افزونه جلالی را نصب کنید. 24 شوال 1445 Thursday, 2 May , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 6272 تعداد نوشته های امروز : 2 تعداد اعضا : 10 تعداد دیدگاهها : 764×
فعالیت های ستودنی گروه جهادی «عماران ولایت»، «شهید پیشوا» و ستاد نماز جمعه یاسوج
26 ژانویه 2022 - 0:29
ستاد نماز جمعه یاسوج با همکاری گروه جهادی «عماران ولایت» و «شهید پیشوا» مصلی حضرت امام خمینی (ره) یاسوج اقدام به انجام فعالیت های فرهنگی و جهادی کرده که در جای خود با توجه به مدت زمان اندک، ارزشمند و ستودنی است.
پ
پ

به گزارش عصرزاگرس، نماز جمعه یکی از میراث ‌های گران ‌بهای حضرت امام (ره) در کشور بعد از پیروزی انقلاب و سنگری مستحکم در برابر هجمه‌های دشمن در زمینه‌های مختلف به ویژه در حوزه فرهنگی است.

نماز جمعه رسالت فردی، اجتماعی، سیاسی، فرهنگی، معنوی، اخلاقی و … دارد، آینه تمام نمای اسلام و از شئون ولایت است.

رسالت سیاسی: نماز جمعه با بصیرت افزایی و روشنگری، تبیین سیاست های دشمن، تبیین سیاست های ولایت، رهبری و نظام و … تحقق پیدا می کند، زیرا نماز جمعه ارائه کننده سیاست های نظام است و تریبون نماز جمعه یک تریبون رسمی بوده و بخشی از دستگاه نظام، ولایت و رهبری است.

رسالت تربیتی نماز جمعه: اخلاق و رفتار مردم در نماز جمعه باید عوض شود، نماز جمعه، نماز تربیتی است، امام جمعه نیز باید برخورد پدرانه داشته باشد، برخورد طلب کارانه، تحکمی و چکشی در نماز جمعه نیست، رفتار امام جمعه باید با محبت، بخشش، عفو و گذشت باشد، زیرا نماز جمعه، نماز رافت و محبت است.

رسالت اجتماعی: نماز جمعه پیوند بین مردم، ولایت و رهبری، پیوند مردم و نظام اسلامی است، تقویت اخوت و برادری، پیوند خویشاوند و ترویج صله رحم در نماز جمعه صورت می گیرد.

وظایف اعضای ستادهای نماز جمعه: داشتن برنامه جامع و کامل فرهنگی یکی از این وظایف است، زیرا ستادهای نماز جمعه بازوان قوی و چشم و گوش امام جمعه هستند.

انتخاب روش جذاب برای اجرای برنامه های فرهنگی در نماز جمعه یکی دیگر از وظایف اعضای ستادهای نماز جمعه است، مقام معظم رهبری تاکید دارند که امام جمعه پدر معنوی هر شهر است، ستادهای نماز جمعه باید جوانان را به نماز جمعه جذب کنند.

زمینه سازی برای اقامه نماز جمعه، تقویت و گسترش ستاد نماز جمعه یکی دیگر از وظایف اعضای ستاد نماز جمعه است.

ستادهای نماز جمعه باید اقدام به جذب افراد خوش فکر، جوان و صاحبان ایده کنند، پویا باشند و از صاحبان ایده و طرح استفاده کنند، ضمن اینکه اعضای ستادهای نماز جمعه باید ضمن آسیب آسیب شناسی، مسئولیت پذیر نیز باشند.

در این راستا ائمه جمعه استان کهگیلویه و بویراحمد در 15 سنگر نماز جمعه هر هفته به بیان مشکلات مختلف مردم در حوزه‌ های اجتماعی فرهنگی، سیاسی، اقتصادی و عمرانی در استان می‌پردازند و در کنار مردم مطالبه‌گر حقوق آنها هستند.

ائمه جمعه استان کهگیلویه و بویراحمد در دورترین نقاط از قلعه رئیسی، دیشموک و بهمئی تا شهر یاسوج هر روز هفته را در خدمت به رفع مشکلات مردم سپری می‌کنند و البته بیشتر وقت آنها صرف مشکلات حوزه فرهنگی می‌شود.

در این بین ستادهای نماز جمعه نیز نقش مهمی در هماهنگی و برنامه‌ریزی جهت رفع مشکلات داشته و مدیریت ستادهای نماز جمعه استان اکنون در اختیار جوانان آگاه و با بصیرتی است که بیش از هر چیز دغدغه فرهنگ را دارند.

