افزونه جلالی را نصب کنید. 22 شوال 1445 Tuesday, 30 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 6263 تعداد نوشته های امروز : 3 تعداد اعضا : 10 تعداد دیدگاهها : 764×
پ
پ

به گزارش عصر زاگرس،نماز عبادی سیاسی جمعه هفتم مرداد ماه ۱۴۰۱ شهر سوق با حضور اقشار مختلف مردم در مسجد جامعه صاحب الزمان (عج) این شهر برگزار گردید خطیب جمعه سوق به روز ۵ مرداد سالروز اقامه اولین نماز جمعه رسمی در کشور اشاره و بیان داشتند

امام جمعه سخنگوی انقلاب اسلامی است ؛ خودم و بندگان خدا را در این لحظات قدسی و گاه استجابت دعا به رعایت تقوای الهی ، صیانت نفس از آلودگی و بازداشتن اعضا و جوارح از گناه و معصیت توصیه و سفارش می کنم.

نماز جمعه کانون ذکر و یاد پروردگار و کوثر زلالی است که خداوند در قرآن ، ایمان آورندگان به حق را به آن دعوت کرده ( أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا إِذَا نُودِيَ لِلصَّلَاةِ مِنْ يَوْمِ الْجُمُعَةِ فَاسْعَوْا إِلَى ذِكْرِ اللَّهِ )

در این دعوت کردن راز و رمز های عرفانی و لطیفی نهفته است : صدای موذن و دعوت کننده به نماز جمعه صدای سخن عشق است که در عالم هیچ صدایی از آن خوشتر نیست.

از صدای سخن عشق ندیدم خوشتر    یادگاری که در این گنبد دوار بماند

یا رب ز شراب عشق سرمستم کن    وز عشق خودت نیست کن و هستم کن

از هر چه به جز عشق تهی دستم کن یکباره به بند عشق پابستم کن

آنان که عاشق پروردگارند با شنیدن اذان موذن با شتاب خود را به کانون ذکر خداوند در نماز جمعه می رسانند ؛ در اینجا توصیه به شتافتن کرده ( فاسعوا الی ذکر الله )

از سوی دیگر ذکر خدا آرامبخش دلهاست ( الا بذکر الله تطمئن القلوب )

از سوی دیگر هر کس از عشق و ذکر خداوند بی بهره شد و از یاد خداوند باز ماند در حقیقت زندگی تنگی و سختی خواهد داشت و روز رستاخیز نابینا محشور می شود ( وَمَنْ أَعْرَضَ عَنْ ذِكْرِي فَإِنَّ لَهُ مَعِيشَةً ضَنْكًا وَنَحْشُرُهُ يَوْمَ الْقِيَامَةِ أَعْمَىٰ )

نظامی در مخزن الاسرار در باب اهمیت ذکر خداوند می فرماید

هر که نه گویای تو خاموش به     هر چه نه یاد تو فراموش به

ساقی شب دستکش جام توست      مرغ سحر دستخوش نام توست

نماز جمعه نماز عبادی ، سیاسی است که نقش موثری در تقویت اندیشه دینی و نشر معارف اسلامی و بلوغ فرهنگی ، اجتماعی و سیاسی جامعه را دارد.

نماز جمعه صدای رسای مردم و انقلاب است.

نماز جمعه از مهمترین سنگر های حفظ انقلاب اسلامی است و امام‌جمعه سخنگوی انقلاب اسلامی است و به همین دلیل تاکنون مورد هجوم دشمنان عنود و ستمگر بوده و هست.

نماز جمعه به خاطر خصوصیاتی که دارد یک فریضه صددرصد استثنایی است که حتی از حج هم استثنایی تر است.

مهدی کیانی اصل روز شنبه یک محرم را یادآور که محرم ماه حزن و اندوه است ، این ماه را به همه عزیزان ، محبان ، دلدادگان و عاشقان اهل بیت عصمت و طهارت تسلیت عرض می کنم‌.

هفته اول ماه محرم به نام هفته احیای امر به معروف و نهی از منکر نامگذاری شد که اصلی ترین هدف قیام امام حسین علیه السلام امر به معروف و نهی از منکر است.

