افزونه جلالی را نصب کنید. 11 شوال 1445 Friday, 19 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 6221 تعداد نوشته های امروز : 3 تعداد اعضا : 10 تعداد دیدگاهها : 767×
محکومیت8میلیاردتومانی شهرداری لنده/تائید گزینه پیشنهادی شورای شهر در هیات اختلافات استان
24 اکتبر 2021 - 21:22
رئیس شورای شهر لنده خبر داد: رئیس شورای اسلامی شهرلنده در واکنش به انتقادات در فضای مجازی و حقیقی از محکومیت 8میلیارد تومانی شهرداری لنده خبرداد.
پ
پ

به گزارش عصر زاگرس،  علی افتخاری رئیس شورای شهر لنده با ارسال یادداشتی در یکی از شبکه های اجتماعی در خصوص آخرین وضعیت شهرداری لنده نوشت: جهت اطلاع  شهروندان  عزیز

1-  حقوق کارمندان  شهرداری در موعد مقرر بدون تاخیر  پرداخت شده است.

2- پرونده  حقوقی  به مبلغ 8میلیارد تومان شهرداری محکوم شده است که  هزینه دادرسی درخواست  تجدیدنظر به مبلغ سیصد میلیون تومان توسط شهرداری با امضاء همه اعضای شورای شهر پرداخت شده است‌.

3- گزینه پیشنهادی  شورا  توسط  دفتر امور شهری  واجد شرایط تشخیص داده نشده  و به دلیل اعتراض در هیات حل اختلاف استان مطرح و به اتفاق آراء تایید شد.

وی در ادامه نوشت؛ شهرهای  با جمعیت ده هزار نفر تا پنجاه هزار نفر  در استان تعیین تکلیف میشوند و رد یا تایید آنها در وزارت کشور نیست، فقط در مورد تطبیق مدیریت خصوصی با مدیریت پایه در وزارت کشور مطرح میشود  که  چنین اتفاقی نیافتاد.

4- استان کهگیلویه وبویراحمد هجده شهردار دارد که تاکنون  شهرهای سوق  باشت  با شهرداران قبلی  ادامه میدهند  بقیه شهرداران  تایید شده در حال گذراندن مراحل  قانونی  استعلامات و گزینش ، مصاحبه  هستند  و سرپرست شهرداری دارای اختیار شهردار هست. تفاوت در مدت زمان تصدی هست. سرپرست  موقتا اداره میکند  اما  حکم شهردار  از یکسال تا چهارسال هست.

از نظر قانونی  گزینه شهرداری لنده  به اصرار بر مصوبه نیازی ندارد.

در بحث مدت قانونی  انتخاب شهردار  مدت یک ماه هست که  بعد از یک ماه بدون عذر موجه  شورا  وارد حیطه تخلف  میشود  و مرجع رسیدگی کننده به تخلف  با گزارش استانداری، هیات حل اختلاف  استان  با ترکیب استاندار  رییس کل دادگستری استان  نمایندگان شهرستانهای  کهگیلویه و بویراحمد  ونماینده شورای عالی استان در هیات، میباشد. پرونده تخلف  در هیات بررسی  که دو عذر موجه بیان گردید ( ابتلای  ۲ نفر از اعضاء به کرونا  به مدت دو هفته  و یک هفته هم  تقارن  تعطیلی کرونا  با ماه محرم  در هیات بررسی و با رای هیات به توصیه  خطاب به رییس شورا  مختومه شد.

حال و با توجه به واکنش امروز رییس شورا باید منتظر ماند و دید آیا دیگر اعضای شورای ششم موضوع مهم عدم نیاز به اصرار بر گزینه ی رد صلاحیت شده را که اکنون از سوی رئیس شورا در فضای مجازی مطرح شده است قبول دارند یا واکنش نشان خواهند داد…؟!

دیدگاه های مردم

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

شـماره تمـاس 09171482994
پسـت الـکترونیـکی info@asrzagros.ir
آدرس پسـتی جمهوری اسلامی ایران،کهگیلویه و بویراحمد، دهدشت ...