برگزاری آزمون پتروشیمی گچساران می باشد و فارغ از هر گونه جبهه گیری سیاسی قومیتی امنیتی در فضایی کاملا اسلام قصد رساندن فریاد دادخواهی خود به مسیولین و عوامل ذی ربط را دارند.
پیشاپیش از فرماندار محترم شهرستان گچساران ٫مدیرعامل محترم شرکت پتروشیمی گچساران٫استاندار محترم استان کهگیلویه و بویر احمد٫ائمه جمعه استان کهگیلویه و بویراحمد ٫مدیریت کل و رئیس اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی٫نمایندگان حوزه های سه گانه مجلس شورای اسلامی خصوصا جناب سید ناصر حسینی پور نماینده شریف مردم گچساران و باشت خواهان حمایت و پیگیری به جد خواسته جوانان استان تا تحقق عدالت و برگزاری آزمون در فرایندی درست و به دور از حواشی گفته شده باشند.دوستان گرامی
به همه موارد بالا اعتراض با چارت ارایه شده از سوی هلدینگ خلیج فارس را هم اضافه کنید
باتوجه به فعالیت صرفا پروژه ای حال حاضر پتروشیمی گچساران و در شمول طرح توسعه نبودن استخدامی این شرکت نیاز به وجود تعداد زیادی نیرو تخصصی برای اتاق کنترل پتروشیمی در سایت و یوتیلیتی باید در ظرفیت آزمون استخدامی دیده میشد که شاهد بودیم برای اتاق کنترل هیچ نیرویی پذیرش نمی شود و افراد پذیرفته شده به عنوان بهر بردار سایت مشغول می شوند.این مساعل خود می تواند جای چالش های بسیار داشته باشد که این نیرو‌ چ وقت و چگونه قرار است به کار گیری شود.

دیدگاه های مردم

  1. من هم آزمون دادم
    واقعاً گناه این جوونا گردن مسئولینی که می‌توانستند کاری کنند اما چشمشون رو بستند
    از چندین ماه قبل از آزمون روزی 15 ساعت خوندیم و کار و زندگی و خانواده و …. رو رها کردیم و فقط درس خوندیم اما متأسفانه تو این کشور با این مسئولین ربطی به تلاش و کوشش نداره
    بخدا قسم بعد از آزمون رفتم پیش رئیس حراست دانشگاه آزاد اعتراض میکردم بخاطر بی نظمی هایی که افرادی که برگه هاشونو تحویل میدادن و موقع بیرون رفتن واسه ما درست میکردن اما مستقیم تو چشمای من نگاه میکرد و می‌گفت اگه پارتی نداری برو و پشت سرتم نگاه نکن

    پاسخ
  2. سلام،چرا موقع حرف ک میشه مسئولین ما از حکم گناه تقلب حرف میزنند،،مگه فرق ما با بقیه چی یه..کل آزمونها شده تقلب.مگه این سوالا از کجا در میرن،خب از دست مسئولین..مسئولین بدانند ک این کار آنها باعث میشود ک بقیه نیز وارد این گناه بشن ،وگناهش هم گردن مسئولین نالایق هست.وسلام.

    پاسخ
  3. ما هم جزو آزمون دهندگان بودیم و شاهد عدم رعایت عدالت در برگزاری و چیدمان افراد و آوردن گوشی بعضی افراد روی جلسه امتحان بودیم ،،و خواهان لغو آزمون و برگزاری مجدد آزمون با رعایت کامل عدالت و تبعیض و نظارت مسؤلان کشوری و ن صرفا استانی هستیم

    پاسخ
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

شـماره تمـاس 09171482994
پسـت الـکترونیـکی info@asrzagros.ir
آدرس پسـتی جمهوری اسلامی ایران،کهگیلویه و بویراحمد، دهدشت ...