افزونه جلالی را نصب کنید. 24 شوال 1445 Thursday, 2 May , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 6272 تعداد نوشته های امروز : 2 تعداد اعضا : 10 تعداد دیدگاهها : 764×
دامن زدن به ناامنی‌ها در فضای مجازی کهگیلویه و بویراحمد
26 دسامبر 2021 - 15:52
دامن زدن به نا امنی‌ها و برخی جرائم خشونت آمیز در فضای مجازی از چالش‌های اساسی کهگیلویه و بویراحمد است.
پ
پ

به گزارش عصر زاگرس/



دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان در برنامه گفت وگو شبکه استانی دنا با اشاره به اقدام دستگاه قضایی استان در خصوص انواع جرائم به خصوص جرائم خشن در استان گفت: در دوسال گذشته بیشترین درگیری ها را در مناطق استان داشتیم که بیشترین آنان شخصی بوده است که ریشه فرهنگی دارند.

گلایه نخبگان از عدم برخورد با برخی جرائم

سیدعلی ملک حسینی افزود: بعضی از نخبگان گلایه داشتند که چرا برخورد قاطعی نمی شود و باید گفت: امروز با تغییر سبک زندگی و کوچ کردن در فضای مجازی شاهد افزایش اتفاقات عجیب هستیم.

وی ادامه داد: در برخی از استان های کشور بدترین جنایات شکل می گیرد که در فضای مجازی منتشر نمی شود ولی متاسفانه در کمترین زمان ممکن یک حادثه منجر به ترویج خشونت و احساس نا امنی می شود.

ملک حسینی بیان کرد: درگیری مسلحانه در یک نقطه از شهر رخ می دهد که کمتر دیده می شود ولی در حوزه فضای مجازی باعث می شود یک حادثه به یک بحران امنیتی در استان تبدیل شود.

کهگیلویه و بویراحمد ششمین استانکشور در زمینه برخورد با هنجارشکنان

وی گفت: اقدامات قاطعی برای برخورد با هنجارهای ساختار شکن سنگین شده است که ششمین استان کشور هستیم که بیشترین قرار بازداشت را داریم که امسال و در ٩ماهه گذشته ٢۵برابر شده است.

دادستان عمومی و انقلاب استان با بیان اینکه در هر ماه ٢ هزار پرونده ورودی به دادگاه های استان داریم و باید رسیدگی شود و زمان می برد افزود: برخورد افزایش پیدا کرده و جمعیت کیفری ما چندین برابر شده است.

ملک حسینی بیان کرد: ما دومین شهر مهاجر پذیر و حاشیه نشین در کشور براساس آمارها هستیم که همین شتاب سریع مسائل مختلف باعث شد تا درصدی برخورد قضایی تاثیر گذار است ولی باید این مهم به درستی آسیب شناسی شود.

تربیت صحیح در خانواده مهمترین گام برای اصلاح جامعه

وی افزود: ما امروز در یک رودخانه گل آلود قرار داریم که کار من و همکاران برای زلال شدن این رودخانه خیلی خیلی سخت است.

ملک حسینی گفت: یک فرد زندگی اش از خانواده شروع می شود و اگر در گام اول این تربیت به درستی شکل بگیرد شاهد کاهش و آسیب های اجتماعی می شود و متاسفانه در استان شاهد اجابت خواسته ها فرزندان از سوی والدین هستیم که همین سرخوردگی ها عامل ارتکاب جرایم است.

دادستان مرکز استان افزود: امروز عزمی که در دادستان های استان است در هیچ کجای کشور نیست.

هنوز عشق به سلاح در کهگیلویه و بویراحمد یک عرف است…

ملک حسینی تاکید کرد: عشق به سلاح در استان ما یک عرف است و این متعلق به زمانی بود که ما عشایر بودیم ولی امروز که شهر نشین هستیم چرا باید از سلاح در مراسمات، اختلافات و سایر مناسبت هااستفاده شود که هزاران مخاطرات صورت گیرد.

وی اضافه کرد: در رزمایش پیامبراعظم شاهد اوج اقتدار با سلاح هستیم که این مهم تنها متعلق به نیروهای مسلح است که مایه افتخار ملی است ولی در جامعه ما که شهری شده است نباید از سلاح در منازل و قدرت نمایی خود و خانواده خود استفاده کنند.

ملک حسینی ادامه داد: وقتی جوان ما بیکار است و وقتی فضای مناسب برای خالی کردن هیجانات جوانان وجود ندارد و وقتی فضای های لازم برای فعالیت فرهنگی صورت نمی گیرد.

بازگشت به جرم در کهگیلویه و بویراحمد کم است

وی گفت: بازگشت مجرمان ما به نسبت به کشور بسیار پایین است که نشان دهنده این است که در همین استان یزد یک فرد خیر بیش از ۵٠٠ نفر از سارقین و معتادین را جمع کرد و به آنان کار داد و بمب های متحرک را خنثی کرد که این مایه افتخار است.

دادستان عمومی و انقلاب استان گفت: عرف مردم امروز سلاح را پذیرفته است و این تا تغییر کند زمان بر است و برخورد قاطع انجام می شود.

بیشتر قتل ها با سلاح های مجاز است

وی گفت: چرا باید زندان های ما اینقدر تکمیل شود که متاسفانه بیشتر قتل های ما از سلاح های مجاز است و این بخشی از مسئله است که نیاز دارد خانواده ها در این حوزه فرهنگ سازی کنند.

ملک حسینی بیان کرد: کنترل خشم و خویشتداری در برخورد با دیگران مهمترین عامل در پیشگیری از جرائم است.

وی گفت: یکی از نقش های مهمی که برعهده مردم است پرهیز از انتقال خشونت طلبی در فضای مجازی است که از همین اکنون اعلام می کنیم هیچکس حاشیه امنی نخواهد داشت و برخورد قاطعی با عاملان جرائم خشونت آمیز خواهیم

 

دیدگاه های مردم

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

شـماره تمـاس 09171482994
پسـت الـکترونیـکی info@asrzagros.ir
آدرس پسـتی جمهوری اسلامی ایران،کهگیلویه و بویراحمد، دهدشت ...