افزونه جلالی را نصب کنید. 16 شوال 1445 Wednesday, 24 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 6240 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 10 تعداد دیدگاهها : 767×
فیلم جدید «محمد سلیمی راد» در کردستان عراق جلوی دوربین رفت(+تصاویر)
19 نوامبر 2021 - 23:32

محمد سلیمی راد فیلمبرداری مستند جدیدش را در شهرهای مختلف اقلیم کردستانِ عراق آغاز کرد.

پ
پ

به گزارش عصرزاگرس،این مستند در مدت زمان ۹۰ دقیقه زندگی یک خبرنگار کرد عراقی به اسم “حسن ماهر” را روایت می کند که در رادیوی استان کرکوک فعالیت می کرد و سال ۲۰۰۷ در جنگ های داخلی بین عراق و گروهک های تروریست بینایی اش را از دست داد. او بعد از این اتفاق فعالیتش را با دفتر روزنامه های دریا و هابش استان کرکوک ادامه داد و نهایتا در سال ۲۰۰۹ بخاطر حضور گروهک های تروریستی در کشور عراق، به کشورهای مختلفی از جمله سوئد، ترکیه، فنلاند، سوییس و نروژ مهاجرت کرد.

حسن ماهر با یک دختر شیرازی ساکن سوییس ازدواج کرد، و سال ها در آنجا زندگی کردند. او از سال ۲۰۱۷ به همراه همسرش به زادگاهش در استان کرکوک عراق بازگشت و با اینکه سال هاست کارش را در رسانه از دست داد ولی تصمیم می گیرد دست به کار بزرگی بزند و در تلاش است دو خانواده در ایرانی و کردستان عراق که از همدیگر بی خبر بودند را بعد از ۳۲ سال به هم برساند.

فیلمبرداری این مستند از شهر دهوک اقلیم کردستان آغاز و در شهرهای کرکوک، سلیمانیه و اربیل ادامه خواهد داشت و در ایران نیز به پایان می رسد.
جابر بادیاد و سید مهدی بهشتی پور در این مستند سلیمی راد را همراهی می کنند.

دیدگاه های مردم

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

شـماره تمـاس 09171482994
پسـت الـکترونیـکی info@asrzagros.ir
آدرس پسـتی جمهوری اسلامی ایران،کهگیلویه و بویراحمد، دهدشت ...