افزونه جلالی را نصب کنید. 10 ذو القعدة 1445 Friday, 17 May , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 6318 تعداد نوشته های امروز : 2 تعداد اعضا : 10 تعداد دیدگاهها : 764×
برنامه های فرهنگی باید متناسب با نیاز و ذائقه مخاطبان باشد
16 ژانویه 2022 - 19:47
سردار مثنوی به بیان برخی از الزامات فرهنگی پرداخت و گفت: در کار فرهنگی باید به نیازها و ذائقه‌ ها توجه کرد و متناسب با روحیه و نیاز مخاطبان برنامه طراحی و اجرا کرد.
پ
پ

به گزارش عصر زاگرس،سردار «مصطفی مثنوی» در نشست با مسئولان هیئت های مذهبی به موقعیت و نقش فرهنگ در ارتقا و انحطاط جامعه اشاره کرد و گفت: فرهنگ به مثابه روح و هویت جامعه بوده و هر گونه توجه یا بی توجهی به آن می‌تواند باعث ارتقا و انحطاط جوامع شود،

 

 

 

جانشین فرمانده سپاه فتح استان کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: همان گونه که در نظام اسلامی ما توجه به فرهنگ باعث پیشرفت و حفظ هویت ما می‌شود، در جوامع غربی به علت بی توجهی و ساده انگاری باعث انحطاط و پس رفت شده است.

 

 

 

سردار مثنوی استقلال فرهنگی را از اصلی‌ ترین و محوری‌ترین نگهدارنده جوامع دانست و افزود: اگر استقلال فرهنگی در هر کشوری حفظ و تقویت شود، سایر عرصه‌ها از جمله عرصه اقتصادی، نظامی و سیاسی هم حفظ خواهد شد و در واقع پیشرفت در سایر عرصه‌ها متأثر از حفظ عرصه فرهنگی خواهد بود و به همین دلیل فرهنگ، جایگاه ویژه‌ای در جامعه اسلامی دارد.

 

 

 

وی در ادامه به بیان برخی از الزامات فرهنگی پرداخت و گفت: در کار فرهنگی باید به نیازها و ذائقه‌ ها توجه کرد و باید متناسب با روحیه و نیاز مخاطبان برنامه ها طراحی و اجرا شوند.

 

 

 

جانشین فرمانده سپاه فتح استان کهگیلویه و بویراحمد با توصیه به مسئولین هیئت های مذهبی در پرهیز از مدگرایی، سلایق فردی و گروهی، گفت: از آفت‌های فرهنگی که مدیریت ما را مخدوش می‌کند، مدگرایی و لحاظ سلایق فردی و گروهی است که باید از آن پرهیز کرد و در مقابل به اصول و بایسته‌ها پایبند بود.

سردار مثنوی در ادامه محوریت قرآن، روایات، محوریت علما و مراجع و همچنین دوری از هزینه‌های زائد و تشریفات غیر ضرور را از دیگر الزامات کار فرهنگی دانست و به مسئولین هیئت های مذهبی توصیه کرد که در کار فرهنگی فضا را به سمت و سوی کتابخوانی سوق دهند.

 

 

 

وی با اشاره به مطالبات رهبر معظم انقلاب از متولیان فرهنگی که منطبق با هیئت تراز اسلامی است، گفت: معنویت گرایی باید در دستور کار متولیان قرار گیرد، چرا که هدف اصلی فرهنگ گسترش معنویت و فضای روحانی در جامعه است.

 

 

 

جانشین فرمانده سپاه فتح استان کهگیلویه و بویراحمد استکبار ستیزی را از دیگر مطالبات رهبری دانست و افزود: روح برنامه‌ها در مناسبت‌ها از جمله اعیاد، میلاد و وفیات باید استکبار ستیزی و تبری از دشمنان باشد و برای مخاطبین فضای مطالبه گرایانه و بیزاری از قدرت‌های زور مدار ایجاد کنیم.

 

 

 

سردار مثنوی گفتمان سازی دینی و بستر سازی مذهبی را از دیگر توصیه‌ های مهم رهبری ذکر کرد و در اهمیت این نکته، گفت: گفتمان سازی در محله، منطقه یا شهر باعث دور شدن مردم از آسیب‌ها و معضلات اجتماعی خواهد شد و اینکه می‌بینیم در شهر یاسوج ناامنی، درگیری و قتل گسترش یافته نشان دهنده کم کاری در حوزه فرهنگی و عدم توجه به گفتمان سازی دینی است.

دیدگاه های مردم

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

شـماره تمـاس 09171482994
پسـت الـکترونیـکی info@asrzagros.ir
آدرس پسـتی جمهوری اسلامی ایران،کهگیلویه و بویراحمد، دهدشت ...