افزونه جلالی را نصب کنید. 13 ذو القعدة 1445 Monday, 20 May , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 6330 تعداد نوشته های امروز : 5 تعداد اعضا : 10 تعداد دیدگاهها : 764×
اقدام قابل تقدیر یک خانواده در چاروسا برای جلوگیری از افزایش بیماران کرونایی
21 آوریل 2021 - 16:27
یک خانواده چاروسایی در اقدامی برای جلوگیری از بیماری کرونا مراسم ختم را بعد از نماز صبح برگزار کردند.
پ
پ


یک خانواده چاروسایی در اقدامی برای جلوگیری از بیماری کرونا مراسم ختم را بعد از نماز صبح برگزار کردند.


به گزارش عصرزاگرس؛ این روزها بیشترین خبرهای که در گوشه و کنار به گوش می رسد اخبار کرونایی است، اخباری که روز به روز بیشتر و تذکرات بیشتری را به مردم برای سلامتی خود می دهد.

یکسال و چند ماه گذشته از کرونا همچنان شرایط را سخت تر و وجود بیماری به نام کرونا بیشتر برای مردم احساس می شود.

اما آنچه این روزها برای عموم مهم است مواظب و تاکید بر سلامت مردم است و تمامی متخصصان و پزشکان و کارشناسان دنیا بر این یقین درست کردند که دورهمی و تجمعات یکی از مهمترین عوامل بیماری کروناست.

اما روز به روز که جلوتر می رویم بر وجودیت کرونا بیش از بیش می افزید و رعایت و تذکرات بیش از پیش میشود، اما آنچه که مهم و اثرگذار است در این شرایط بحرانی رعایت مسائلی است که ریسک کمتری برای شیوع این بیماری دارد و فرهنگ سازی یکی از مهمترین کلید واژه موفق این بیماری خواهد بود و حضور در تجمعات و دور همی ها مهمترین عامل این بیماری خواهد بود.

این روزها بخش چاروسا در شهرستان کهگیلویه وضعیت نامناسبی در زمینه بیماری کرونا دارد به نحویی که در روزهای قبل از عید نوروز فوتی خاصی در زمینه کرونا نداشت اما متاسفانه وضعیت نامناسب و تجمعات زیاد سبب شد تا این روزها یکی پس از دیگری بر آمار فوتی های ناشی از این بیماری افزوده شود.

تذکرات تمامی مسئولین منطقه بر عدم تجمعات یکسانی دارد و عموم بر برگزار نکردن مراسمات ختم تاکید فراوان دارند.

صلواتی امام جمعه قلعه رئیسی که خود این روزها از پیشگامان حذف تجمعات در منطقه است و تریبون های مسائل دینی به خصوص نماز جمعه را تعطیل کرده حضور در مراسمات ختم را واجب ندانسته و از عموم می خواهد که این بیماری باور کنند و مراسمات ختم را با حداقل افراد و جشن ها را به تاخیر بیاندازند.

کریمی نژاد فرماندار کهگیلویه در سفر چند روز گذشته به قلعه رئیسی مراسمات ختم را یکی از عوامل بسیار مهم در بیماری کرونا دانست و با تذکری از کارکنان و مدیران خواست تا در تجمعات شرکت نکنند.

داربام بخشدار چاروسا هم با تذکری به مسئولان غسالخانه ها و صاحبان مراسمات ختم بر عزم جدی قانون برای افرادی که از قانون تخطی می کنند از برخورد با صاحبان مراسمات ختم و جشن ها از سوی بخشدار و هماهنگی دستگاه قضا و نیروی انتظامی خبر داد.

اما آنچه که امروز بسیار مهم و تاثیرگذارتر است فرهنگ سازی های است که از سوی مردم در گوشه وگوشه مناطق مختلف برای جلوگیری از این بیماری به نمایش می گذارند و امروز شاهد صحنه بسیار زیبا از یک خانواده فرهنگی در مراسم ختم بودیم.

یک فرهنگی از اهالی روستای دشت آزادی چاروسا در اقدامی زیبا پس از درگذشت مادر خود مراسم را به دلیل عدم تجمع مردم صبح امروز ساعت 6و 30 دقیقه برگزار کرد تا نکند با تجمع بالا سبب افزایش این بیماری شود.

این اقدام با همکاری دهیار روستا و مسئول غسالخانه هماهنگی شد و مورد استقبال فرزندان مرحومه قرار گرفته و امروز صبح مراسم آن را با تعدادی بسیار اندک برگزار کردند تا هم نکند با تشیع مادر خود سبب افزایش این بیماری باشند و هم به نحویی کمک به فرهنگ سازی کرده باشند.

خانواده حکمتیان در اقدامی قابل تقدیر و با ارسال پیامی ضمن تقدیر و تشکر از مردم اعلان نموده مراسم مرحومه مشهدی جانی عطاپور به صورت خانوادگی برگزار می شود.

داربام بخشدار چاروسا با تقدیر از خانواده حکمتیان عنوان کرد: این اقدام کمک به فرهنگ سازی برای کسانی بود که اعتقاد به برگزاری مراسمات ختم با جمعیت بالا هستند و این اقدام نشان از فرهنگی بودن و کمکی برای سلامت مردم است که امیدواریم مادر این خانواده را خداوند منان رحمت کند.

امیدواریم این امر مهم عامل خیری برای برگزاری دیگر مراسمات ختم به این نحوی باشد تا ریشه کنی بیماری کرونا باشد./فارس

دیدگاه های مردم

  1. ضمن تشکر اراین اقدام موثر،وعرض تسلیت خانواده حکمتیان وآرزوی رحمت وغفران بران آنمرحومه

    پاسخ
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

شـماره تمـاس 09171482994
پسـت الـکترونیـکی info@asrzagros.ir
آدرس پسـتی جمهوری اسلامی ایران،کهگیلویه و بویراحمد، دهدشت ...