افزونه جلالی را نصب کنید. 19 رمضان 1445 Thursday, 28 March , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 6161 تعداد نوشته های امروز : 2 تعداد اعضا : 10 تعداد دیدگاهها : 766×
از دشت های تشنه در مجاورت مارون تا تذکر به مجلس ،دولت و قوه قضاییه و دعوت از مسئولین در ساعت ۵ صبح در گردنه رواق
26 نوامبر 2021 - 19:39
در خطبه های نماز جمعه دهدشت مطرح شد حجت‌الاسلام وحدانی‌فر افزود: مسؤولان ارشد استان را دعوت می‌کنم پنج صبح در گردنه رواق خروجی به سمت شهرستان مجاور را ببینند زنان و جوانانی که برای گوجه چینی راهی شهرستان‌های همجوار می شوند.
پ
پ

به گزارش عصر زاگرس، حجت‌الاسلام علی وحدانی‌فر امروز در خطبه های نماز جمعه دهدشت نسبت به رواج فرهنگ نادرست نوازندگی در قبرستان هشدار داد و گفت: مسؤولان و مردم توجه کنند ساز و دهل و نقاره در قبرستان‌ها مؤمنان را به شدت نگران کرده است.
امام جمعه دهدشت اظهار داشت : خوانندگی و استفاده از ابزار آلات موسیقی در قبرستان آرامش را از مردم گرفته است کسی که برای تلاوت چند آیه قرآن سر قبر حضور پیدا می‌کند به خاطر مزاحمت دیگران تمرکز ندارد.
امام جمعه دهدشت گفت: مردم دقت کنند این نوازندگی و صرف هزینه‌های گزاف هیچ خیری به اموات نمی‌رساند هم مسؤولان تدبیری بیندیشند بساط این موسیقی جمع شود.
وی اضافه کرد: همه برای از بین بردن فرهنگ اشتباه استفاده از موسیقی برای اموات تلاش کنیم می‌شود هزینه اجرای این کار برای مباحث عمومی مسجد، حسینیه، بهداشت، جاده و کشاورزی هدیه و خیرات شود.
امام جمعه دهدشت گفت: خیمه شب بازی امریکا و اروپا برای اجماع سازی علیه ایران و تقلاهای امریکا و صهیونیزم در آستانه مذاکرات هسته‌ای راه به جایی نخواهد برد.
وی بیان داشت: غربی‌ها با آگاهی از مواضع نظام اسلامی واقف شدند که ایران حاضر به کوتاه آمدن از حقوق خویش مبنی بر لغو تمام تحریم ها نیست این را به یقین رسیدند و می دانند جمهوری اسلامی اولین شرط در مسئله برجام لغو همه تحریم هاست.
خطیب نماز جمعه دهدشت با بیان اینکه اینها به زعم خود بر آنند در قبال ایران یک اجماع جهانی به نمایش گذارند، افزود: مواضع ایران مشخص است به آنها می گوییم سالیان سال شما ما را آزمودید امروز به صخره‌ای سخت برخورد کردید مذاکره کنندگان با تجربه و ملت ما به بی‌اعتمادی و بی‌صداقتی و بدرفتاری‌تان پی بردند به لطف خدای رحمان از مواضع اصولی خود کوتاه نخواهیم آمد.
امام جمعه دهدشت تأکید کرد: دشمن آرزوهایی که در رابطه با ایران داشت اجرا نمی‌شود هم به مدیرکل آژانس اتمی و هم به کسانی که حمایت می‌کنند می‌گوییم آرزوی برگشت به برجام نافرجام را به گور خواهید برد.
حجت‌الاسلام وحدانی‌فر در بخش دیگری از سخنانش یک تذکر هم به دولت و مجلس و قوه قضائیه داشت و گفت: برخورد با حقوق‌های نجومی که مطالبه رهبر انقلاب است در دولت قبل موفقیتی در این زمینه حاصل نشده دولت فعلی هم اقدام قابل توجه انجام نداد.
وی اضافه کرد: این تفکر برداشتن سهم از انقلاب غلط است، مجلس نقش نظارتی و دولت در پرداختی حقوق و قوه قضائیه باید ورود کنند.
وحدانی‌فر با بیان اینکه پدیده حقوق‌های نجومی به عنوان مفاسد اقتصادی اشرافی‌گری مسؤولان را به نمایش می‌کشد، تأکید کرد: هم باید برخورد پیشگیرانه داشته باشند هم سه قوه برای اصلاح ساختارهای معیوب نقش مهم ایفا کنند صرف نام بردن این مسئله حل نمی‌شود.
امام جمعه دهدشت با اشاره به تنش آبی در جهان و کشور ما تصریح کرد: این مشکل نیاز به یک تحلیل و نگاه چند وجهی دارد مشکل فعلی فقط کمبود آب نیست ضعف مدیریت بر آب است.
وی گفت: از مهمترین عوامل تنش آبی،الگوی کشت نامناسب در استان‌هاست نگاه باید ملی باشد زمانبر هست تا بخواهد ایجاد شود و ثبات حاصل شود اما به مسؤولان استان عرض می‌کنم در رابطه با همین مسئله در آینده دچار چالش خواهیم شد می‌توان آب‌های سطحی و خروشانی که در زمستان و پاییز به واسطه نزولات ایجاد می شود را مهار کرد و برای دشت های تشنه کاری گرد.

 امام جمعه دهدشت با بیان اینکه سد آبریز از سدهای مهمی است که می‌توان از مارون برداشت کرد به صورت ثقلی دشت ها را آبیاری کند ، گفت : دشت های تشنه در مجاورت مارون کویری از درد و رنج شده است. 

حجت‌الاسلام وحدانی‌فر افزود: مسؤولان ارشد استان را دعوت می‌کنم پنج صبح در گردنه رواق خروجی به سمت شهرستان مجاور را ببینند زنان و جوانانی که برای گوجه چینی راهی شهرستان‌های همجوار می‌شوند این در حالی است که مسؤولان اگر کاری می کردند زنان کارگر به جای گوجه چینی در شهرستان مجاور در کلاچو و چنگلوا و سوق به کار مشغول می شدند.

اگر سد بالیاب در دیشموک رودخانه لیراب و گندمکار مهار می شد جوانان این مرز و بوم لازم نبود در گرمای طاقت فرسای عسلویه کارگری کنند.

دیدگاه های مردم

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

شـماره تمـاس 09171482994
پسـت الـکترونیـکی info@asrzagros.ir
آدرس پسـتی جمهوری اسلامی ایران،کهگیلویه و بویراحمد، دهدشت ...