افزونه جلالی را نصب کنید. 11 شوال 1445 Friday, 19 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 6224 تعداد نوشته های امروز : 6 تعداد اعضا : 10 تعداد دیدگاهها : 767×
فقر و نبود حمایت های اجتماعی و عدم مهارت های زندگی عامل اصلی خودکشی های دیشموک و چاروسا
15 اکتبر 2021 - 21:09
حسین افشین روانشناس چاروسایی و کارشناس اورژانس اجتماعی استان تهران در جهت اجرای کاهش خودکشی در دیشموک و چاروسا در صورت حمایت مسئولین طرح های جامع و بنیادی اجرا خواهد کرد.
پ
پ

عصر زاگرس : حسین افشین روانشناس بومی و کارشناس اورژانس اجتماعی استان تهران در گفتگو با عصر زاگرس گفت:
طی چهار سال اخیر و بر حسب آمار تعداد ۶۳ خودکشی در سطح دیشموک و چاروسا ثبت شده است ؛که متاسفانه علی رغم رشد بی رویه آمار ، مسولین تا کنون اقدامی تاثیر گذار در راستای حمایت های اجتماعی و حمایت از آموزش های تخصصی صورت نگرفت.

افشین که اصالتا ساکن منطقه کهگیلویه و بخش چاروسا نیز می باشد و در این زمینه دغدغه جدی دارد ؛در تحلیل خودکشی ها افزود ؛متاسفانه با تحلیل خودکشی های صورت گرفته به این نتیجه رسیده ام که روز به روز افراد اقدام کننده سبک های خشن تری برای پایان دادن به زندگی خویش انتخاب نموده اند که نمونه بارز آن خودکشی موفق خانم ۲۰ ساله با اسلحه طی دو سه روز اخیر می باشد .

این روانشناس هم چنین با پذیرفتن فقر در منطقه و استعداد بالقوه رفتار های پرخطر عنوان کرد: در صورت اهتمام مسولین و حمایت از برنامه های اجتماع محور ،آموزش مهارت های زندگی ،استفاده از ظرفیت تسهیلگران آموزش دیده به راحتی میتوان این پدیده را در شهرستان کنترل نمود و دیگر شاهد خودکشی های ناراحت کننده نخواهیم بود.

وی در پایان اعلام آمادگی نمود که طرح های جامع و بنیادی در این زمینه دارد که حمایت های جدی مسولین ارشد استانی و شهرستانی را می طلبد.

دیدگاه های مردم

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

شـماره تمـاس 09171482994
پسـت الـکترونیـکی info@asrzagros.ir
آدرس پسـتی جمهوری اسلامی ایران،کهگیلویه و بویراحمد، دهدشت ...