افزونه جلالی را نصب کنید. 24 شوال 1445 Thursday, 2 May , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 6274 تعداد نوشته های امروز : 4 تعداد اعضا : 10 تعداد دیدگاهها : 764×
اوج‌گیری کرونا در کهگیلویه و بویراحمد و ادامه تعطیلی مدارس
20 فوریه 2022 - 7:16
در ستاد کرونا کهگیلویه و بویراحمد مطرح شد: اوج گیری کرونا در استان کهگیلویه و بویراحمد ستاد کرونا را مجبور به تعطیلی برخی مدارس این استان کرد. سید جواد هاشمی‌مهر معاون سیاسی امنیتی استانداری کهگیلویه و بویراحمد در آخرین جلسه ستاد کرونا گفت: تعطیلی مدارس ابتدایی و مهد کودک‌ها یک هفته دیگر تمدید شد.
نویسنده : حمیدرضا کاظم نسب
پ
پ

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی عصرزاگرس؛سید جواد هاشمی‌مهر معاون سیاسی استانداری کهگیلویه و بویراحمد در نشست استانی ستاد کرونا، گفت: در ستاد ملی کرونا تاکید بر خود مراقبتی است و تصمیمی مبنی بر ایجاد محدودیت‌ها و تعطیلی مدارس وجود ندارد، تنها تعطیلی مدارس ابتدایی و مهدکودک‌های استان کهگیلویه و بویراحمد برای یک هفته دیگر تمدید شد.
معاون سیاسی امنیتی استانداری کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه راهداری و حمل و نقل جاده و شهرداری یاسوج در جلسات آینده ستاد کرونا حضور داشته باشند، افزود: حمل و نقل‌های زمینی و هوایی کنترل و پروتکل‌ها رعایت شود تا مبادا ازدحام مسافران موجب بیماری افراد شود.
وی با اشاره به اجرای طرح مدیریت هوشمند بیماری کرونا گفت: این طرح در حال اجرا است اما اقدام عملی در این خصوص مشاهده نمی‌شود.
این مسئول بیان کرد: متاسفانه آمار مبتلایان به اُمیکرون بیش از آمار کنونی است و آمار افرادی که به مراکز بهداشتی و درمانی مراجعه می‌کنند ارائه می‌شود، به مردم توصیه می‌کنیم با توجه به خطرات سویه اُمیکرون همکاری کنند و ضمن استفاده از ماسک و رعایت پروتکل‌ها برای دریافت واکسن اقدام کنند.
هاشمی‌مهر خاطر نشان کرد: در آستانه سال جدید اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری پیشنهادات لازم برای حضور مسافران و گردشگران در تعطیلات نوروز ارائه تا در این زمینه تصمیم‌گیری شود.
معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری با بیان اینکه، تزریق دز سوم واکسن کرونا نقش مهمی در جلوگیری از امیکرون دارد گفت: کاهش ابتلا، بستری‌ها و فوتی‌ها با تزریق دز سوم واکسن کرونا و رعایت پروتکل‌های بهداشتی میسر است.
هاشمی با اشاره به اینکه، رنگ‌بندی برخی از شهرستان‌ها از لحاظ وضعیت کرونایی تغییر کرده است، ابراز داشت: علائم امیکرون با سرماخوردگی خیلی شبیه است بنابراین خانواده‌ها بخصوص والدین دانش آموزان هرگونه علائم سرماخوردگی را جدی بگیرند.
وی بر ضرورت اجرای دقیق‌تر شیوه نامه‌های بهداشتی و اعمال کنترل‌های هوشمند برای مقابله با روند افزایشی همه گیری کرونا و بر ضرورت نظارت دقیق وسخت‌گیرانه بر اجرای دستورالعمل‌های بهداشتی تاکید کرد.
همچنین شهرام مهدوی‌مطلق فرماندار بویراحمد با بیان اینکه همه دغدغه آموزش را دارند اما سلامت مهمتر است، گفت: برای سومین هفته متوالی مدارس ابتدایی و مهد کودک‌ها تعطیل شدند.
وی بیان کرد: به همه ادارات شهرستانی تاکید کردم به افراد بدون ماسک خدمات ارائه ندهند نهایتاً ماسک در اختیار مردم قرار دهند.
مدیرکل تعزیرات حکومتی کهگیلویه و بویراحمد هم با اشاره به فعال بودن گشت‌های مشترک تعزیرات حکومتی، صنعت و معدن و بسیج اصناف گفت: صنف آرایشگرها کمتر پروتکل رعایت می‌کنند و غالباً از ماسک استفاده نمی‌کنند.