گروه‌ های جهادی نیز که هم ‌پای مدافعان سلامت در مبارزه با ویروس کرونا نقش ‌آفرینی کردند و در زمینه تهیه و توزیع ماسک و اقلام بهداشتی و کمک‌ های مومنانه در میان مردم از هیچ تلاشی دریغ نکردند.

اهتمام به محروميت زدايي و خدمات رساني به هم نوعان بر اساس جهان بيني توحيدي و تأكيد بر اخلاق اسلامی و گسترش فرهنگ جهادی در سطح جامعه نیز مدنظر این گروه های جهادی است.

ستاد نماز جمعه یاسوج با مدیریت جوان حجت الاسلام «امیر مردانی» که به تازگی فعالیت خود را آغاز کرده در راستای رسالت فرهنگی و انقلابی خود، علاوه بر استفاده از ظرفیت نوجوانان و جوانان در راستای بیانیه گام دوم انقلاب و همچنین مشارکت جوانان در برنامه های فرهنگی و مذهبی با همکاری گروه جهادی «عماران ولایت» و گروه جهادی «شهید پیشوا» مصلی حضرت امام خمینی (ره) یاسوج اقدام به انجام فعالیت های فرهنگی و جهادی کرده که در جای خود با توجه به مدت زمان اندکی که از مسئولیت مدیر ستاد می گذرد، ارزشمند و ستودنی است.

حجت الاسلام «امیر مردانی» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در یاسوج، اظهار کرد: با توجه به مشکلات فرهنگی که در جامعه و به ویژه در شهر یاسوج وجود دارد و این همه آسیب اجتماعی ناشی از حاشیه نشینی است، برنامه کاری ستاد نماز جمعه بیشتر بر مسائل فرهنگی متمرکز شده است.

رئیس ستاد نماز جمعه یاسوج با بیان اینکه باید کارها را به دست جوانان و نوجوانان بسپاریم تا آنها با فرهنگ دینی و معنوی بیشتر آشنایی پیدا کنند، گفت: سعی ما بر این است که بیشتر برنامه‌ های ستاد نماز جمعه را به نوجوانان و جوانان واگذار کنیم تا بتوانیم نسل تربیت شده ای را برای آینده استان و جامعه داشته باشیم.

وی در ادامه به فعالیت های بهمن ماه ستاد نماز جمعه یاسوج (9 فعالیت مفید) با همکاری گروه های فعال و ارزشی «عماران ولایت» و گروه جهادی «شهید پیشوا» مصلی حضرت امام خمینی (ره) یاسوج اشاره کرد و افزود: به مناسبت میلاد باسعادت زهرای مرضیه سلام الله علیها،۱۸۰بسته معیشتی به کمک خیرین بین نیازمندان و محرومین شهر یاسوج توزیع شد.

حجت الاسلام مردانی با بیان اینکه 70 کارت هدیه نیز برای روز مادر تهیه و توزیع شد، ادامه داد: 15 کارت هدیه همراه با لوح تقدیر به دانشجویان دانشکده فنی دختران یاسوج که اسم یا القاب حضرت را داشتند و 55 هدیه به مادران و خواهران سطح شهر یاسوج که نیازمند بوده یا القاب حضرت فاطمه (س) را داشتند، اهدا شد.

رئیس ستاد نماز جمعه یاسوج توزیع ۲۰ بسته لوازم التحریر (کیف، دفتر، مداد، خودکار و …) به نیازمندان و توزیع هشت عدد بخاری و هیتر برای خانواده های بی سرپرست در شهر یاسوج را از دیگر برنامه ها دانست و یادآور شد: یک عدد کمک جهیزیه به مناسبت ولادت حضرت زهرا (س) و خرید یک عدد اجاق گاز برای خانواده محروم و نیازمند نیز از جمله فعالیت های این چند روزه بود.

وی خاطرنشان کرد: توزیع ۲۵۰ وعده غذای گرم در خیابان جمهوری شهر یاسوج، برپایی ایستگاه صلواتی شامل توزیع چای، دمنوش و توزیع 300 بسته ماسک، بسته های شکلات، بیسکویت و بسته های میوه خشک از دیگر برنامه های ستاد نماز جمعه با همکاری گروه جهادی «عماران ولایت» و گروه جهادی «شهید پیشوا» مصلی نماز جمعه یاسوج در بهمن ماه است.

حجت الاسلام مردانی گفت: همچنین با حضور در اداره غله و خدمات بازرگانی شهر یاسوج با اهدای لوح تقدیر از بانوان و خواهران شاغل در این محل تجلیل به عمل آمد.

دیدگاه های مردم

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

شـماره تمـاس 09171482994
پسـت الـکترونیـکی info@asrzagros.ir
آدرس پسـتی جمهوری اسلامی ایران،کهگیلویه و بویراحمد، دهدشت ...