افزونه جلالی را نصب کنید. 12 ذو القعدة 1445 Sunday, 19 May , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 6324 تعداد نوشته های امروز : 1 تعداد اعضا : 10 تعداد دیدگاهها : 764×
کهگیلویه و بویراحمد سومین استان کشور در اجرای شبکه آبیاری نوین
16 فوریه 2022 - 10:10
پایگاه اطلاع‌رسانی عصرزاگرس گزارش می‌دهد: تاکنون ۳۴ هزار هکتار از اراضی کهگیلویه و بویراحمد به شبکه آبیاری نوین مجهز شده اند.
نویسنده : حمیدرضا کاظم نسب
پ
پ

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی عصرزاگرس؛رئیس سازمان جهاد کشاورزی این استان گفت: حدود ۳۰۰ هزار هکتار زمین کشاورزی در کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد که از این مقدار ۲۰۰ هزار هکتار قابلیت تبدیل از دیم به آبی را دارد.
علی معتمدی پور افزود: به منظور افرایش تولید در واحد سطح زمین‌های کشاورزی و بهبود درآمدزایی برای کشاورزان و کاهش مصرف، صرفه جویی در مصرف آب تاکنون ۳۴ هزار هکتار از اراضی کشاورزی در کهگیلویه و بویراحمد به شبکه آبیاری نوین و یا کانال کشی استاندارد مجهز شده اند.
معتمدی‌پور با بیان اینکه در طرح شبکه آبیاری نوین، کشاورزان تنها ۱۵ درصد هزینه اجرای این طرح در زمین‌های کشاورزیِ خود را پرداخت می‌کنند اضافه کرد: ۸۵ درصد هزینه باقیمانده اجرای طرح آبیاری نوین اعم از قطره ای و بارانی از طرف دولت پرداخت می‌شود.
وی ادامه داد: با توجه به استقبال خوب کشاورزان از اجرای طرح نوین آبیاری و افزایش اجرای این طرح در اراضی کشاورزی، کهگیلویه و بویراحمد سومین استان کشور به نسبت اراضی کشاورزی در زمینه مجهز شدن به شبکه آبیاری نوین است.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی این استان گفت: امیدواریم با همکاری بهره برداران و کشاورزان اجرای این طرح در زمین‌های کشاورزی استان توسعه یابد.
معتمدی پور افزود: کاهش هزینه‌های ناشی از نیروی کار برای آبرسانی در زمین‌های کشاورزی، امکان آبرسانی یکنواخت به همه نقاط زمین و مناطقی با شیب نامناسب، کنترل میزان آب رسانی، کاهش آب مصرفی و کود دهی کامل کنترل شده با استفاده از سیستم آبیاری تحت فشار از جمله مزایای تجهیز اراضی کشاورزی به روش های نوین آبیاری است.

دیدگاه های مردم

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

شـماره تمـاس 09171482994
پسـت الـکترونیـکی info@asrzagros.ir
آدرس پسـتی جمهوری اسلامی ایران،کهگیلویه و بویراحمد، دهدشت ...