افزونه جلالی را نصب کنید. 12 ذو القعدة 1445 Sunday, 19 May , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 6325 تعداد نوشته های امروز : 2 تعداد اعضا : 10 تعداد دیدگاهها : 764×
پراکندگی مشترکانی که الگوی مصرف برق را رعایت می‌کنند
15 فوریه 2022 - 18:13
عصرزاگرس: تعرفه گذاری جدید در حوزه برق مستند به بند (ی) تبصره (۸) ماده واحده قانون بودجه سال ۱۴۰۰ پس از تصویب هیئت وزیران از ابتدای بهمن ماه سال جاری عملیاتی شده است و بر اساس این مصوبه دیگر به مشترکین برق خانگی پرمصرف باید هزینه مازاد مصرف برق خانگی خود را به صورت پلکانی پرداخت کنند.
نویسنده : حمیدرضا کاظم نسب
پ
پ

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی عصرزاگرس: بر اساس این اقدام جدید دولت بهای برق مصرفی مشترکین تحت پوشش نهاد‌هایی حمایتی مشروط به مصرف تا ۵۰ درصد سقف الگو رایگان خواهد شد و نیز مصرف برق سایر مشترکین در صورت رعایت الگوی مصرف یارانه‌ای خواهد بود و حتی در صورت کاهش مصرف مشمول تخفیف هم خواهند شد.

از آنسو، اما درصد مشخصی از مشترکین برق در سراسر کشور که خارج از الگو‌های تعیین شده برق مصرف می‌کنند، مشمول افزایش قیمت خواهند شد و به میزانی که خارج از الگو‌های مصرف اعلامی برق مصرف کنند، باید به صورت پلکانی هزینه برق مصرفی خود را پرداخت کنند.

الگوی مصرفی که در فصل سرد سال برای کل کشور ۲۰۰ کیلووات در ماه در نظر گرفته شده است و در فصل گرم برای مناطق عادی تا ۳۰۰ کیلووات افزایش پیدا می‌کند و نیز در مناطق گرمسیری با توجه به میزان و پایداری گرما تا ۱۰ برابر الگوی مصرف، یعنی ۳ هزار کیلووات ساعت ماهیانه در ماه‌های گرم سال تدوین شده است.

مستند به قانون تعرفه گذاری جدید در حوزه برق برای مصارف مازاد بر الگوی مصرف خانوار تعرفه‌ها تا یک و نیم برابر، تا دو برابر و مصارف بیش از دو برابر به ترتیب با ضریب ۱.۵ برابر، ۲.۵ برابر و ۳.۵ برابر هزینه تأمین برق (متوسط نرخ قرارداد‌های خرید تضمینی برق از نیروگاه‌های حرارتی دو سال گذشته به علاوه هزینه نقل و انتقال برق (ترانزیت) و هزینه سوخت با تعرفه نیروگاهی) محاسبه و دریافت می‌شود.

همزمان با اجرایی شدن این طرح و حذف یارانه مشترکین پرمصرف حالا برای بسیاری این سوال پیش آمده است که اساساً چه بخشی از افراد جامعه و مشترکین برق خانگی مشمول نظام جدید تعرفه گذاری برق خواهند شد؟

هرچند میزان مصرف برق در مناطق مختلف کشور و دوره‌های زمانی متفاوت به ویژه به این دلیل که دوره قرائت قبض مشترکین خانگی یکسان نیست، تفاوت‌هایی دارد، اما به صورت کلی می‌توان با استناد به برخی آمار و اطلاعات رسمی به این سوال کلیدی یک پاسخ نسبتاً قابل قبول داد.

دیدگاه های مردم

  1. آنهایی که پدر وفرزندان متاهل دارند در یک خانه زندگی میکنند قطعآ یک کنتور دارند و مصرفشان بالا است تاوان کی را باید بدهند بودجه سوریه.لبنان غزه آفریقا .زینبیون فاطمیون حزبلایون .یمن.وانصاریون ومصیبتهای دیگر را

    پاسخ
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

شـماره تمـاس 09171482994
پسـت الـکترونیـکی info@asrzagros.ir
آدرس پسـتی جمهوری اسلامی ایران،کهگیلویه و بویراحمد، دهدشت ...