افزونه جلالی را نصب کنید. 20 رمضان 1445 Friday, 29 March , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 6161 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 10 تعداد دیدگاهها : 766×
ماجرای اهدای تبلت به “دانش‌آموزان سادات” کهگیلویه و بویراحمد چه بود
02 نوامبر 2021 - 11:48

مکاتبه مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد با رؤسای شهرستان‌ها و مناطق در زمینه شناسایی دانش آموزان نیازمند سادات برای اهدای تبلت با حاشیه‌های همراه بود اما واقعیت ماجرا چیست؟

پ
پ

به گزارش عصرزاگرس،با شیوع ویروس کرونا، آموزش در مقاطع مختلف تحصیلی از فضای حضوری به فضای مجازی کوچ کرد و در استان محروم کهگیلویه و بویراحمد بسیاری از خانواده‌ها در تهیه تبلت یا گوشی همراه برای تحصیل فرزندان خود ناتوان هستند و همین موضوع سبب شد که تهیه لوازم لازم مورد توجه قرار بگیرد.

در روزهای گذشته نامه‌ای از سوی مدیرکل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد در فضای مجازی دست به دست شد، در این نامه مدیرکل آموزش و پرورش استان خطاب به مدیران ادارات آموزش و پرورش مناطق مختلف استان، خواستار شناسایی دانش‌آموزان سادات فاقد توان مالی برای خرید تبلت شده بود.

انتشار این نامه در فضای مجازی با واکنش‌های متفاوت مخاطبان مواجه شد و بعضی آن را تبعیض در مبارزه با محرومیت قلمداد کردند.

سید جواد حسینی رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی درباره این ماجرا و توزیع تبلت میان دانش‌آموزان سادات با تأکید بر این که وزارت آموزش و پرورش از مشارکت همه خیرین و نهادهای خیریه استقبال می‌کند، گفت: در چند روز اخیر، نهاد خیریه «مجمع جهانی سادات» که در حوزه سادات محروم فعالیت دارد، طی نامه‌ای به آموزش و پرورش اعلام کرده بود به تمامی دانش آموزان سادات فاقد تجهیزات هوشمند آموزشی، تبلت اهدا خواهد کرد. وزارت آموزش و پرورش هم طی نامه‌ای به استان‌ها از آن ها خواسته تا لیست دانش آموزان سادات محروم را جهت دریافت تبلت از موسسه خیریه «مجمع جهانی سادات»، ارسال کنند.

همچنین اداره مشارکت‌های اداره‌کل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد  با صدور بیانیه‌ای در این رابطه ضمن تاکید براینکه توزیع تبلت میان دانش‌آموزان سادات درخواست مجمع خیرین سادات کشور بود، در توضیحاتی اعلام کرد:

-‌آموزش وپرورش هیچگونه تقسیم بندی درخصوص دانش‌آموزان انجام نداده و عینا درخواست مجمع خیرین سادات کشور را که از معاون وزیر و استان‌ها درخواست کرده اسامی دانش آموزان سید را در اختیار این مجمع قرار دهند؛ صرفا به عنوان یک رابط اقدام به جمع آوری این آمار کرده است.

-‌همانگونه که کمیته امداد، بهزیستی و سایر نهاد‌ها و مجامع چنین کاری را انجام داده ولیست دانش آموزان تحت پوشش کمیته و بهزیستی را از آموزش و پرورش طلب می‌کنند.

-‌به هر صورت آموزش وپرورش به دلیل کمبود اعتبارات قادر به تحت پوشش قرار دادن همه دانش آموزان نیازمند نیست و از طریق کمک‌های خیرین و سایر نهاد‌ها بخشی از نیاز‌های خود را تامین می‌کند، چنانچه هم اکنون 44 هزار دانش آموز در استان ما وجود دارد که به گوشی، تبلت و اینترنت دسترسی ندارند و آموزش و پرورش ملزم بوده به اشکال گوناگون نیاز این بخش عمده‌ دانش آموزان را تامین کند.

-‌نامه‌ای که ذکر شد از سوی وزارت برای همه‌ی استان‌های کشور ارسال شد، ولی تنها دراستان ما منجر به حاشیه شده و مقدمه‌ای برای تنگ نظری‌ها وفرصت طلبان سیاسی شده و استان هیچگونه دخالت و تصرفی در نامه وزارتی ندارد و عینا مجری مکاتبات وزارت بوده است.

منبع: تسنیم

دیدگاه های مردم

  1. همین نوع برخوردها باعث بدبینی به ائمه میگردد و تبعیض بوجود آمده یعنی فساد در دین

    پاسخ
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

شـماره تمـاس 09171482994
پسـت الـکترونیـکی info@asrzagros.ir
آدرس پسـتی جمهوری اسلامی ایران،کهگیلویه و بویراحمد، دهدشت ...