افزونه جلالی را نصب کنید. 17 شوال 1445 Thursday, 25 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 6241 تعداد نوشته های امروز : 1 تعداد اعضا : 10 تعداد دیدگاهها : 767×
امام جمعه سوق : اقدام دولت کنونی در عدم آغاز کردن فوری مذاکرات با غرب نوعی تنبیه طرف غربی و ایجاد بازدارندگی در برابر رویه های مخرب و بدعهدی آنهاست.
15 اکتبر 2021 - 15:39
امام جمعه سوق: پنجره تعامل و مذاکرات دیپلماتیک نه از سوی غربی‌ها بلکه از سوی ایران برای همیشه باز نیست بنابراین مذاکرات فقط در صورتی که ملت ایران از منافع آن برخوردار باشند از سرگرفته خواهد شد.
پ
پ

به گزارش عصر زاگرس نماز عبادی سیاسی جمعه ۲۳ مهر۱۴۰۰ شهرسوق به امامت حجت الاسلام والمسلمین مهدی کیانی اصل درمسجد صاحب الزمان (عج) این شهر اقامه گردید.

حجت الاسلام کیانی اصل در خطبه های نماز جمعه این هفته گفت: امام حسن عسکری (ع) آموزگار سبک زندگی مهدوی در عصر غیبت است ، از جهتی غریب‌ترین امام هستند ؛ آن حضرت خودشان این جهت را چنین بیان می کنند ،هیچکدام از پدرانم آنگونه که من گرفتار تردید شیعیان شدم مورد تردید واقع نشدند ، شیعیان به امام نامه می نویسند که مبالغی خدمت شما فرستادیم بفرمایید کجا خرج شده است ؟ حضرت در جواب می نویسد : اگر امامت یک امر متصلی است پس چرا این سوال را از اجداد من نکردید چطور شما من را امام می دانید و این سوال را می کنید.

کیانی اصل به آغاز امامت مهدی موعود و و یژگی های یاران امام زمان اشاره کرد و افزود: انتظارفرج یعنی استطاعت دربصیرت وصبر برای حکومت امام زمان (عج) امام حسن عسکری (ع) آموزگارسبک زندگی مهدوی در عصرغیبت است .


وی گفت:از ویژگی های یاران امام می توان به ایمان عمیق ، برخورداری از عقلانیت و بصیرت ، مانوس با قرآن ، اهل عبادت و تضرع ، عاشق و دلباخته امام ، اطاعت پذیری و عصیان ستیزی ، اهل جهاد ، اهل شهادت ، استوار در برابر سرزنش ها و تبلیغات دشمن اشاره کرد.

خطیب جمعه سوق در ادامه زمینه ها و راهکارهای وحدت جهان اسلام را برشمرد و عنوان کرد: اصول مشترک ، خدای واحد و پیامبر واحد ، کتاب واحد ، قبله واحد ، مناسک حج واحد ، موعود واحد احادیث مشترک ،دشمن مشترک ، از مواردی هستند که مشترک هستند و وحدت آفرین هستند.

وی در ادامه به شهادت مظلومانه مومنان نمازگذار در انفجار مسجد خان آباد استان قندوز اشاره کرد و گفت: این حادثه تروریستی موجی از تاثر و داغ را در بین دلهای مسلمانان پدید آورد ؛ ضمن محکومیت این جنایت دردناک ، از دولت کنونی افغانستان می خواهیم که مسئولیت سنگین خود را در تامین امنیت مردم افغانستان به عهده گیرد هر چند که این جنایت بدون ترتیب بخشی از نقشه شوم آمریکای جهانخوار و صهیونیسم جهانی است.

وی گفت: آمریکایی که در افغانستان شکست خورده به این نتیجه رسیده است که تنها گروهی که هم برای طالبان و هم برای ایران تهدید باشد داعش است ؛ به همین منظور تمام توان خود را برای احیا و حمایت از داعش قرار داده است لعن و نفرین ابدی را برای خاطر آن جنایتکار و مباشران و مسببان این جنایت هولناک و محکومیت عملی این حادثه دردناک را از تمام مجامع بین المللی فریاد می کنیم.

کیانی اصل در مورد برجام گفت: ایران برای مذاکره برجامی عجله ای ندارد در چند سال اخیر برجام ثابت کرده که طرف‌های غربی غیر قابل اعتمادند و به تعهدات خود عمل نمی کنند و از همه مهم‌تر مذاکره را ابزاری برای نابودی جمهوری اسلامی می بینند ؛ مجموعه این مسائل باعث شد تا دولت جدید رویکرد حساب شده ای را در قبال برجام در پیش گیرد.

امام جمعه سوق افزود: اقدام دولت کنونی در عدم آغاز کردن فوری مذاکرات با غرب نوعی تنبیه طرف غربی و ایجاد بازدارندگی در برابر رویه های مخرب و بدعهدی آنهاست.

وی در پایان گفت: پنجره تعامل و مذاکرات دیپلماتیک نه از سوی غربی‌ها بلکه از سوی ایران برای همیشه باز نیست بنابراین مذاکرات فقط در صورتی که ملت ایران از منافع آن برخوردار باشند از سرگرفته خواهد شد.

خبروگزارش: کیومرث دوستکام

دیدگاه های مردم

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

شـماره تمـاس 09171482994
پسـت الـکترونیـکی info@asrzagros.ir
آدرس پسـتی جمهوری اسلامی ایران،کهگیلویه و بویراحمد، دهدشت ...