تعطیلی همه مدارس شهر سی‌سخت و پاتاوه تا آخر هفته
طبق مصوبه ستاد کرونا کلیه مقاطع تحصیلی شهر سی‌سخت و پاتاوه تا آخر هفته به صورت مجازی تدریس خواهند کرد.
با توجه به شیوع گسترده ویروس امیکرون در سراسر کشور و به تبع آن در استان همچنین در شهر سی سخت کلیه مدارس ابتدایی راهنمایی و دبیرستان شهر سی‌سخت و پاتاوه تا آخر هفته غیر حضوری بوده و به صورت مجازی تدریس خواهند کرد.
با توجه به شیوع گسترده ویروس امیکرون در شهرستان دنا جلسه اضطراری در محل فرمانداری دنا به ریاست درخشان زاده فرماندار دنا برگزار و تصمیمات لازم برای مدارس اتخاذ شد.
درخشان زاده سرپرست فرمانداری دنا گفت: با توجه به شیوع گسترده ویروس امیکرون در سطح شهرستان دنا و با توجه به اینکه این ویروس بیشتر کودکان و نوجوانان را درگیر می‌کند و با توجه به آمار بالای ابتلای دانش آموزان به این ویروس طبق مصوبه ستاد کرونا کلیه مدارس ابتدایی و راهنمایی و دبیرستان شهر سی سخت و شهر پاتاوه تا آخر هفته غیر حضوری بوده و به صورت مجازی تدریس خواهند کرد.
درخشان زاده تصریح کرد: از همه شهروندان انتظار داریم که از برگزاری مراسمات جشن و عروسی پرهیز کنند و به مراسمات دسته جمعی عزاداری و خاکسپاری نروند تا از شیوع بیشتر این ویروس جلوگیری شود.
وی گفت: علاوه بر رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی یکی از بهترین روش‌های جلوگیری از شیوع این ویروس استفاده از ماسک است که می‌تواند قطع کننده زنجیره این ویروس باشد پس انتظار داریم که همیشه از ماسک استفاده کنید تا در امان باشید.

اوج‌گیری کرونا در کهگیلویه
رئیس شبکه بهداشت و درمان کهگیلویه گفت: 600 بیمار مبتلا به کرونا در اورژانس دهدشت بستری شدند.
سید منصور تقوی در نشست ستاد کرونای شهرستان اظهار داشت: روند بیماری کرونا هم اکنون افزایشی است به طوری که آمار مراجعین سرپایی در اورژانس دهدشت به ۶۰۰ نفر رسیده است.
رئیس شبکه بهداشت و درمان کهگیلویه افزود: تعداد بستری‌ها در ۱۰ بهمن ماه ۱۲ نفر بوده و هم اکنون به ۵۰ نفر رسیده و بخش‌های ویژه بستری تکمیل است.
وی بیان داشت: نتیجه تست‌های کرونا در بخش دیشموک 41 درصد، چاروسا 58 درصد و مرکزی 57 درصد مثبت است.
مدیر شبکه بهداشت و درمان کهگیلویه بر اساس آمارها و روند ادامه‌دار وضعیت قرمز در شهرستان گفت: احتمال درگیری و شیوع امیکرون در بین کودکان بسیار زیاد است و بر اساس تصمیم کارشناسی اصرار بر تعطیلی مدارس دارم.
تقوی افزود: پیک ششم کرونا در سطح شهرستان نسبت به سطح کشوری دو هفته با تأخیر وارد پیک ششم شده و اوج کرونا در شهرستان طی دو هفته آینده است بنابراین هم اکنون باید تا جایی که می‌توان اقدامات پیشگیرانه انجام داده و از تجمعات جلوگیری شود.
وی خواستار اتخاذ تصمیم‌های سختگیرانه و تعطیلی مدارس با هدف جلوگیری از سیر صعودی مبتلایان به ویروس کرونا در شهرستان شد و گفت: مراسمات عروسی، تشییع جنازه‌ها، تالارها مدارس روستایی و شهری در صورت امکان تعطیل شوند.

دیدگاه های مردم

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

شـماره تمـاس 09171482994
پسـت الـکترونیـکی info@asrzagros.ir
آدرس پسـتی جمهوری اسلامی ایران،کهگیلویه و بویراحمد، دهدشت ...