امر به معروف و نهی از منکر نماد حیثیت اجتماعی مسلمانان است ؛ امر به معروف و نهی از منکر شعبه ای از جهاد است و البته به فرموده امام علی علیه السلام بالاترین جهاد و برترین جهاد است. همه اعمال نیک حتی جهاد در راه خدا نسبت به امر معروف و نهی از منکر مانند آب دهان است در برابر دریا.

امر به معروف و نهی از منکر یک واجب و یک فریضه قطعی و مسلم است.

امام جمعه شهر سوق به دیدار رهبر معظم انقلاب با رئیس جمهور روسیه اشاره که فرمودند : جنگ یک مقوله خشن و سخت است و جمهوری اسلامی از این که مردم عادی دچار آن شوند به هیچ وجه خرسند نیست اما در قضیه اکراین اگر شما ابتکار عمل را به دست نمی گرفتید طرف مقابل با ابتکار خود موجب وقوع جنگ می شد.

اگر اوکراین به ناتو می پیوست ، راه برای این موجود شرور و مخرب به سمت مرزهای ایران باز می شد و بعد از آن پیوستن ارمنستان و آذربایجان به ناتو بود و این یعنی حضور ناتو و صهیونیست‌ها در کنار ایران این اتفاق یعنی تنگ تر کردن محاصره ایران ، فلذا دفاع ایران از ابتکار عمل روسیه دفاع از تمامیت ارضی و امنیت پیرامونی و محیط ایران نیز بوده و هست.

خطیب جمعه سوق در پی فعالیت سامانه بارشی در استان به امکان وقوع سیل در شهرستان گفتند

از مردم عزیز انتظار داریم که کاملا احتیاط کنند و رعایت کنند. از مکان های پر خطر فاصله بگیرند ، کنار رودخانه ها سکنی نکنند ، مسافرت تفریحی نروند ، در دامنه کوه ها و دره ها و مکان های تفریحی پر خطر مستقر نشوند.

از مسئولان محترم هم درخواست داریم که آمادگی کامل داشته باشند که شاید نیاز به تخلیه برخی روستاها باشد ، جداول و کانال های شهری را پاک و تمیز کنند که آب گرفتگی ایجاد نشود.

حجت تلاسلام والمسلمین مهدی کیانی اصل در ادامه این خطبه بیان داشتند تقدیر و تشکر میکنیم از حضور مسئولان شهرستانی که در شهر سوق حضور پیدا کردند ، درد دل های مردم و دغدغه های مردم را گوش دادند ، اما *انتظار ما از مسئولان این است که حتماً به دغدغه های مردم توجه کنند* و مطالبات مردم را پیگیری کنند.

*الان دوتا مطالبه اصلی این مردم اول آبرسانی حومه غربی است و دوم رفع نقاط حادثه خیز جاده ارتباطی که متاسفانه پروژه ۷۰۰ متری نقطه حادثه خیز که بهمن ماه کلنگ‌زنی شد ، بیش از ۶ ماه به طول انجامید*.

اگر قرار باشد پیمانکار این جاده لاین بعدی را همینطور طولانی کند ، حقیقتاً مردم این شهر راضی نیستند کار به این پیمانکار واگذار شود و از راه و شهرسازی ضمن تقدیر و تشکر از لاین اصلاح شده می‌خواهیم که نظارت بیشتری بر این پروژه داشته باشند.

بحث زمین های بایر هست که از بنیاد مسکن می‌خواهیم همکاری لازم را با مردم داشته باشند.

لازم به یادآوری است قبل از نماز جمعه این هفته میز خدمت با محوریت امام جمعه وهمکاری فرماندار ،بخشدار ، دستگاه های اجرایی وعمومی شهرستان ازجمله جهاد کشاورزی، مخابرات ، تبلیغات اسلامی ، فرهنگ وارشاد اسلامی ،هلال احمر وشهرداری سوق برپا وپای مشکلات ودغدغه های مردم نشستند

 

 

خبروگزارش کیومرث دوستکام

دیدگاه های مردم

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

شـماره تمـاس 09171482994
پسـت الـکترونیـکی info@asrzagros.ir
آدرس پسـتی جمهوری اسلامی ایران،کهگیلویه و بویراحمد، دهدشت ...