افزونه جلالی را نصب کنید. 25 شوال 1445 Friday, 3 May , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 6274 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 10 تعداد دیدگاهها : 764×
افتتاح بزرگترین پروژه تامین آب شرب عشایر شرق گچساران/ اختصاص ۷۰۰ میلیارد تومان به ابر پروژه دشت امامزاده‌ جعفر (+تصاویر)
01 مارس 2022 - 10:37
در سفر استاندار به گچساران صورت گرفت: استاندار کهگیلویه و بویراحمد در سفر یک روزه به شهرستان گچساران علاوه بر افتتاح چند پروژه آبی خبر خوبی هم برای مردم گچساران داشت.
پ
پ

به گزارش عصرزاگرس، سید علی احمدزاده به همراه معاون امور عمرانی استانداری، رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی و دیگر مدیران استانی و شهرستانی به شهرستان گچساران سفر کرد.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد در بدو ورود به شهرستان گچساران با حضور در گلزار مطهر شهدای روستای سربیشه به مقام شامخ شهدا ادای احترام کرد.

گلزار شهدای سربیشه با ۸ شهید، با مشکل نبود برق مواجه است که استاندار از مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان خواست این مورد را تا قبل از عید نوروز رفع کند.

طرح شبکه آبیاری تحت فشار، تجمیع، پمپاژ و توزیع آب در پردیس کشاورزی و سایت ملی دیم گچساران پروژه‌ای بود که با حضور استاندار افتتاح شد

این طرح در سطح ۷۰ هکتار شبکه و تجمیع و توزیع در سطح ۱۰۰ هکتار انجام شده است، هزینه اجرای شبکه ۲۴ میلیارد ریال و هزینه تجمیع، پمپاژ و توزیع ۲۸ میلیارد ریال بوده است.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد در مراسم بهره‌برداری از این پروژه با اشاره به اینکه استان ۱۰ درصد منابع آبی کشور را در اختیار دارد، گفت: متاسفانه نتوانستیم سهم آبی استان را از منابع آبی که در اختیار خودمان است بگیریم و سایر استان‌ها از این ظرفیت بهره‌مند می‌شوند.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: از رودخانه زهره سد چم‌شیر سهمی به بخش کشاورزی و صنعت گچساران اختصاص داده شده و پروژه آبیاری به دشت امامزاده جعفر آغاز شده اما سرعت انجام پروژه به دلیل اعتبارات کم رضایت‌بخش نیست.

وی عنوان کرد: در بودجه ۱۴۰۱ برای دشت امامزاده جعفر و خان احمد ۴۵ میلیارد تومان در نظر گرفته شده در حالی که برای تکمیل شبکه و بهره‌برداری از این پروژه‌‌ها به ۷۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: در این خصوص با وزارت نیرو رایزنی کردیم و مقرر شد در زمره ابر پروژه‌های ملی خارج از بودجه دیده شود و سال آینده به دشت امامزاده جعفر، خان احمد و دشت باشت مبلغ ۷۰۰ میلیارد اعتبار اختصاص داده شود تا بخشی از پروژه در ۱۴۰۱ به بهره‌برداری برسد.

افتتاح بزرگترین پروژه تامین آب شرب پایدار بهداشتی به عشایر منطقه شرق گچساران دیگر برنامه استاندار کهگیلویه و بویراحمد در سفر به گچساران بود.

عملیات آبرسانی به عشایر شرق گچساران سال گذشته آغاز و با ۱۳۰ میلیارد ریال اعتبارات ملی انجام شد و ۱۵۰ خانوار عشایری کلک بزرگ، کلک کوچک، تنگ سخت، گچ ترابعلی، گچ سید الله‌داد، ماهور باشت و سیچانلو از نعمت آب شرب پایدار بهره‌مند شدند.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد در این خصوص گفت: عشایر شرق گچساران با مشکل آب شرب مواجه بودند و با تانکر آبرسانی می‌شدند که با افتتاح این پروژه مشکل آب عشایر این منطقه حل شد.

احمدزاده با بیان اینکه هنوز برخی از عشایر در مناطق مختلف کهگیلویه و بویراحمد با مشکل آب شرب مواجه هستند، افزود: مشکل آب عشایر در همه مناطق استان باید حل شود.

دیدگاه های مردم

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

شـماره تمـاس 09171482994
پسـت الـکترونیـکی info@asrzagros.ir
آدرس پسـتی جمهوری اسلامی ایران،کهگیلویه و بویراحمد، دهدشت ...