افزونه جلالی را نصب کنید. 10 رمضان 1445 Tuesday, 19 March , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 6133 تعداد نوشته های امروز : 2 تعداد اعضا : 10 تعداد دیدگاهها : 766×
پ
پ

به گزارش عصرزاگرس،آیت الله سید نصیر حسینی در این نشست با تبریک حلول ماه ربیع الاول و همچنین انتخاب استاندار جدید در دولت سیزدهم اظهار کرد: ائمه جمعه در وسط میدان بوده و مطالبه گر مشکلات مردم در ابعاد مختلف هستند.

نماینده ولی فقیه و امام جمعه یاسوج گفت: ائمه جمعه مسیر و رویکرد مدیریتی مجزایی دارند که با مسئولان اجرایی متفاوت است کار اجرایی مربوط به دولت بوده و لذا دخالتی در مسائل اجرایی ندارند.

وی افزود: آنها چنین توقعی ندارند که در مسائل اجرایی به دخالت کنند وظیفه فرهنگ سازی و همچنین دخالت در امور فرهنگی را دارند، دغدغه آنها کار و تلاش برای مردم است آن‌ها دغدغه‌مند فرهنگ و آرمان‌های انقلاب هستند و مردم هم مرتباً از آن‌ها مطالبه دارند.

حسینی تصریح کرد: مردم در زمینه های مختلف به ائمه جمعه مراجعه می‌کنند در آسیب ها و نزاع ها از ائمه جمعه توقع دخالت دارند و لذا ائمه جمعه استان ما در موضوعات مختلف احساس مسئولیت می‌کنند.

وی با بیان اینکه هر دولتی شعارهایی دارد اما میدان شعار و عمل با هم تفاوت دارد گفت: خوشبختانه دولت تاکنون حرکت‌های خوبی داشته و امیدبخش بوده است اقدامات را در همین مدت کوتاه قابل تحسین و تقدیر می‌دانیم و به این دولت نیز خوشبین هستیم و دلهای مردم با دولتی است که در کنار مردم باشند.

وی در ادامه خطاب به استاندار گفت: شما هم متعلق به این استان بوده و هم به مشکلات و مناطق اشراف دارید و با تجاربی که دارید موفق خواهید شد، ائمه جمعه هم در این مسیر به شما کمک خواهند کرد.

حسینی خاطرنشان کرد: یکی از دغدغه‌های مهم موضوع فرهنگ سازی است مطالبات را باید در مسیر عقلانی قرار داد مطالباتی که در ظرفیت دولت و نظام نیست حذف کنید به دلیل همین مطالبات بار سنگینی بر روی دوش نظام گذاشته می شود چرا باید جامعه اسلامی همیشه بدهکار باشد باید نوع نگاه ها را تغییر دهیم که فشارها کاهش پیدا کند.

این استاد حوزه‌های علمیه گفت: در هیچ جای دنیا به این گسترده‌گی مطالبات نسبت به دولت و حاکمیت وجود ندارد با همه زحمات و خدمات باز هم نظام بدهکار است.

امام جمعه یاسوج تصریح کرد: باید فرهنگ مصرف و کار را نیز تغییر دهیم مصرفی که اکنون در کشور ما وجود دارد برابر با یک کشور ۴۰۰ تا ۵۰۰ میلیونی است و هر چه تولید کنیم جوابگوی اسراف ما نیست.

حسینی در خصوص نوع حمایت از استاندار و دولت جدید تاکید کرد: دولت ها برای ما فرقی ندارند دولت اصلاح طلب و اصولگرا را به یک چشم می بینیم همه دولتها را همراهی کرده‌ایم تنها توقع ما حرکت در مسیر درست و خدمت به مردم است دولت ها از هر جریانی باشند متعلق به نظام بوده و مورد تایید ائمه جمعه خواهند بود.

نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد گفت:  ائمه جمعه نقد منصفانه دارند نظرات خود را بیان می‌کند و نظرات آنها همیشه برگرفته از نظرات مردمی بوده است.

وی تاکید کرد: امیدواریم دولت بتواند پروژه های نیمه تمام و زیرساخت های مورد نیاز را تکمیل کند به آینده استان خوشبین هستیم سفر اخیر رئیس جمهور هم برای استان بسیار کارساز بود همین همراهی و خاکی بودن رئیس‌جمهور نیز موجب قوت قلبی برای مردم شد.

حسینی با بیان اینکه اعتبارات پیش‌بینی شده این سفر بیش از همه دوره ها بوده، یادآور شد: اعتبارات ۲۰ هزار میلیارد تومانی رقم بسیار خوبی است برای اولین بار چنین اعتباراتی جهت استان در نظر گرفته شده است، سال گذشته گفته بودم که اگر 7 هزار میلیارد تومان به پروژه‌ها تزریق کنیم همه مشکلات استان در زمینه پروژه‌های عمرانی برطرف خواهد شد.

دیدگاه های مردم

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

شـماره تمـاس 09171482994
پسـت الـکترونیـکی info@asrzagros.ir
آدرس پسـتی جمهوری اسلامی ایران،کهگیلویه و بویراحمد، دهدشت ...