افزونه جلالی را نصب کنید. 12 شوال 1445 Saturday, 20 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 6224 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 10 تعداد دیدگاهها : 767×
بازدید آموزشی کارشناسان و کشاورزان استان ایلام از مزارع گیاهان دارویی شهرستان لنده
26 نوامبر 2021 - 20:29
در روستاهای شهرستان لنده با حمایت رسته ی گیاهان دارویی بنیاد علوی و با استقبال خوب کشاورزان شهرستان، کشت گیاهان دارویی شتاب گرفته است و امروز پس از گذشت یک سال ونیم مزارع کشاورزان این شهرستان به الگویی برای دیگر مناطق تبدیل شد.
پ
پ

به گزارش عصر زاگرس ، با هدف انتقال دانش و تجربیات، امروز کارشناسان پهنه و سر شبکه های رسته گیاهان دارویی و کشاورزان پیشرو از مناطق هلیلان و ملکشاهی به شهرستان لنده سفری داشتند و از مزارع الگویی گیاهان دارویی بنیاد علوی در شهرستان لنده بازدید کردند.

سرپرست نهاد آبادانی و پیشرفت لنده گفت؛ در این دوره ی آموزشی یک روزه، ابتدا از کارگاه بسته بندی و فرآوری گیاهان دارویی لنده بازدید شد که در این مرحله نحوه ی بسته بندی و پاکسازی گیاهان دارویی آموزش داده شد.

نیک بخت اظهارداشت؛ در ادامه، بازدید کنندگان از مراحل کاشت، داشت و برداشت محصولات گیاهان دارویی رزماری، آویشن، به لیمو و نعنا فلفلی،مرزنجوش و مریم گلی بازدید داشتند که توسط کارشناس رسته ی گیاهان دارویی نهاد آبادانی و پیشرفت لنده علاوه بر ارائه آموزش‌ها و دستورالعمل‌های فنی از تجارب و دانش بومی کشاورزان شهرستان نیز بهره مند شدند.

 علی نیکبخت سرپرست نهاد آبادانی و پیشرفت شهرستان لنده با ضروری دانستن چنین اردوهای علمی و بازدید های میدانی گفت؛ با مداخله درست در زنجیره ی ارزش رسته گیاهان دارویی فرصت مناسب جهت اشتغال زایی جوانان و مردم روستاهای شهرستان لنده ایجاد و این فرصت تبدیل به  پتانسیل و ظرفیت برای علاقمندان به کسب و کارهای روستایی شده است که امیدوارم  در کنار کارگاههای توانمندسازی و آموزشی، بازدید از مناطق و طرح‌های پایلوت زمینه ساز الگو برداری و توسعه مدل‌های موفق در تمام مناطق هدف بنیاد علوی و به تبع آن در کل کشور  گردد.

 وی افزود: بنیاد علوی با ارائه تسهیلات قرض الحسنه، حمایت‌های فنی و اعتباری، آموزش در مزارع و خرید تضمینی محصولات تولیدی، از کشاورزان علاقه‌مند در بخش گیاهان دارویی حمایت کرده است و ثمره ی آن نتایج مثبت در این حوزه است که انشالله این حمایت ها ادامه خواهد داشت.

نیکبخت گفت: در شهرستان لنده علاوه بر گیاهان دارویی سایر رسته‌های اشتغالزا مانند صنایع دستی، پرورش دام سبک، پرورش دام سنگین، زنبورداری نیز فعالیت بسیار موثری دارند و امروز این فعالیت باعث اشتغالزایی و افزایش سطح درآمد و معیشت مردم شهرستان شده است.

در ادامه مصدق رضائی عامل توسعه و  کارشناس رسته ی گیاهان دارویی نیز اظهار داشت، با حمایت رسته ی گیاهان دارویی نهاد پیشرفت و آبادانی بنیاد علوی در شهرستان لنده در طول سال گذشته نزدیک به ۶۰ هکتار از اراضی کشاورزی در دو مرحله کشت بهاره در فروردین‌ماه و کشت پاییزه در آبان ماه توسط کشاورزان با تعداد نزدیک به هفتاد کشاورز مشغول به کاشت نگهداری و فروش گیاهان دارویی در زمینه نعنا فلفلی، آویشن، رزماری، به لیمو و مرزنجوش و همچنین ۱۲۰هکتار در زمینه کشت سیاهدانه، کرفس و موسیر شده است.

رضایی ادامه داد: امسال با پیش‌بینی که انجام شده است متصوریم که سطح زیر کشت محصولات گیاهان دارویی نشائی در شهرستان به ۱۰۰ هکتار برسد و زمینه اشتغال زایی بسیاری از جوانان و مردم روستاهای شهرستان لنده فراهم شود.

دیدگاه های مردم

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

شـماره تمـاس 09171482994
پسـت الـکترونیـکی info@asrzagros.ir
آدرس پسـتی جمهوری اسلامی ایران،کهگیلویه و بویراحمد، دهدشت ...