افزونه جلالی را نصب کنید. 11 شوال 1445 Friday, 19 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 6224 تعداد نوشته های امروز : 6 تعداد اعضا : 10 تعداد دیدگاهها : 767×
کلافگی مردم قلعه رئیسی از قطعی ۳ روزه تلفن همراه و بی توجهی مسئولین مخابرات
09 نوامبر 2021 - 9:12
مشکلات قطعی خطوط مخابراتی در شهر قلعه رئیسی و بخش چاروسا ، مردم منطقه را کلافه کرده است.
پ
پ

به گزارش عصر زاگرس ، به نظر می رسد مشکل قطعی بی سابقه تلفن همراه قلعه رئیسی قابل رفع نیست و موجب کلافگی شدید مردم این منطقه شده ، به طوری که بعد از سه روز ، قطعی خطوط ارتباطی ادامه دارد و هنوز از طرف مسئولین اقدام تاثیر گذاری صورت نگرفت.

عدم آنتن دهی تلفن همراه و کیفیت پایین اینترنت اپراتورهای تلفن همراه این روزها در چاروسا با بی خیالی مسئولان مخابراتی به کما رفته است.
هم اکنون در اکثر نقاط شهر قلعه رئیسی همراه اول فاقد آنتن است و با گذشت چند روز از قطعی مداوم اقدامی تاثیر گذاری جهت رفع مشکل صورت نگرفت و قطعی مکرر خطوط ارتباطی و اینترنتی در مناطق مختلف شهر قلعه رئیسی که این روزها روند صعودی به خود گرفته، باعث واکنش مردم به بی اعتنایی و بی خیالی مسئولین شده است.

رضا یکی از شهروندان قلعه رییسی با اظهار نارضایتی از وضعیت نامطلوب خدمات تلفن و اینترنت، اظهار کرد: با توجه به اینکه امروزه تلفن و اینترنت به یک جزء جدا نشدنی زندگی تبدیل شده و نیاز ضروری دانش آموزان و معلمان است و کار و امور کسب درآمد عده بی شماری از مردم به این وسیله ارتباطی وابسته است. قطعی مکرر تلفن و عدم رسیدگی به موقع در جهت برطرف کردن این مشکل، مشکلات فراوانی را در بین مردم ایجاد کرده است.
وی افزود: مردم برای تسهیل، رفاه و آرامش بیشتر در زندگی خود را به وسایل ارتباطی مجهز کرده اند اما نحوه نامطلوب ارائه این خدمات از سوی شرکت مخابرات و همراه اول این شهروندان را با معضل جدی مواجه کرده و بر روی اعصاب آنان تاثیر منفی گذاشته است.

یک کارشناس فنی در این مورد گفت: از قسمت پاسگاه بلویری تا پل جاورده بخش چاروسا به دلیل استفاده زیاد از مفصل فیبر نوری افت شدیدی وجود دارد که این امر باعث عدم استفاده از شبکه فورجی و تری جی در شهر قلعه رئیسی و نقاط دیگر بخش یا با سرعت بسیار ضعیف و کیفیت پایین می شود.
وی گفت: نردیک به دوماه است که این مشکل ایجاد شده و توسط نیروی های فنی مخابرات به صورت موقت حل می شود و با کوچکترین مشکل دوباره شبکه از دسترس خارج می شود این کار میسر نمی شود مگر با اصلاح کامل شبکه فیبر نوری و مسئولین مخابرات استان یک برای همیشه جهت پایداری و کیفیت بالا خطوط فیبر نوری را اصلاح کنند.

حسین یکی از شهروندان قلعه رئیسی می گوید: مشکلی که بخش چاروسا در حوزه مخابرات دارد این است که در زمان قطعی فیبر نوری هیچگونه شبکه در این بخش در دسترس نیست و حل این مشکل با ایجاد شبکه رادیویی قابل حل است.

اصغر یکی از اهالی منطقه می‌گوید: در سه روز متوالی خطوط همراه اول قطع است و زندگی ما را به طور کامل مختل کرد و انگار هیچ توجهی به این قطعی چند روزه نمی شود.

شهروند قلعه رئیسیی نیز با انتقاد از این شرایط گفت: دو سه روزگذشته به صورت مکرر برق منطقه قطع می شود و انگار که برق چاروسا با ابر آسمان حساسیت دارد به محض اینکه ابری، نم نم باران یا رعد برقی دیده می شود برق چاروسا به کما می رود و جالب این است چند دقیقه بعد کل شبکه تلفن هم از دسترس خارج می شود و این موضوع در طول زمستان به همین سبک ادامه پیدا می کند که هزینه زیادی برای اصناف و مردم در بر دارد.

مهرداد از اهالی منطقه از وضع موجود انتقاد کرد و گفت: جالب این است که قطعی تلفن و برق منطقه همزمان با سفر استاندار صورت گرفت و حتی جلسه شورای اداری با حضور استاندار در شرایط بی برقی و تلفن همراه برگزار شد و با این وجود و بعد از گذشت چند روز هنوز مشکل قطعی تلفن همراه در نقاط مختلف قلعه رئیسی و دیگر نقاط چاروسا حل نشد و عدم پاسخگویی مسئولین در این مورد باعث ایجاد شایعات مختلفی شده و انتظار است مسئولین برای حل این قطعی مکرر تلفن همراه و کیفیت پایین اینترنت چاره اندیشی حسابی کنند.

بادین از اهالی پاتاوه که از محلات شهر قلعه رئیسی می باشد گفت: سالهاست که آنتن تلفن همراه و تلویزیون ضعیف و اینترنت با کیفیت پایین در دسترس است و این نقطه از شهر را در بن‌بست قرار داده است و دانش آموزان این نقطه از شهر جهت استفاده از اینترنت مجبور هستند یا به پشت بام خانه بروند یا هم از خانه فاصله بگیرند تا بتوانند از اینترنت استفاده کنند انتظار است تدبیری اتخاذ گردد تا این نقطه از شهر از نعمت اینترنت با کیفیت برخوردار گردد.

جواد نیز گفت: متاسفانه قطعی گاه و بیگاه تلفن همراه ،برق و اینترنت در بخش چاروسا و شهر قلعه رئیسی به یک داستان تکراری خسته کننده تبدیل شده و می‌توان گفت همه‌ی مسئولان استانی و شهرستانی از آن اطلاع دارند اما هنوز کار اساسی در این زمینه انجام نشده است.
وی با بیان اینکه در طول چند سال گذشته وعده‌های زیادی برای حل این مشکل داده شده اما عملی نشده است، گفت: بعضی روزها تمام خطوط تلفن همراه قطع می‌شوند، و با توجه به فاصله زیاد با مرکز شهرستان تصور کنید در چنین شرایطی مشکل غیرمترقبه‌ای پیش بیاید واقعا تکلیف چیست؟
هر روزه روستاییان جهت خرید به مرکز بخش مراجعه می کنند با توجه به اینکه با قطعی برق تلفن همراه قطع می شود عملا نمی توانند خریدی انجام دهند و این در هفته دو بار اتفاق می افتد که برای مردم و اصناف کلافگی به وجود می آورد انتظار است یک برای همیشه چاره اندیشی شود.

دیدگاه های مردم

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

شـماره تمـاس 09171482994
پسـت الـکترونیـکی info@asrzagros.ir
آدرس پسـتی جمهوری اسلامی ایران،کهگیلویه و بویراحمد، دهدشت ...